اجتماعیاسلایدر

حمایت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی آستان قدس برای توسعه و تجهیز بیمارستان امام ر

در نشست خبری افتتاح پروژه های بیمارستان امام رضا(ع)‌ مطرح شد

با حمایت مالی ۱۰۰۰ میلیاردی آستان قدس رضوی هشت پروژه درمانی در بیمارستان امام رضا(ع) به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش صدای مشهد، محمود شبستری، رئیس بیمارستان امام رضا(ع) چهارم اسفند، در نشست خبری «هشت پروژه آموزشی و درمانی اجرا شده توسط آستان قدس رضوی در بیمارستان امام رضا(ع)»، اظهار کرد: این پروژه‌ها فردا همزمان با ماه شعبان به بهره‌برداری می‌رسد و شامل مرکز درمان ناباروری، تجهیز مرکز درمان سرطان با تامین ۲ دستگاه پیشرفته، ایجاد اتاق عمل ویژه، اتاق‌های ایزوله و… است؛ افتتاح این پروژه ها در ارتقای کیفیت خدمات سلامت و درمان به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: بیمارستان امام رضا(ع) با سابقه‌ای طولانی جزو موقوفات ارزشمند آستان قدس رضوی در حوزه سلامت و درمان است و به لحاظ ظرفیت تخت بیمارستانی، بزرگ ترین بیمارستان دولتی کشور به‌شمار می‌رود.

شبستری ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی نسبت به تقویت امکانات و تجهیزات بیمارستان موقوفه امام رضا(ع) برای بهره‌مندی عامه مردم از جمله افراد کم‌بضاعت و مستضعف از خدمات با کیفیت سلامت و درمان تاکید ویژه دارند و در همین راستا هزینه اجرای هشت پروژه آموزشی و درمانی جدید در بیمارستان امام رضا(ع) با عنایت ویژه ایشان از محل نذورات بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) تامین شد که با اتمام عملیات عمرانی و تجهیز، این پروژه‌ها همزمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) به بهره‌برداری خواهد رسید.

ساخت و تجهیز مرکز درمان ناباروری میلاد با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) تصریح کرد: یکی از این پروژه‌ها، مرکز درمان ناباروری میلاد است که با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، ۱۵۰۰ متر مربع مساحت و در سه طبقه احداث شده است که دارای سه اتاق عمل و تجهیزات پزشکی مدرن است و طبق برآوردهای صورت گرفته، روزانه ۱۵ زوج در این مرکز با تعرفه دولتی مورد درمان قرار خواهند گرفت.

تامین ۵۶۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از ۲ دستگاه درمان سرطان

شبستری ادامه داد: همچنین ۲ دستگاه «براکی تراپی» و «CT سیمولاتور» و اتاق عمل مربوطه آن، سه پروژه دیگری است که به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: دستگاه براکی‌تراپی پیشرفته‌ترین دستگاه در حوزه درمان سرطان و دستگاه CT سیمولاتور جهت کمک به تشخیص و درمان بیماران سرطانی است و در مجموع ۵۶۰ میلیارد ریال برای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است.

شبستری اضافه کرد: راه‌اندازی اتاق عمل «اینترونشنال» با ۱۰۰ متر مربع مساحت و ۱۷۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و همچنین بهره‌برداری از دستگاه آنژیوگرافی ویژه، اهدایی بیمارستان فوق تخصصی رضوی به بیمارستان امام رضا(ع)، ۲ پروژه دیگری است که به همت آستان قدس رضوی محقق شده است.

ایجاد ۸ اتاق ایزوله بیماران تنفسی و عفونی

وی اظهار کرد: مرمت و بازسازی بخش هماتولوژی و پاویون کادر پزشکی، خرید تجهیزات کمک آموزشی و ایجاد هشت اتاق ایزوله بستری بیماران تنفسی و عفونی از دیگر پروژه‌های درمانی و آموزشی بیمارستان امام رضا(ع) است که با حمایت آستان قدس رضوی و مجموعا به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید