اسلایدر

کانکس ویژه آزمایش طبی کرونا در مشهد راه‌اندازی شد

کانکس ویژه نمونه گیری از بیماران سرپایی مشکوک به کرونا با هدف پیشگیری از انتشار ویروس در محیط در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی شد.

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: این کانکس‌ها توسط همکاران مرکز بهداشت و درمان شهرستان کاشمر با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال طراحی و ساخته شده است و اکنون در مراکز خدمات جامع سلامت مشهد، کاشمر و سرخس نصب شده است.

دکتر زهرا نهبندانی افزود: این کانکس‌های نمونه‌گیری به تدریج در تمامی مراکز جامع خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ویژه پیگیری و درمان بیماران سرپایی مشکوک به کرونا  نصب می شود.

وی اضافه کرد: سرایت ویروس کرونا در محیط حین نمونه گیری و مخاطراتی که برای کارشناسان بهداشتی و بیمار در بردارد یکی از چالشها در  مراکز نمونه گیری سرپایی کرونا بوده است. 

رییس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۷۵ درصد از مبتلایان به کووید ۱۹ بدون علامت بوده و یا علائم خفیف دارند لذا در برخورد با این بیماران و نمونه گیری از آنها عوامل محافظتی از اهمیت به سزایی برخوردار است.

نهبندانی افزود: کانکس های نمونه گیری مزبور دارای دو اتاقک مجزا یکی برای کارشناس نمونه گیر و دیگری برای بیمار با امکانات محافظتی مجزاست که خطر انتقال و انتشار ویروس کرونا از این طریق را از بین می برد.

وی ادامه داد: پس از هر نمونه گیری این کانکس برای نمونه گیری بعدی ضد عفونی می شود.

نمونه گیری از بیماران سرپایی مشکوک به کرونا از ۱۰ روز گذشته در ۳۸ مرکز جامع خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف پیگیری و مراقبت از این گونه بیماران در حال انجام است.

افزون بر ۷۵ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می شوند./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید