اجتماعیاسلایدر

رمزگشایی از ۶۳ فقره جرم سریالی

پلیس مشهد با دستگیری ۳ متهم از ۶۳ فقره جرم سریالی آن‌ها رمزگشایی کرد.

به گزارش صدای مشهد، نه نیازمند شگرد خاصی است و نه نیاز به برنامه‌ریزی دارد. متهمان این حوزه همچون گرگ‌ها، گاهی تنها و گاهی دسته جمعی به شکار می‌روند و هر کجا طعمه دلخواهشان را پیدا کنند، برای حمله و غارت لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند. سارقان خرده‌پا نه‌تن‌ها خودشان همیشه در ته چاه بی‌پولی و تنهایی هستند، بلکه شهروندان را نیز با اقدامات شرورانه‌شان مستأصل می‌کنند. در پی اعلام ده‌ها فقره سرقت از خودرو‌های سواری در مشهد، پلیس موفق به دستگیری سه متهم با ۶۳ فقره سرقت شد.

اولین گزارش درباره پیگیری این پرونده‌ها را زنی جوان در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کرد. براساس صحبت‌های زن مشخص شد که او خودرو پراید مدل پایین را بدون استفاده از تجهیزات ایمنی، درون کوچه‌ای خلوت پارک کرده و صبح پس از مراجعه به محل خودرو متوجه شده است که سارقان، کامپیوتر خودرویش را ربوده‌اند.

ماجرای سرقت کامپیوتر‌های خودرو که مشکلی روزانه در مشهد است، با توجه به جغرافیای جرم، مأموران کلانتری میرزاکوچک‌خان را وارد میدان کرد. گروه‌های تجسس این کلانتری اقدامات هدفمندی را آغاز کردند تا اینکه یکی از گروه‌های گشتی در ساعت یک بامداد موفق به شکار دو شاه‌ماهی در خیابان مفتح مشهد شدند.

ماجرای شاه‌ماهی‌ها

ساعت ۵:۳۰ بامداد بود که گروه گشتی کلانتری میرزاکوچک‌خان هنگام گشت‌زنی در خیابان مفتح، به یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین جوان که بی‌هدف دور دور می‌زدند، مظنون شدند.

اما راکب موتورسیکلت با دیدن مأموران، بدون هیچ دلیلی با سرعت از محل متواری شد. شست مأموران خبردار شد که کاسه‌ای زیرنیم‌کاسه است و بلافاصله عملیات تعقیب آغاز شد، اما نیازی به تلاش گسترده نبود و پس از طی مسافتی، راکب موتورسیکلت با یک خودرو دیگر تصادف کرد و هر دو راکب نقش بر زمین شدند.

مأموران ضمن دستگیری راکب و ترک‌نشین آن در بازرسی از آن‌ها، یک دستگاه کامپیوتر خودرو، دو عدد آچار مخصوص باز کردن کامپیوتر، یک چراغ قوه و دو دسته کلید کشف کردند.

معرفی مهره اصلی

دو متهم بیست‌وچهار و سی و چهار ساله، دستبند خورده تحت نظر به کلانتری منتقل شدند. متهمان در چندین مرحله بازجویی‌های علمی پلیس به ۵۳‌فقره سرقت کامپیوتر خودرو در سطح شهر مشهد و فروش آن‌ها به فردی مال‌خر در محدوده خیابان مهرمادر اعتراف کردند.

در ادامه این عملیات با اطلاعات به دست آمده از سارقان، همدستشان که مال‌خر اموال مسروقه بود نیز دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش چهار دستگاه کامپیوتر خودرو، یک باتری خودرو، چهار رینگ، قیچی قفل‌بری و… کشف شد.

هم‌زمان با دستگیری سه سارق در خیابان‌های مشهد، مأموران کلانتری شهید هاشمی‌نژاد نیز هنگام گشت‌زنی در محدوده بولوار شهید کریمی، مردی جوان را در حال بازکردن در یک خودرو سواری مشاهده کردند و مأموران پس از اینکه مطمئن شدند که خودرو متعلق به این فرد نیست، وارد عمل شدند.

مظنون به سرقت با مشاهده مأموران انتظامی پا به فرار گذاشت، اما با پای پیاده فقط بیست قدم دورتر صحنه دستگیری‌اش را رقم زد. مأموران در بازرسی از وسایل همراه متهم یک ضبط و پخش مسروقه را کشف کردند.

مأموران انتظامی متهم را به کلانتری برده و در بازجویی‌های تخصصی، متهم به یازده فقره سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو اعتراف کرد.

با هماهنگی‌های صورت گرفته همه متهمان برای رسیدگی به جرائمشان به دادسرا معرفی شدند.

گزارش: سهیل دیبا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید