فرهنگی

وضعیت مبهم تئاتر مشهد با وجود بازگشایی

مسئول انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی با اشاره به وضعیت مبهم تئاتر استان می‌گوید که در حال حاضر تنها یک سالن تئاتر در مشهد فعال است و در صورت آغاز اجراها، نمایش‌ها در این سالن به روی صحنه خواهند رفت.

به گزارش صدای مشهد، کریم جشنی در خصوص وضعیت نمایش‌های تئاتر در مشهد پس از بازگشایی، اظهار کرد: در حال حاضر پردیس تئاتر مستقل تنها سالن تئاتر فعال مشهد است و در صورت آغاز اجراها، نمایش‌ها در این سالن به روی صحنه خواهند رفت.

وی با اشاره وضعیت نا به‌سامان سایر سالن‌های تئاتر مشهد، تصریح کرد: هم‌اکنون سالن خورشید در حال بازسازی است. همچنین بیش از یکسال از تعطیلی سالن‌های تئاتر شهر و بهار می‌گذرد.

وی افزود: سال گذشته اختیار اداره این دو سالن‌ از انجمن هنرهای نمایشی استان گرفته و به ارشاد سپرده شد. این اداره کل نیز منتظر به نتیجه رسیدن کارهای حقوقی جهت واگذاری اداره این سالن‌ها به یک نهاد چندمنظوره است. با این حال معتقدیم بهترین نهاد برای اداره سالن‌های تئاتر همان انجمن هنرهای نمایشی است.

جشنی در خصوص نمایش‌های موجود جهت اجرا، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ نمایش آماده اجرا هستند. با این حال برخی از کارگردان‌ها تمایلی به اجرای نمایش‌های خود در این شرایط ندارند و منتظر هستند تا پس از بهبود شرایط کرونا و بازگشت به وضعیت عادی نمایش‌های خود را به روی صحنه ببرند.

وی ادامه داد: این در حالی است که در حال حاضر بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در راستای حمایت از تئاتر، شهرداری مشهد مکلف است ۳۰ درصد بلیت سالن‌های نمایش را خریداری کرده و هزینه آن را به پرداخت کند و نمایش‌های اجرا شده در این مدت از این کمک هزینه بهره‌مند شده‌اند. ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید