سیاسی

وزیر امور خارجه پاکستان بر گسترش روابط با ایران تاکید کرد

وزیر امور خارجه پاکستان گفت: کشور و مردم پاکستان روابط حسنه‌ای با کشور و ملت ایران دارند که این روابط به قرن‌ها پیش برمی‌گردد و باید حفظ و تقویت شود.

شاه محمود قریشی روز یکشنبه در دیدار با استاندار خراسان رضوی در مشهد افزود: ایران ثابت کرده است که کشور و ملت مقاومی دارد، این کشور به رغم چالش‌ها و شرایط سختی که در گذشته داشته خیلی خوب ظاهر شده و امیدوارم  چالش‌های پیش رو را نیز مانند گذشته پشت سر بگذارد.

وی ادامه داد: ما می‌توانیم‌ بر برخی چالش‌ها از جمله تحریم غلبه کنیم، می‌توان با محبت، علاقه، روابط گرم و اعتماد بین طرفین از این موانع گذر کرد.

قریشی گفت: سالانه شمار بسیاری از زائران پاکستانی برای زیارت بارگاه مطهر رضوی به مشهد سفر می‌کنند که در این راستا فرصت‌های تجاری خوبی بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: خراسان رضوی از اهمیت و ویژگی معنوی خاصی برخوردار است و همین امر باعث شده تبادلات تجاری بین این استان و کشورهای منطقه بطور خاص گسترش یابد.

وزیر امور خارجه پاکستان ادامه داد: آغاز سفرم به ایران از مشهد و جوار بارگاه مطهر رضوی برای من باعث افتخار و مباهات است، این زیارت حس معنوی خاصی برای من ایجاد کرد و تجربه خاص و رضایت‌بخشی بود. 

وی همچنین گفت: ملت ایران به خاطر شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی عزادار هستند و از این بابت به شما تسلیت می‌گویم و می‌خواهم من را در غم خود شریک بدانید. 

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان از مهم‌ترین استان‌های کشور است و مراودات اقتصادی بسیار با کشورهای همسایه دارد. 

علیرضا رزم‌حسینی افزود: با توجه به دارا بودن خطوط ارتباطی راه‌آهن و جاده‌ای خوب با کشورهای همسایه، روز به روز صادرات و واردات از این استان در حال افزایش است.

وی با اشاره به موقعیت مذهبی و زیارتی مشهد نیز اظهار داشت: با توجه به وجود بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد سالانه از ۳۰ میلیون زائر داخلی و حدود سه میلیون گردشگر خارجی در این شهر پذیرایی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین روزانه ۲۵۰ پرواز از فرودگاه بین‌المللی مشهد به سایر استان‌ها و خارج از کشور انجام می‌شود و تقریبا پرواز مستقیم از مشهد به همه کشورهای منطقه انجام می‌گیرد.
رزم حسینی افزود: امیدوارم مذاکرات در تهران با موفقیت همراه شود و برای دو کشور ایران و پاکستان مفید باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان پس از زیارت بارگاه رضوی و دیدار با استاندار خراسان رضوی، مشهد را به مقصد تهران ترک کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید