اسلایدرسیاسی

گزارش دومین نشست خبری شورای وحدت اصولگرایان مشهد

حمید رضا ترقی از آخرین اخبار لیست انتخاباتی شورای وحدت و ائتلاف اصولگرایان برای شورای شهر مشهد گفت

به گزارش صدای مشهد، حمیدرضا ترقی عصر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان خراسان رضوی از تلفیق دو شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب در تهران تشکیل شده و هیئت موسس مورد تایید این دو شوراست.

نائب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: این ائتلاف در استان تلاش کرده با گسترده کردن چتر نیروهای انقلاب در ذیل شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب تمام ظرفیت‌های استان را که می‌تواند در انتخابات و تحولات سیاسی ایفای نقش کنند سعی کرده زیر این پرچم جمع کند به جز آنهایی که به دلایل مختلف نمی‌خواهند در ذیل این مجموعه قرار گیرند.

ترقی بیان کرد: فرهنگی در استان خراسان به ویژه در مشهد شکل گرفته که نیروهای سیاسی در واقع عمدتا وقتشان را صرف تنگ‌نظری و خودزنی می‌کنند که عمدتا ناشی از قدرت‌طلبی است در حالی که خیلی از استان‌های موفق در عرصه اجرایی، معمولا یاور یکدیگر بوده‌اند و تعصب استانی آنها به گونه‌ای بوده که اصطلاحا هوای نیروهای خود را دارند.

وی خاطرنشان کرد: این فرهنگ در استان خراسان متاسفانه کمرنگ‌تر است و سبب شده بسیاری از نیروهای ارزشمند و توانمند و کارآمد استان در مرکز و یا استان‌های دیگر بدرخشند اما در داخل استان از آنها به خوبی به دلیل همین تنگ‌نظری‌ها استفاده نشده است.

ترقی گفت: بسیاری از مدیران استان اینک از سایر استان‌ها به مشهد و خراسان رضوی آمده‌اند و مسئولیت قبول کرده‌اند؛ نکته مهم در این برهه از انتخابات این است که اولا رقبای ما جدی و حاضر در صحنه هستند و این گونه نیست که رقابت فقط درون جریان انقلابی ـ اصولگرا‌ست و رقیب که بر سر قدرت است هیچ فعالیتی ندارد. این تصور ناشی از فاقد بینش سیاسی است.

نایب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی اظهار کرد: به نظر می‌رسد که امروز باید تمام نیروهای انقلاب دست به دست یکدیگر داده و کشور را از وضع موجود که نارضایتی ایجاد کرده نجات دهند. تلاش کرده‌ایم شورای ائتلاف وضعیت گذشته تصمیم‌سازی برای انتخابات را تغییر دهد.

ترقی عنوان کرد: اگر در گذشته تعداد محدودی برای انتخابات تصمیم‌سازی کرده و لیست تهیه می‌کردند امروز ۱۰۰ برابر آنها تجمیع شده و به مردم پیشنهاد لیست می‌دهند؛ اگر در گذشته یک یا دو جناح سیاسی اثرگذار بودند امروز بیش از ۲۰ تشکل سیاسی در مشهد فعال هستند و در انتخابات و تصمیم سازی ایفای نقش کرده و سهیم هستند.

وی ادامه داد: شرایط به صورت کامل نسبت به گذشته تغییر کرده و تلاش ما این است که دامنه اثرگذاری اقشار مختلف مردم بیشتر شود؛ تلاش ما این است که برای نخستین بار ترکیبی را که برای شورای شهر پیشنهاد می‌دهیم ترکیبی کارآمد، شاخص محور و متخصص در کمیسیون‌های شورای شهر و دارای یک برنامه مدون تدبیر شده توسط کارشناسان مدیریت شهری باشد.

نایب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی افزود: در هیچ دوره‌ای لیستی ارائه نشده که ملاک در آن تخصص در کمیسیون‌های شورای شهر باشد و یا برنامه‌ای برای ۴ سال تدوین شده باشد؛ امروز اما ما متناسب با نیازهای استخراج شده از مردم و آسیب شناسی از وضعیت فعلی شهر و اسناد بالادستی برای توسعه شهر این کار را صورت داده‌ایم.

ترقی با تاکید بر اینکه مشهد پایتخت معنوی جهان اسلام است و برنامه‌ای متناسب با این وضعیت با استمزاج از ۴۰ متخصص شهری تهیه شده گفت: لیست نیز بر همین اساس تشکیل خواهد شد و در تلاش است هزینه اداره شهر را کاهش دهد و امیدواریم زمینه خدمت لیست شورای وحدت و ائتلاف در مشهد برای مردم فراهم شود.

وی تاکید کرد: آنچه ما در این مرحله براساس تجربیات گذشته ارائه می‌دهیم بی‌نقص نیست اما از نظر بسیاری از ویژگی‌ها و مختصات بهترین شیوه و روش ائتلاف و مناسب کردن زمینه برای مشارکت مردم در سرنوشت آینده شهر است.

ترقی ادامه داد: در بحث فرآیند رسیدن به نامزدهای نهایی در گذشته معمولا وقتی لیستی توسط مجموعه یا تشکلی تعیین می‌شد خیلی در جهت ارزیابی آن افراد اقدامی نمی‌شد و صرفا اگر جریانی سیاسی فردی را تائید می‌کرد، تمام بود اما امروز در شورای ائتلاف و وحدت استان خراسان رضوی این رویه تغییر کرده و برای طی فرایند بررسی صلاحیت هر نامزد ۱۰ گام را طراحی کرده‌ایم که باید از این فیلترها فرد عبور کند تا رای لازم برای معرفی به مردم را کسب کند و این شیوه زمینه تخصص‌گرایی و کارآمدی فرد را فراهم می‌کند.

وی گفت: مردم قطعا زمان انجام این پروسه در مورد تمامی نامزدها را ندارند و باید به صورت جامع این کار برای آنها و برای همه نامزدها صورت گیرد و این اتفاق برای نخستین بار صورت گرفته و تاکنون بیش از ۲۰۰ نفر از نامزدهای داوطلبان ثبت نام کرده در فرمانداری، به سایت شورای ائتلاف استان مراجعه کرده و مشخصات خود را داده‌اند و اعلام آمادگی کرده‌اند از طریق این فرآیند به مردم معرفی شوند که بیانگر اعتماد منتخبان به این شورای ائتلاف است.

نایب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی با بیان اینکه ما پس از اینکه افراد مشخصات خود را در سایت شورا وارد کرده و برنامه و دیدگاه خود را راجع به مسائل شهری عنوان کرده مدارک را تکمیل و در اختیار کمیته‌های مرکزی شورای ائتلاف مرکب از ۴ صلع تشکل‌های سیاسی، متخصصان مرتبط با کمیسیون‌های شورای شهر و تشکل‌های فردی و اجتماعی بانفوذ در مشهد و همچنین معتمدان محلات قرار می‌دهیم افزود: در جمع اینها کمیته‌هایی تشکیل و به صورت قرعه‌کشی افراد ویژگی‌های پایه‌ایشان مورد ارزیابی قرار گرفته و افرادی که نمره کافی را در شاخص‌های پایه بیاورند وارد کمیته تطبیق شده تا از نظر تخصصی ارزیابی شوند.

ترقی گفت: اگر در کمیسیون تخصصی، تخصص مورد تائید شد چند برابر مورد نیاز افراد به شورای مرکزی دعوت و آنجا نقطه نظرات خود را حضوری ارائه می‌کنند و کسانی که دارای برنامه مناسب و ارجحیت باشند، دستچین شده و به میزان دو برابر نیاز به مجمع عمومی ائتلاف که بالغ بر ۴۰۰ عضو دارد معرفی می‌شوند تا مجددا به معرض رای این مجمع قرار بگیرند و مجمع پس از شنیدن نقطه نظرات و دیدگاه‌های این ۳۰ نفر، ترکیب شورا به گونه‌ای معرفی می‌کند که در آن خانم‌ها، جوانان و روحانیت و افراد باتجربه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: البته درصدد بودیم از همه نامزدها آزمونی در ابتدا بگیریم اما در این دوره به دلیل پروتکل‌های بهداشتی این مهم مقدور نشد اما در دوره‌های بعد به این سمت خواهیم رفت.

ترقی گفت: تلاش می‌کنیم اجازه مهندسی در تصمیم‌سازی به هیچ جریانی را در داخل ائتلاف ندهیم و اجازه نخواهیم داد افراد با برخی ارتباطات مسیر انتخاب صحیح و سالم افراد را براساس شاخص‌گرایی و شایسته سالاری تغییر دهند و به سمت سیاسی کاری بروند. یقینا ممکن است در مراحل بررسی صلاحیت نامزدها فردی گلایه یا شکایتی داشته باشد که در مرحله شورای داوری به آن رسیدگی خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش ما این است که با وسواس کامل به یک لیست شایسته و کارآمد و توانمند برای اداره شهر مشهد برسیم خاطرنشان کرد: در رابطه با ریاست جمهوری سیاست ما تابع اجماع کلی در تهران است؛ اولویت تمام تشکل‌ها در رابطه با انتخابات حضور آیت الله رئیسی است و طبیعتا در شرایطی که ایشان نپذیرند ممکن است تصمیم، تصمیم دیگری شود.

ترقی بیان کرد: از تمام نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی دعوت می‌کنیم با ثبت نام در سایت زمینه حضور در مجمع شورای ائتلاف را فراهم کنند و درصدد هستیم در بانک اطلاعاتی خود نیروهای عظیمی در حدود ۱۰۰ هزار نفر را شناسایی کرده و این جمعیت را در حال حاضر نیز در اختیار داریم و از تمام نیروهای انقلاب همگام با شورای ائتلاف در استان و مشهد دعوت به حضور می‌کنیم. ۳۵ تشکل زیرمجموعه شورای وحدت و ائتلاف استان در حال فعالیت هستند.

*جوانگریی در لیست وحدت، ۳۰ درصد

ترقی همچنین در حاشیه نشست خبری شورای وحدت و ائتلاف خراسان رضوی اظهار داشت: باید زمینه برای ورود جوانان در انتخابات فراهم شود و البته باید در ابتدا خود جوانان متشکل شوند؛ نکته دیگر شناسایی جوانان متخصص است و در این زمینه گام‌های خوبی برداشته‌ایم.

نایب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی گفت: تعدادی زیادی از جوانان برای ورود به لیست شورای وحدت و ائتلاف در مشهد ثبت نام کرده‌اند که این مهم اتفاق مبارکی است و باید پس از این مرحله بتوانیم در فرآیند انتخابات روی سه یا ۴ جوان برای حضور در لیست تمرکز کنیم.

ترقی بیان کرد: امیدواریم در لیست شورای شهر مشهد حداقل ۴ جوان داشته باشیم و بانوان نیز مدنظر ما هستند که در لیست شورای وحدت و ائتلاف برای شورای شهر مشهد حضور داشته باشند و خانم‌ها نیز استقبال بسیار بالایی داشته‌اند.

وی گفت: افراد ابتدا دیدگاه‌های خود را در زمینه مسائل مختلف شهری در سایت مربوطه وارد کرده و بررسی اولیه صورت داده و در بخش شاخص‌های پایه همچون شاخص‌های اعتقادی و سلامت اقتصادی مورد بررسی قرار می‌دهیم و پس از عبور از این مرحله همه وارد بررسی تخصصی می‌شوند و میدان برای تمام این عرصه‌ها باز است.

نایب رئیس و سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب خراسان رضوی ادامه داد: بحث مشارکت مردم در انتخابات، مبحث بسیار مهمی است؛ مردم از وضعیت معیشتی خود ناراضی هستند.

ترقی بیان کرد: مشکلاتی مثل مرغ و گرانی به نظر می‌رسد خودخواسته باشد و می‌خواهند تا زمان انتخابات ادامه داشته باشد تا جریانی از آن سوء استفاده کرده و بگوید اگر ما باشیم این مشکلات برطرف خواهد شد. باید برای رفع این مشکلات همه دست به دست هم دهند.

وی گفت: باید در جهت افزایش مشارکت مردم گام برداشت و وظیفه ما این است که افرادی که از سوی لیست ائتلاف قرار است معرفی شوند را به درستی پایش و شناسایی کرده و طبیعتا پاسخگوی منتخبین خود نیز هستیم و باید جریان مطالبه‌گری را به صورت دائم دنبال کنیم.

ترقی بیان کرد: تعدد افراد موجب این می‌شود که رای شکسته شود و رای زمانی که شکسته شود رقبا از آن بهره خواهند گرفت و بر همین اساس افرادی که در مرحله نهایی وارد مجمع عمومی می‌شوند اینها باید تعهد دهند که اگر رای نیاوردند پای کار بقیه باشند و تمام انرژی صرف کمک شود.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که ائتلاف را حداکثری کنیم و همه کسانی که این مبنا را قبول دارند زیر این چتر و مجموعه قرار دهیم و حتی برای کسانی که راه خود را جدا کرده‌اند دعوتنامه فرستاده و خواسته‌ایم اگر اشکال و ایرادی در کار ما وجود دارد آن را عنوان کنند. نوع حرف‌هایی که زده می‌شود ناشی از کم‌اطلاعی از پروسه‌های ائتلاف و مبتنی بر سوءظن‌های گذشته است.

ترقی بیان کرد: ذهنیت‌هایی که در برخی دوستان وجود دارد غیرواقعی است و برخی نیز دنبال سهم‌خواهی هستند زیرا در انتخابات گذشته رای لازم را نیاورده‌اند و به این وادی وارد شده‌اند که اصلا شورای ائتلاف را قبول نداشته باشند. مشهد گران اداره می‌شود و این وضع حاشیه شهر اصلا قابل قبول نیست و همه اینها نیازمند این است که عناصر کارآمد وارد وادی شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید