اسلایدرسیاسی

پیگیری قضایی تخریب مسجد هفت در مشهد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: تخریب غیرقانونی و غیر شرعی مسجد هفت در از سوی شهرداری مشهد را در کمیسیون اصل ۹۰و مراجع قضایی پیگیری خواهم کرد.

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر اظهار کرد: موضوع تخریب مسجد هفت در واقع در  منطقه نوغان  مشهد از سوی شهرداری  را در مراجع قضایی پیگیری  خواهم کرد.

وی با بیان اینکه  تخریب این مسجد کاملا غیرقانونی بوده است، افزود: علی رغم اینکه اوقاف و مشاور طرح تفصیلی محدود پیرامون حرم مطهر،  طی نامه ای به شهرداری  اعلام کرده اند که این مسجد داخل طرح نمی باشد و نباید تخریب شود اما به دستور مستقیم شهردار منطقه ثامن مشهد این مسجد تخریب شده است که اقدامی غیر قانونی و غیر شرعی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اقدام غیر قانونی را امروز به رئیس دادگستری خراسان رضوی و دادستان مرکز استان اعلام کرده و از آنها تقاضای پیگیری جدی قضایی این موضوع را دارم.

حجت الاسلام  پژمانفر در مورد ادعای شهردار ثامن مبنی بر قانونی بودن این اقدام نیز بیان داشت: برخلاف اظهارات وی ، این اقدام به صورت کاملا غیرقانونی انجام شده است زیرا صورت جلسه هایی که در اختیار شهردار ثامن قرار دارد و برای توجیه اقدام خود بر آنها تاکید می کند مربوط به سال های گذشته است این در حالی است که در تاریخ ۱۲مهر ماه سال جاری اوقاف و مشاور طرح به شهرداری اعلام کرده اند که این اتفاق نباید رخ دهد.

وی با بیان اینکه در کمیسیون اصل نود این تخلف پیگیری خواهد شد، افزود: در این نامه که ۹روز قبل به شهرداری  اعلام شده ، تاکید گردیده است به دلیل اصلاح طرح تفصیلی اطراف حرم مطهر، این مسجد از خیابان خارج شده  و در طرح نیست،  از این رو نیازی به  تخریب آن نمی باشد اما شهرداری بدون توجه به این نامه اقدام به تخریب خانه خدا کرده است که باید در دادگاه و مراجع قضایی پاسخگوی این اقدام خود باشند./قدس آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید