اسلایدر

تسویه حساب دفتری ۹۰ خانوار نیازمند مشهدی با پویش «همسایه هوای بدهی‌ تو را دارم»

مسؤول گروه جهادی بهشت شرق مشهد، گفت: با پویش «همسایه هوای بدهی‌ تو را دارم» توانستیم با همت اهالی محله شهرک شهید رجایی مشهد حدود ۹۰ حساب دفتری بدهکار متعلق به خانواده‌های نیازمند با آبرو را در بیش از ۴۰ مغازه تسویه کردیم.

به گزارش صدای مشهد،حمید رجبی، اظهار کرد: ما در شهرک شهید رجایی مشهد که در حاشیه شهر واقع شده است، یک گروه جهادی به اسم «بهشت شرق مشهد» تشکیل دادیم که در عرصه‌های مختلف کمک به مردم‌نیازمند فعالیت دارد.

مسؤول گروه جهادی بهشت شرق مشهد در ادامه توضیح داد: از زمان شیوع ویروس کرونا در اسفندماه گذشته اعضای این گروه جهادی به فکر چاره‌جویی در خصوص اتخاذ بهترین روش جهت کمک به خانواده‌های نیازمند و آبرومند افتادند و در نهایت با دوستان به این نتیجه رسیدیم با توجه به اینکه این منطقه حاشیه شهر است و شغل بیشتر ساکنان آن کارگر‌های ساختمان است و یا مشغول به شغل‌‌های موقت با سطح درآمد موقت هستند، در حال حاضر بهترین کار جهت کمک به این خانواده‌های نیازمند تسویه حساب‌های دفتری بدهکار آن‌ها به فروشگاه‌ها و مغازه‌ها است.

وی افزود: در همین خصوص با کمک افراد خیر مبلغ ۲۰ میلیون تومان پول جمع‌آوری کردیم و در هر محله کاسب‌های امینی که مورد اعتماد مردم بودند و حساب دفتری داشتند را شناسایی کردیم و از آن‌ها خواستیم مبالغ بدهکاری افراد بی‌بضاعتی که در ایام کرونا کار و کاسبی آن‌ها کساد شده را به ما معرفی کنند تا نسبت به تسویه آن حساب اقدام کنیم.

تسویه حساب‌های دفتری از ۵۰ هزار تا یک میلیون تومان

رجبی با اشاره به اینکه این مبالع از ۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان را شامل می‌شد، بیان کرد: این اتفاق را در قالب پویشی به نام «همسایه هوای بدهی‌ات را دارم» انجام دادیم و با همت یک مجموعه فرهنگی در حاشیه شهر مشهد دوباره یک تعداد خیر را پای کار تسویه حساب‌های بدهکار آوردیم.

مسؤول گروه جهادی بهشت شرق مشهد با بیان اینکه در این پویش شاهد حضور پررنگ خادمان حرم امام‌رضا(ع) و فرهنگیان شاغل در سطح مدارس شهرک شهید رجایی و منطقه رضویه بودیم، تصریح کرد:خوشبختانه در این پویش توانستیم با همت اهالی محله شهرک شهید رجایی مشهد حدود ۹۰ حساب دفتری بدهکار متعلق به خانواده‌های نیازمند با آبرو را در بیش از ۴۰ مغازه تسویه کردیم.

وی اظهار کرد: در محله ما هنگام ورود به بیشتر فروشگاه‌ها با اولین چیزی که روبه‌رو می‌شوی تابلویی است با این محتوا «به هیچ وجه نسیه داده نمی‌شود» اما در این میان یک تعداد کاسبانی هم‌پیدا می‌شوند که رضایت خدا را بیشتر مدنظر دارند و ما نام آن‌ها را «کاسبان امین» گذاشته‌ایم؛ افرادی که از این جمله که شاید باعث ناامیدی فرد نیازمند و محتاج می‌شود، استفاده نمی‌کنند، از همین رو ما هم این کاسبانی را شناسایی کردیم و با مراجعه به این افراد منصف حساب بدهکاری افراد نیازمند را شناسایی و نسبت به تسویه آن اقدام کردیم.

رجبی در ادامه به چند مورد از تسویه‌ حساب‌ افراد بی‌بضاعت پرداخت و گفت: یک خانواده حساب تسویه نشده‌ای داشت که مجموع بدهکاری آن‌ها به رقم بالایی رسیده بود به‌طوری‌ که از شرمندگی زیاد به‌خاطر بدهکاری‌های پشت‌ سر هم و متعدد دیگر روی مراجعه به فروشگاه به قصد خرید را نداشتند، اما خوشبختانه ما توانستیم این حساب را که به مبلغ یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان رسیده بود را تسویه کنیم.

مسئول گروه جهادی بهشت شرق مشهد با بیان اینکه در محله و منطقه ما همه ساکنان زیر خط فقر هستند و مواردی از این قبیل زیاد است، بیان کرد: متأسفانه کرونا زندگی خیلی از شهروندان را تحت‌ شعاع قرار داده است به‌طوری‌که چند روز پیش یک راننده اسنپ به من پیام داد و گفت من امروز فقط مبلغ ۱۰ هزار تومان کار کرده‌ام و بسیار مقروض هستم، با توجه به شرایطی که این راننده بیان کرد از او خواستم اگر حساب دفتری تسویه نشده دارد، بگوید تا نسبت به تسویه آن اقدام شود، این راننده با شنیدن این خبر بسیار خوشحال شد.

رجبی با اشاره به تأثیرات مثبت این کار خیر در زندگی شخصی خود افزود: من فکر می‌کنم این آرامش و رضایت خاطر و سلامتی که در من و اعضای خانواده‌ام وجود دارد را از جانب انجام این کار خیر دارم./فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید