اسلایدرفرهنگی

یادواره بزرگ «فرزند امام» گرامیداشت شهادت رهبر شیعیان پاکستان در مشهد برگزار شد

یادواره «شهید عارف حسین الحسینی» با حضور هزاران نفر از مردم ایران و پاکستان در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد، یادواره «شهید عارف حسین الحسینی» نماینده امام خمینی و رهبر شیعیان کشور پاکستان در مشهد مقدس برگزار شد.
سی و پنجمین یادواره شهید حسینی که در سال ۶۷ به دست مروجان اسلام آمریکایی در شهر پیشاور پاکستان به شهادت رسیده بود با حضور هزاران نفر از مردم ایران و پاکستان برگزار شد.
در این برنامه مسئولین شهر مشهد نیز حضور یافتند و «جواد حامد زاده» معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران مشهد به بیان خیرمقدم پرداخته و تصریح کرد: زنده نگاه داشتن یاد شهید عارف الحسینی که در نجف با امام خمینی آشنا شده و شاگرد مکتب ایشان بوده یک اقدام اثرگذار در سطح بین اللملی خواهد بود.
وی گفت: حضور این جمعیت پر شور که به دلیل کمبود فضا مجبور شده اند علاوه بر صندلی های سالن روی زمین هم بنشینند نشان می دهد که شهدا هنوز هم مخاطبان فراوانی دارند و باید برای معرفی آنها کار صورت بگیرد.

«علی اکبر رائفی پور» سخنران محوری برنامه نیز با اشاره به شخصیت والای شهید عارف الحسینی گفت: من سخنان خود را به دو بخش تقسیم می کنم و می خواهم در بخش نخست به ظرفیت بالای کشور پاکستان اشاره کنم.
وی سپس به بیان تاریخ بیداری اسلامی مردم پاکستان و مبارزات آنها با استعمار انگلیس پرداخته و اظهار داشت: متاسفانه در ایران شخصیت افرادی مانند «علامه اقبال لاهوری» را تنها در یک شاعر محدود می دانند ولی علامه اقبال یک فیلسوف بزرگ مسلمان بود که سخنانش را از طریق شعر منتقل می کرد.
رائفی پور گفت: پیش از سخنان من کلیپی راجع به پاکستان پخش شد که در آن اشاره شده بود مردم پاکستان بیشترین علاقه را به انقلاب اسلامی ایران دارند، حقیقت هم همین است متاسفانه ظرفیت عظیم پاکستان به خوبی معرفی نشده است و تنها ۱۰ درصد جمعیت که بخشی از آنها افراط گرا هستند برجسته شده اند.
این سخنران مطرح تاکید کرد: شهید عارف الحسینی کسی است که رهبری شیعیان پاکستان را به عهده دارد. وی در نجف توسط حزب بعث دستگیر و اخراج می شود اما مبارزاتش پایان نمی یابد او به قم می آید و این بار توسط ساواک اخراج می شود زیرا حاضر به همکاری با آنها و دست کشیدن از اهداف انقلابی خود نیست.
رائفی با اشاره به بخشی از بیانیه تاریخی امام راحل راجع به شهادت شهید عارف الحسینی گفت: امام امت از موضوع مهم اسلام آمریکایی پرده برمی دارد و می فرماید که اگر حوزه های علمیه تبیین تفاوت اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی را جدی گرفته بودند احتمالا شهید عارف الحسینی اینک در بین ما بود.
وی افزود: جوانان انقلابی باید ظرفیت بزرگ پاکستان را بشناسند و حتی در زمینه اقتصادی که ایران و پاکستان اقتصاد مکمل هم هستند سطح روابط تجاری که اینک در حد ۲ میلیارد دلار است به بیش از ۱۰ میلیارد دلار برسد.
رائفی پور در بخش دیگری از سخنانش گفت: من از شیعیان پاکستانی هم کمی گله دارم، آنها باید اختلافات داخلی خود را کنار بگذارند و تبدیل به گروه متحدی شوند که می تواند از ظرفیت فراوان جمعیت خود بهره ببرد.

در پایان برنامه وی از شروع فعالیت های موسسه مصاف در زمینه بین المللی به خصوص کشور پاکستان سخن گفته و از مخاطبان برنامه دعوت کرد ضمن ثبت نام به این حرکت بزرگ بپیوندند.

سی و پنجمین یادواره شهید عارف حسین الحسینی با همت پایگاه فرهنگی پاکستان ایرانی ترین همسایه و همکاری بنیاد شهید استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید