شهری

مدل مثلث توسعه اقتصادی سبب رشد و توسعه کلانشهر مشهد شده است

مشاور راهبردی در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر مشهد گفت: مدل مثلث توسعه اقتصادی سبب رشد و توسعه کلانشهر مشهد شده است.

مسعود درودی‌ در حاشیه مراسم افتتاحیه اولین «نمایشگاه بین فرصت های سرمایه گذاری و اقتصاد شهری» که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: همزمان با ارائه مدل مثلث توسعه اقتصادی توسط استاندار خراسان رضوی شاهد همگرایی بسیار مطلوبی بین دستگاه های مختلف استانی در راستای توسعه و رشد شهر مشهد بوده ایم. تاکید استاندار خراسان رضوی مبنی بر پرهیز از اختلافات عقیدتی و سیاسی گام مهمی در جهت رشد و توسعه اقتصاد شهری است و این مهم موید اراده قوی برای توسعه اقتصادی کلانشهر مشهد است.

وی یادآور شد: در حال حاضر تمامی دستگاه های دخیل در ساماندهی پدیده حاشیه نشینی و مناطق کم برخوردار به خوبی زیر چتر حمایت استاندار قرار گرفته اند و این همگرایی بیش از پیش تقویت شده است البته امید می رود این همگرایی طی ماه های آینده تا پایان دولت تداوم داشته باشد.

وی تصریح کرد: اساسا سرمایه گذاری شهری در فضای رقابتی جهانی تعیین کننده جایگاه شهرها است و علی رغم تمام فرصت هایی که شهرها در طول یک فرصت تاریخی به دست می آورند، باز هم بسترهایی برای سرمایه گذاری در درون بافت شهری وجود دارد که جایگاه شهرها را در عرصه بین المللی نشان می دهد.

درودی عنوان کرد: از این رو برگزاری این نمایشگاه ها می تواند به مثابه کاتالیزور برای شکوفایی اقتصاد شهری مطرح باشد که فضای سرمایه گذاری را در بافت کلانشهرهایی همچون مشهد تسهیل و تسریع می کند. به نظر می رسد که ما می توانیم با ایجاد و خلق چنین نمایشگاه هایی هم مزیت های نسبی شهر مشهد را به مخاطبین و جامعه هدف مان که همان سرمایه گذاران هستند، بیشتر بشناسانیم و از سوی دیگر می توانیم توانایی هایمان را در خلق بسترهای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران نشان دهیم.

وی ادامه داد: مشاور راهبردی در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر مشهد خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه ها و نهادهای دخیل و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه اقتصادی شهر مشهد مطلوب ارزیابی می شود، چرا که همگان بر این باور هستیم که در دورانی که نمی توانیم بر بودجه های دولتی تکیه کنیم، باید مسیر توسعه و رشدمان را از طریق جذب سرمایه گذار خارجی هموار سازیم.

درودی اظهار کرد: با توجه به اقدامات و مدل های سرمایه گذاری که در شورای پنجم شهر مشهد شاهد هستیم، بخش خصوصی از روند بازی برد_ برد شهرداری استقبال خوبی داشته است و تمامی تلاش شهرداری به عنوان نهاد عمومی معطوف به آن است که تمام سرمایه های داخلی و خارجی را در راستای پیشبرد اهداف رشد و تعالی شهر به کار گیرد.
وی یادآور شد: بخش خصوصی اولویت شهرداری در تصمیم گیری ها و پروژه ها است شاهد این مدعا آن است که بخش خصوصی نسبت به سازمان های دولتی در قراردادهای منعقد شده در مجموعه مدیریت شهری از اولویت بیشتری برخوردار هستند و این مهم در تمام دستگاه های مدیریت شهری جاری و ساری است.

مشاور راهبردی در امور سیاست‌گذاری و توانمندسازی حاشیه شهر مشهد تصریح کرد: بخشی از موانع سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی و شهر مشهد به میزان تمایل دستگاه ها در حوزه قوانین باز می گردد حال اگر ما بتوانیم اراده ای را به وجود بیاوریم تا سرمایه گذار به هر میزان به سرمایه گذاری در بخش و حوزه ای رغبت داشته باشد، کماکان آن موانع مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: در معاونت برنامه ریزی بسیاری از فرآیندهای سرمایه گذاری در شهرداری مشهد تسهیل شده است و تا حدودی در این حوزه موفق عمل کردیم و درصد زیادی از موانع قانونی بین بخشی و درون بخشی مورد حل و فصل قرار گرفته است که امید می رود این روند تداوم داشته باشد با این حال بخش مهمی از این موانع به قوانین مخل سرمایه گذاری در سطح شهر مشهد و استان خراسان رضوی باز می گردد که باید برای این مسائل تدبیر ویژه ای اندیشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید