اسلایدر

سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در خراسان رضوی است

مسوول برنامه ثبت سرطان استان خراسان رضوی گفت: سرطان سینه شایع‌ترین سرطان در این استان شناخته شده است.

به گزارش صدای مشهد، دکتر خدیجه رضایی افزود: براساس آخرین آمارهای ارائه شده سالانه حدود ۱۰ هزار نفر در خراسان رضوی به انواع سرطان‌ مبتلا می‌شوند که قریب به  هزار نفر آنان مبتلایان به سرطان پستان هستند. 

وی ادامه داد: شیوع سرطان پستان در خراسان رضوی ۳۲.۶ نفر به ازای صد هزار نفر جمعیت ثبت شده است.

کارشناس مسول برنامه سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگرچه سرطان پستان در استان خراسان رضوی و کشور طی سالهای گذشته رشد داشته است اما موفقیت درمان در این نوع سرطان با تشخیص زودرس رو به افزایش است به طوری که مرگ و میر این سرطان طی این مدت کاهش قابل توجهی داشته است.

رضایی افزود: پس از سرطان پستان، شایع‌ترین سرطانها در خراسان رضوی سرطان معده، کلورکتال(روده بزرگ) و پروستات گزارش است.

وی میزان ابتلا به سرطان معده طبق آخرین آمارهای ارائه شده در خراسان رضوی را  ۹۶۰ نفر در سال عنوان کرد و ادامه داد: سرطان کلورکتال با ۸۰۵ نفر در سال و پروستات با ۴۰۵ نفر به ترتیب در رتبه‌های بعدی میزان ابتلا قرار دارند.

استان خراسان رضوی دارای شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از این جمعیت در مشهد سکونت دارند.

برنامه ثبت سرطان استان خراسان رضوی از سال ۱۳۷۴ آغاز شده است و هم‌اکنون آمار مبتلایان به سرطان در ۶ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی مستقر در این استان به صورت آنلاین در قالب این برنامه ثبت می‌شود./ایرنا
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید