اسلایدر

کیت تشخیص کرونا در مشهد به تولید انبوه رسید

کیت استخراج ژنوم ویروس کووید – ۱۹ با کیفیتی برابر با نمونه‌های خارجی توسط پژوهشگران پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تولید انبوه رسید.

به گزارش صدای مشهد، مدیر مرکز رشد فناوری سلامت این دانشگاه گفت: این کیت تشخیصی با نام تجاری  Simbiolab  و توسط یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در این مرکز تولید شده است که کیفیت آن برابر با نمونه‌های خارجی است.

دکتر مجید ممیزان افزود: این محصول در عین برابری کیفیت با نمونه‌های خارجی، قیمت آن  ۵۰ درصد کمتر از کیت‌های کره‌ای و یک پنجم کیت‌های آمریکایی و اروپایی است.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری سلامت در نظر دارد با تامین امکانات و کسب مجوزهای لازم، صادرات این محصول را آغاز کند.

تولید پنج هزار کیت تشخیص کرونا در مشهد

رییس هیات مدیره شرکت دانش بنیان  “پارس سیمرغ دارو دماوند” که کیت استخراج ژنوم کرونا را تولید کرده است به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر پنج هزار کیت تشخیص کرونا توسط این شرکت تولید شده است و با کیفیت مناسبت و با قیمت پایین‌تر از نمونه خارجی به سراسر کشور ارسال شده است.

دکتر علی حاتمی افزود: طراحی و تولید کیت تشخیص بیماری کرونا همگام با شیوع این ویروس در اسفندماه سال گذشته توسط این شرکت انجام شد.

وی با اشاره به اهمیت تفکیک موارد ویروس کرونا از آنفولانزای فصلی در پاییز ادامه داد: طراحی و تولید کیت‌های چندگانه که توانایی شناسایی و تفکیک موارد کووید ۱۹ و آنفلوانزای فصلی از یکدیگر را دارند از پروژه‌های در دست اقدام این شرکت دانش بنیان است.

به گفته وی طراحی و تولید کیت‌های چندگانه مذکور به زودی با کسب مجوزهای وزارت بهداشت به تولید انبوه رسیده و روانه بازار خواهد شد.

نخستین پارک علم و فناوری سلامت در شمال شرق کشور اسفندماه سال ۹۸ در فضایی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع در محل  پژوهشکده بوعلی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد.
این پارک در راستای ماموریت‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با هدف حمایت و تسهیل‌گری به ویژه در حوزه  دارو، تجهیزات پزشکی، آی.تی سلامت و  فناوری در زیرمجموعه‌هایی مانند بایوتکنولوژی، فناوری سلامت، انفورماتیک پزشکی و علوم شناختی راه اندازی شده است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد با حدود ۱۰۰ شرکت فناور در مراکز رشد همکاری دارد که ۱۵ شرکت از این تعداد دانش‌بنیان هستند.
بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۲۹۱ هزار و ۱۷۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۰۰ تن رسیده است./ایرنا
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید