شهری

۱۰۰ اثر نمایشی به مرحله نهایی جشنواره بهار ۹۹ مشهد راه یافت

دبیر سومین جشنواره هنرهای شهری مشهد (خانه بهار ۹۹) گفت: هیات انتخاب آثار بخش هنرهای نمایشی این جشنواره مشخص شده و ۱۰۰ اثر نمایشی راه‌یافته به مرحله نهایی را بازبینی و ارزیابی می‌کند.

صدرا یوسفی افزود: در بخش هنرهای نمایشی جشنواره بهار ۹۹ مشهد ۲۴۹ اثر ارائه شد که ۱۰۰ اثر از این تعداد به مرحله نهایی رسید.

وی ادامه داد: هیات بازبینی بخش هنرهای نمایشی این جشنواره متشکل از علی عابدی، علی حاتمی‌نژاد و عبدالله برجسته از هنرمندان مطرح تئاتر کشور است که آثار نمایشی را در بخش‌های خیابانی، صحنه‌ای و کودک و نوجوان مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند داد.

وی گفت: آثار منتخب از سوم تا دوازدهم فروردین‌ ماه سال ۹۹ در سطح شهر مشهد اجرا خواهد شد.

یوسفی از داوری طراحی “نشان مشهد” خبر داد و افزود: ۱۹۶ اثر از ۱۲۰ هنرمند به دبیرخانه نشان مشهد رسید و مورد داوری قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت طراحی نشان مشهد، داوران پس از سه بار بررسی، آثار یاد شده را مناسب نشان مشهد تشخیص ندادند لذا طراحی این نشان به استادان شاخص حوزه طراحی در سطح ملی سفارش داده می‌شود.

“نشان مشهد” مدال و تندیس فاخری است که بطور سالانه به اشخاص حقیقی یا حقوقی برجسته در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، اقتصادی یا هر شخصی که خدمتی ارزنده برای مشهد انجام داده و باعث اعتلای نام این شهر شود، اهدا می‌گردد.’خانه بهار’ نیز یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد است که طی ۱۰ سال اخیر با مددگیری از خلاقیت‌ها، نمادهای زیبا از آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی در آستانه و روزهای آغازین بهار در فضای عمومی شهر جانمایی شده و همگام با نو شدن طبیعت در صدد نشاط بخشی به شهروندان مشهد و زائران و مسافران نوروزی در این کلانشهر است.

جشنواره خانه بهار ۹۹ شامل بخش‌های هنرهای تجسمی، هنرهای چندرسانه‌ای، طراحی، هنرهای نمایشی، گل‌ آرایی و طراحی هنری فضای سبز، پژوهش‌های هنر شهری، جشنواره عکس و بخش میهمان در حوزه بین‌الملل است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید