اجتماعیاسلایدر

مشهد مهیای غدیر| از کیک ۱۱۰ متری تا توزیع ۱۰۰هزار پرس غذا در حاشیه شهر

به گزارش صدای مشهد، این روزها در آستانه فرارسیدن عیدغدیر مشهد مقدس مهیای برگزاری باشکوه این عیدالله اکبر می ‌شود.

یکی از مجموعه‌هایی که در این شهر و همچنین در تمام کشور برنامه های متنوعی را برای این عید سعید تدارک دیده آستان قدس رضوی است. طبق اعلام مسئولین این مجموعه در اولین گام کاروان ۵۰ نفره خادمان بارگاه ثامن الحجج (ع) فردا با هدف خدمت‌رسانی در جشن عید غدیر، عازم نجف اشرف خواهند شد و در بارگاه منور امام علی (ع) همراه با خادمان آن آستان، به زائران ایشان خدمت خواهند کرد.

سفره ۱۱ هزار نفری غدیر

موسس مجتمع فرهنگی و خیریه فاطمیه آذربایجانی‌های مقیم مشهد اظهار کرد: همزمان با روز عید غدیر از ۱۱ هزار نفر در میهمانی کیلومتری حاشیه پارک ملت مشهد پذیرایی خواهند شد.

مقصود ایرانمنش گفت: این سفره کیلومتری به نام سفره ولایت، روز جمعه، ۱۶ تیر، همزمان با عید غدیر خم به همت آذربایجانی‌های مقیم مشهد بین مردم گسترده خواهد شد.

کیک ۱۱۰ متری

مسئول مجتمع فرهنگی امیرالمومنین (ع) نیز در گفتگو با رسانه ها، با اشاره به برپایی هشتمین جشنواره بزرگ مردمی خیابان غدیر اظهار کرد: هم زمان با عید بزرگ غدیر یک کیک ۱۱۰ متری با مشارکت‌های مردمی در مجتمع امیر المومنین (ع) واقع در خیابان نخریسی مشهد پخت و توزیع خواهد شد.

جلال نبی پور افزود: در روز عید غدیر در جشنواره بزرگ مردمی خیابان غدیر ۱۱۰ غرفه پذیرایی، فرهنگی و خدماتی با برنامه‌های شاد و متنوع و با حضور هنرمندان کشوری برگزار خواهد شد.هادی غلامی در گفتگو با شهرآرانیوز، درخصوص برنامه‌های عیدانه دهه ولایت اظهار کرد: هم زمان با عید غدیر بیش از ۸۰ هزار پرس غذا در حاشیه شهر مشهد طبخ و توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه از مواکب سطح شهر جهت راه اندازی مواکب با توزیع اقلام پشتیبانی می‌شود افزود: همچنین غرفه غدیر با موضوع «غدیر و امتداد آن تا ظهور« در دهه ولایت در پارک صادقیه الهیه برگزار می‌شود.

۱۰۰۰جشن مردمی

مدیر امور مجاورین بنیاد کرامت رضوی گفت: ۳۰۰ بسته عیدانه بین خانواده‌های سادات و سید با اعتبار یک میلیارد و یکصد میلیون تومان توزیع خواهد شد.

محمد فلاح در گفتگو با رسانه ها با بیان اینکه امسال جشن غدیر باشکوه‌تر از سا‌لهای قبل برگزار خواهد شد، اظهار کرد: علاوه بر اکران و فضاآرایی شهری به مناسبت عید ولایت از هزار جشن مردمی و ۱۳۰۰ ایستگاه صلواتی غدیر پشتیبانی می‌شود.

وی افزود: همچنین اولین رویداد بین‌المللی «بزرگترین عید» در بلوار رسالت، رسالت ۸۱ برگزار خواهد شد که در این رویداد ۶ جُنگ با حضور هنرمندانی از کشور‌های اسلامی برپا می‌شود.

برگزاری جشنواره غذا نیز یکی از برنامه‌های جنبی این رویداد است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مشهد با بیان اینکه در ۲۰۰ نقطه از حاشیه شهر هم جشن‌های عید غدیر برگزار می‌شود، بیان کرد: همزمان با روز عید غدیر کارناوال‌های خودرویی شامل ۱۰ کامیونت، ۱۱۰ کاروان خودروی سبک و ۲۰۰ کاروان موتورسوار در سطح شهر به اجرای مانور خواهند پرداخت.

فلاح بیان کرد: همچنین برای طرح شکرانه عید غدیر، کسبه و اصناف به طراحی و چاپ پوستر‌هایی با موضوع فروش‌العاده با تخفیف ۲۰ درصدی ویژه عید می‌پردازند.

وی افزود: علاوه بر این ۸۰۰ سادات احسان‌پذیر در قالب ۱۷ کاروان از ۱۷ استان کشور در دهه ولایت به مشهد مقدس مشرف می‌شوند.

طبخ و توزیع غذا در شب و روز عید
جعفر رئیسیان‌زاده نیز با بیان این که بنیاد کرامت رضوی برای این روزهای خجسته سه برنامه محوری تدارک دیده است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین این برنامه‌ها طرح «اطعام رضوی، سفره های علوی» با محوریت طبخ بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار پرس غذا در سراسر نقاط کشور است که در شب، روز و شام عید سعید غدیر خم در نقاط محروم استان‌ها و به ویژه در حاشیه شهر مشهد توزیع خواهد شد.

مشارکت مردم با آستان قدس

وی افزود: مساجد، تشکل‌های مردمی، کانون‌های فرهنگی و مجالس روضه‌های خانگی نقاط مختلف کشور در اجرای این طرح با بنیاد کرامت رضوی و کانون‌های خدمت استان‌ها مشارکت می‌کنند و برای این میزبانی، بخشی از ملزومات و مواد اولیه طبخ غذای توسط آستان قدس رضوی و بخشی به همت خیران و عموم مردم تامین می‌شود.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: آستان قدس رضوی با تامین برنج یارانه‌ای، گوشت رایگان، ظرف یکبار مصرف رایگان و دیگر اقلام مورد نیاز، مجموعه‌های مشارکت کننده در این اقدام خیرخواهانه را یاری خواهد کرد و  پیش‌بینی می‌شود با مشارکت خیران و عموم مردم، تعداد غذای توزیعی به مناسبت عید غدیر، تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار پرس نیز افزایش پیدا کند.

دعوت‌نامه زیارت برای هزار نفر از سادات رضوی

رئیسیان‌زاده دومین اقدام بنیاد کرامت رضوی به مناسبت دهه ولایت را فراهم آوردن زمینه تشرف سادات رضوی و سادات احسان‌پذیر به شهر مشهد و حرم مطهر رضوی اعلام و اظهار کرد: در این دهه مبارک ۱۰۰۰ زائر که جزو سادات رضوی منتسب به خاندان امام رضا(ع) و همچنین سادات احسان‌پذیر جرو دهک‌های اقتصادی پایین، از سراسر نقاط کشور میهمان آستان قدس و زائر امام هشتم(ع) می‌شوند. 
وی افزود: تشرف پنج روزه این زائران از چند روز پیش آغاز شده و هر روز ۱۰ کاروان از استان های مختلف وارد مشهد می‌شوند و تمامی ملزومات این سفر از جمله حمل‌ونقل، اسکان و پذیرایی، توسط مدیریت امور زائران بنیاد کرامت رضوی، به بهترین شکل ممکن تامین خواهد شد.

عیدانه غدیر برای ۳۰۰ خانواده سادات مشهدی

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی سومین طرح ویژه این بنیاد به مناسبت دهه ولایت را اهدای بسته‌های معیشتی و رفاهی به ۳۰۰ خانواده‌ سادات احسان پذیر ساکن مشهد برشمرد و گفت: این اقدام با تاکید تولیت آستان قدس رضوی و به منظور کمک به تامین نیازهای این خانواده‌ها با توجه به شرایط اقتصادی در دستور کار قرار گرفته و خادمان رضوی با مراجعه به درب خانه این سادات، عیدانه غدیر را تقدیم آن‌ها می‌کنند.

رئیسیان‌زاده ادامه داد: با توجه به اینکه طبق رسم دیرینه ایرانیان، در روز عید غدیر خانواده‌های سادات در منازل خود میزبان مردم می‌شوند، تلاش شده با اهدای این بسته‌های معیشتی، امکانات میزبانی این سادات از مهمانانشان را تامین کنیم تا منازلشان شور و حال شب و روز عید را داشته باشد.
وی به محتویات بسته‌های درنظر گرفته شده نیز اشاره کرد و گفت: این بسته ها شامل ۱۰ کیلوگرم برنج، ۳ کیلوگرم گوشت قرمز، محصولات پروتئینی، ماکارونی، شکر، روغن، حبوبات، شیرینی خشک، شکلات، سه نوع میوه فصل و یک کارت هدیه به مبلغ ۱۲ میلیون ریال است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید