اسلایدرشهری

گفتگوی صدای مشهد با سید ابراهیم رئیسیون و پاسخ به شایعات درباره حضور او در میان گزینه‌های شهرداری مشهد

رئیسیون: درشرایط موجود و با توجه به مشغله های زیادی که در سطح ملی با آن مواجه هستم ، تمایلی به قبول این مسئولیت ندارم مگر آنکه بنا به ضرورت های پیش آمده اخیر در مشهد و بروز مشکلات خاص برای شهر، به من تکلیف شود، در این صورت ادای دین خواهم کرد.

با توجه به شایعاتی پیرامون سید ابراهیم رئیسیون مبنی بر انصراف وی از گزینه شدن برای شهرداری مشهد و عدم تمایل او برای همکاری با تیم فعلی مدیریت شهری گفتگویی با او داشتیم که از نظر می‌گذرد‌.

به گزارش صدای مشهد، سید ابراهیم رئیسیون یکی از مدیران ارشد شهرداری در دوره های دوم وسوم و چهارم شورا، در زمان مدیریت، مهندس بنی هاشمی ، مهندس پژمان و مرتضوی است که با عنوانهای قائم مقام و معاون شهردار ، سالها در حوزه های مالی، اداری و اقتصادی شهر مسئولیت داشته و جزء مدیران عالی شهرداری مشهد بوده ونیز در وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به عنوان مشاور وزیر و ریاست حوزه اقتصادی وزارت بهداشت و همچنین عضو هیأت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و مدتی هم ریاست آن را برعهده داشته است اکنون نیز در ابرپروژه شهر لجستیک چابهار، به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های محرک توسعه سواحل استراتژیک مکران در حال انجام خدمت به مردم است.

پس از برکناری عبدالله ارجایی، شورای شهر برای انتخاب شهردار مشهد، لیستی از گزینه های منتخب خود را ارائه نمود که ابراهیم رئیسیون نیز یکی از آن گزینه ها بود. در مرحله اول شاید برای همه کسانی که او را می‌شناختند بازگشت او به شهرداری کمی دور از ذهن بود، چرا که به خاطر مسوولیت ها و سوابق ملی او، احتمال حضور دوباره او را در مشهد نمی‌دادند و حتی گفته شد که خود وی نیز زمانی که وارد ۸ گزینه نهایی شد از ماجرا خبردار شد!

بد نیست بدانید که از رئیسیون با سوابق پیش گفته ، می‌توان به عنوان جامع‌الشرایط‌ترین گزینه این لیست نام برد. زیرا او جزو معدود کسانی است که ضمن بومی بودن و تخصص لازم در حوزه شهری، دارای ارتباطات ملی و تجربه اقتصادی لازم برای جذب منابع متعدد ، شهری که با مشکلات مالی روبرو شده ‌می‌باشد. شاید تنها رقیبی که احتمال حضور او نیز به دلیل فعالیت در وزارتخانه صمت کمرنگ شده، مهدی برادران و پس از آن خلیل الله کاظمی از معاونین سابق شهرداری است.

اما این روزها که به انتخاب نهایی شهردار کلان شهر مشهد نزدیک میشویم ، بازار شایعات و اخبار غیررسمی نیز داغ شده و هرزگاهی برخی از رسانه ها دست به انتشار مطالبی خلاف واقع می‌زنند. درباره رییسیون نیز شایعه‌هایی منتشر شده، ازجمله اینکه او قصدی برای حضور مجدد در مشهد و یا همراهی با تیم فعلی شورای شهر را نداشته و ندارد! همین بهانه ای شد تا در گفتگویی کوتاه نظر وی را جویا شویم.

حضور و خدمت به زائرین و مجاورین حریم رضوی باعث افتخار و مباهات است

معاون اسبق اقتصادی شهردار مشهد در خصوص قرار گرفتن نامش در لیست گزینه های شهردار گفت: قطعا خدمت در مشهدالرضا از بهترین آرزوهای دوستاران ائمه اطهار و اهل‌بیت علیهم السلام است و همواره جزو افتخارات و آرزوی من بوده و بازهم مفتخر خواهم بود که خادم حضرت رضا علیه السلام ومردم این کلانشهر مذهبی و مقدس و زائرین آن حضرت باشم.

رئیسیون با بیان اینکه مشهد شهری دارای ظرفیت‌های بالقوه و فراوان است که با مدیریت صحیح می‌تواند شکوفا شود افزود: پس از آنکه بنابه لطف دوستان وهمکاران سابقم در شورای شهر مشهد به عنوان گزینه تصدی شهرداری مشهد در لیست گزینه های انتخابی قرار گرفتم و سپس با حسن نظر آنها به عنوان یکی از ۸ گزینه نهایی انتخاب شدم علیرغم آنکه به دلیل مسائل ومشغله های فراوان موجود، تمایل به پذیرش این مسئولیت نداشتم ، اما بنا به خواست و تاکید و پیگیری برخی از خواص و مذاکراتی که با برخی از محترمین معتمدین و بزرگان شهر داشتم. مجاب به اجابت خواسته آنان شدم ، البته با فرض تحقق برخی شروط که در جای خود به دوستان و همکاران ارائه خواهد شد.

وی در خصوص شایعه ای درباره عدم علاقه به همکاری با تیم فعلی مدیریت شهری، تصریح کرد: خیر این نقل صحیح نیست، اتفاقا از آنجاکه تقریبا اکثر اعضای موجوددرترکیب شورای فعلی شهر، از شاغلین در شهرداری و از کسانی هستند که با آنها آشنایی قدیمی دارم و همچنین اکثر مدیران فعلی شهرداری را نیز به این خاطر که سال ها در جایگاه‌های مختلف در شهرداری خدمت کردم به خوبی شناخته و با ظرفیت های مدیران شهری نیز به خوبی آشنا هستم، معتقدم به خوبی می‌توان با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی شورای اسلامی شهر و نیز قابلیت‌های داخلی خود شهرداری، شهر را به نحو مطلوب اداره و به سمت توسعه و رشدی که شایسته آن است هدایت کرد.

وی در پایان تاکید کرد: اگر به خواست خداوندمتعال و عنایت ویژه حضرت رضاعلیه السلام و اجماع دوستان شورای اسلامی شهر افتخار حضور مجدد در مشهدالرضا بر بنده تکلیف شود تلاش خواهدشد تابا هماهنگی و همراهی تمامی دستگاه‌های مرتبط شهری و همسو و همراه با شورای شهر و با پشتوانه مدیران و نیروهای کارشناس از بدنه شهرداری توان مضاعفی را برای توسعه و عمران هر چه بیشتر شهر منتسب به حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام را انجام دهیم و قطعا کار و تلاش بزرگ و فراگیر نیازمند بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها و هم آفزایی همه جانبه دارد که در این صورت توفیق و نتیجه آن سهم همه دست اندرکاران خواهد بود و امید آنکه دین خود را به مشهدالرضا(ع) ادا کنیم.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید