اقتصادی

یکی از معضلات سازمان مهندسی کمبود مهندس ناظر است

رئیس سازمان نظام مهمندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: یکی از معضلات سازمان مهندسی کمبود مهندس ناظر است و یکی از دستور العمل های هیئت رئیسه جدید رفع این معضل است

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، امیر هوشنگ انصاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک حلول ماه شعبان از شروع به کار حدود یک ماه هیئت رئیسه جدید با حضور اعضاگفت و افزود: در این مدت با جلساتی که با مقامات مختلف در جهت اصلاح قانون نظام مهندسی طی فرابندهایی که صورت پذیرفته است، ششمین همایش ساختمان های نوین برگزار شده است.

رئیس سازمان نظام مهمندسی ساختمان خراسان رضوی با بیان اینکه در این مدت تصویب تعرفه مهندسین داشتیم و امسال نیز از آغاز سال تعرفه را داشتیم؛ گفت: تعرفه برای مهندسین در سال های گذشته روال بوده به این صورت که افزایش ها سالانه بوده اما امسال بر اساس مبحث دوم مقررات ملی ساختمان و طبق جدول شماره ۱۰ و۱۱ تعرفه اساس هزینه ساخت مشخص می شود و امسال مبنای آنچه در نظام مهندسی ارائه شد اعلام تعرفه بر مبنای جدول ۱۰ و ۱۱ است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات سازمان مهندسی کمبود مهندس ناظر است و یکی از دستور العمل های هیئت رئیسه جدید رفع این معضل است؛ گفت: وظیفه حراست، صیانت از مجموعه است و حراست سازمان مهندسی بیش از ۱۰ سال است که در سازمان مشغول به فعالیت است.

انصاری با بیان اینکه در حوزه قضایی بازداشت نداشتیم و ما تابع قوانین و مقررات سازمان شهرسازی هستیم؛ گفت: معمولا روال بر این است که ساختمان فلزی وقتی مشغول به جوشکاری می شود جرثقیل آنها را روی هم می گذارد و بعد جوشکار ادامه کار را انجام می دهد.

وی اظهار داشت: در حوزه سازمان مهندسی مجموعه مهندسین یک چارچوب آموزشی داریم که در حوزه های مختلف وبینارهایی برگزار می شود تا مهندسین با موضوعات روز آشنا شوند. در بحث آموزش برنامه ریزی زیادی کردیم.

رئیس سازمان نظام مهمندسی ساختمان خراسان رضوی با اشاره به برخی از مشکلات این سازمان گفت: برخی از مشکلات ما به حوزه نیروهای اجرایی برمی گردد که در این مورد فنی و حرفه ای باید آن را رفع کند، متاسفانه نیروی کار آموزش دیده در حوزه های مختلف ساختمانی کم داریم.

وی با بیان اینکه یک فرآینده نظارت مضاعف بر مهندسان را در سازمان نظام مهندسی داریم؛ تصریح کرد: مهندسین مکلف هستند گزارش مرحله ای را در کارتابل خود وارد کنند و اگر مهندسی در انجام وظایف خود قصور کند قطعا با او برخورد می شود.

وی یکی از دغدغه های جامعه مهندسین را بحث تسهیلات مالی دانست و افزود: با توجه به گردش مالی حسابهای سازمان با بانک مسکن صحبت شد که هر ماه ۵۰ نفر به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی شوند. همچنین صحبت های فراوانی با بانک های طرف قرارداد داشتیم و مقرر گشت از ابتدای سال آینده ماهانه حدود ۴۰۰ نفر مهندس را به بانک جهت دریافت تسهیلات معرفی کنیم.

رئیس سازمان نظام مهمندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: در سطح استان ۲۴ نمایندگی فعال داریم که زیر مجموعه سازمان نظام مهندسی هستند ،۴۰ هزار نفر اعضای سازمان مهندسی استان می باشند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵ درصد پروانه هایی که در استان صادر می شود متعلق به شهرستان ها است؛ افزود: پیش بینی شده که تمامی طراحان در دفاتر مهندسی عضو‌ شوند که این کار پیشبرد شایانی در ارائه خدمات داشته است.

وی در خصوص آموزش در سال جاری بیان کرد: در حوزه آموزش در مقایسه با تمام نظام مهندسی های کشور در بحث کمی و کیفی متفاوت بودیم، کل فرآیند های آموزشی را به صورت الکترونیکی انجام دادیم. ۱۴ هزار نفر ساعت مهندس را در سال جاری آموزش دادیم. ۱۶ وبینار در سال جاری بر اساس مقررات جدید برگزار کردیم که به نوعی خدمات اصلی سازمان را در زمینه آموزش انجام داده باشیم.

رئیس سازمان نظام مهمندسی ساختمان خراسان رضوی افزود: بالغ بر هزار دوره آموزشی در سال جاری برگزار کردیم و با ۱۰۰ مهندس در رشته های ۷ گانه همکاری کردیم که نیازهای روز مهندسین بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید