اسلایدرسیاسی

وجود فساد اداری؛ بزرگترین معضل جامعه / مدیریت و بافت اصلی کشور باید تغییر کند

گفتگویی تفصیلی با حبیب الله صداقت، رییس ستاد بصیرت خراسان رضوی آیت الله رییسی

یه گزارش پایگاه خبری صدای مشهد؛ به انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نزدیک می شویم. هر انتخابی به نوبه خود تاثیری بزرگ در پیشرفت و آینده کشور دارد و در این میان انتخاب رییس قوه مجریه از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که مطابق با قانون اساسی، پس از مقام رهبری رییس جمهور به عنوان رییس دولت عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی را بر عهده دارد؛ در همین راستا حبیب الله صداقت، رییس ستاد بصیرت خراسان رضوی و رییس حوزه بازرسی شعبه شمال شرق ستادهای مردمی آیت الله رییسی گفت و گویی درباره اهمیت انتخاب امسال داشته است که تقدیم خوانندگان می شود.

_ درباره عملکرد ستاد توضیح بفرمایید که چه اقدامی صورت می گیرد؟
۱۲۰ ستاد تشکیل شده است و تنها سه ستاد رسمی در کشور برای آیت الله رییسی مشخص شده که از سوی وزارت کشور معرفی شده است که آقای نیکزاد مسئولیت ستاد انتخابات آقای رییسی، صولت مرتضوی رییس ستاد مردمی و بنده ستاد بصیرت را برعهده دارم.
تنها ستادی که مجاز است از طریق سیستم مردمی به پای صندوق های رای حضور پیدا کند همین ستادها هستند و سایر ستادها باید نیروهای خود را به این ستادها معرفی کنند. ستادها از دو هفته پیش کارشان را شروع کردند و به فراخور اهداف فعالیت می کردند.

_ از اهداف این ستاد ها صحبت کنید و اینکه هزینه ها از چه مبنعی تامین می شود؟
آن چیزی که ما می خواهیم و برای آقای رییسی مهم است و بر این موضوع تاکید شده است، حضور حداکثری مردم سر صندوق ها هست؛ چرا که مشروعیت نظام منوط به این امر است.
چنانچه ما بتوانیم هر چه بیشتر مردم را پای صندوق بیاوریم و لو اینکه رای مخالف یا رای سفید بدهند، نشان دهنده این است که برای کشور و ایرانی بودن اهمیت قائل هستند و نقشه های استکبار جهانی برای جدایی مردم را از دولت و حکومت نقشه بر آب می شود.
این دوره از انتخابات از موقعیت حساسی برخوردار است و تمام ما به فرماندهی آقای رییسی و انقلاب بایستی تلاش کنیم تا حضور حداکثری مردم را پای صندوق داشته باشیم.
در مورد ستادهای آیت الله ریسی باید عرض کنم، غالبا همه ایشان را می شناسند و تشکیل ستادهای انتخابات های مردمی به خاطر ایجاد شور و شوق و تجدید پیمان با میثاق نامه انتخابات است. میثاق نامه ها در تاریخ می ماند که مردم آمدند و پای حرف و انقلاب خودشان ایستادند.
آیت الله رییسی اعلام کردند من ستاد ندارم و انصافا ایشان هیچ ستادی را خودشان نزنند و تمام ستادهای خود جوش و مردمی با هزینه خودمان بر پا کردیم.
ستاد واقعا مردمی است و هیچ هزینه ای دریافت نشده است. بارها مردم از ما شماره حساب خواستند برای کمک به ستاد، اما گفتیم شماره حساب نمی دهیم و گفتیم بپرسید ستاد چه چیزی کم دارد و تهیه کنید. ما بنر چاپ می کردیم و برای هزینه ها به مشکل می خوردیم و به خیرین می گفتیم به چاپخانه بروید و در هزینه کمک کنید؛ بنابراین به هیچ عنوان پول نقد از کسی قبول نمی کنیم.
در هیچ حسابی پول واریز نکردند و برای لوازم تبلیغاتی کمک می کردند. یکی مکانش را در اختیار ستاد قرار داده است و دیگری لوازم اداری، میز و صندلی آورده است و تمام مردم خود جوش در این ستادها فعالیت کردند.
چون ایشان فرمودند تمام خانه های مردم ایران ستادهای من هسند؛ لذا ما موظف هستیم به عنوان روسای ستادهای ایشان، برای تمام خانه های ایران حکم مسئولیت ستاد بزنیم.
لذا با دقت نظری که گفتیم افرادی که صالح هستند، باید حکم مسئولیت بگیرند؛ بنابراین هر کسی که می خواهد در خانه و مغازه ستاد مردمی بزند، به او اجازه می دهیم که با حکم ما رسمیت پیدا کند.

_ استقبال مردم در انتخابات را بعد مناظرات انتخاباتی چگونه دیدید ؟
این مناظرات باعث شد، مردم نسبت به کاندیداهای ریاست جمهوری شناخت پیدا کنند. بارها بارها به ایشان توهین شد، اما صبوری آقای رییسی به قدری بالا بود که به هبچ عنوان پاسخ نداد.
حتی گفتند اگر به من توهین می کنید و مشکلات مردم حل می شود، توهین کنید. اگر من کنار بروم، مشکل مردم حل می شود من کنار می روم.
این سید مظلومیت خود را در این مناظرات تلویزیزیونی به تمام مردم ثابت کرد. فعالیت ها و مسئولیت های گذشته ایشان در قوه قضاییه نشان از توانمندی و اهمیت دادن به پاکدستی و مبارزه با فساد دارد.
مدیریت و توانمندی اجرایی خود را نیز در آستان قدس رضوی نشان دادند، به همین سبب به نظر بنده حقیر گذشته از اینکه رییس ستادشان هستم، ایشان را اصلح ترین کاندیدا برای انتخابات ۱۴۰۰ می دانم و امیدوارم در روز ۲۹ خرداد جشن پیروزی ایشان را بگیریم.

_اینکه کاندیدای ریاست جمهوری در راستای منویات رهبر معظم انقلاب حرکت کند، چه اندازه در پیشرفت آینده کشور موثر است؟
آیت الله رییسی در طول ۴۰ سال ثابت کرده است که سرباز رهبر و محو در ولایت است. تمام دنیا متاثر از افعال، افکار و گفتار رهبر ما هستند، امروز رهبر ما یک کلمه سخنرانی می کند و چند موضوع مطرح می کند و در تمام دنیا تغییرات بنیادین صورت می گیرد.
لذا دلیل موفقیت و پیروزی حق بر باطل به خاطر رهبر معظم انقلاب است . یعنی اگر کسی بخواهد خلاف جهت افکار و گفتار رهبر حرکت کند، قطعا نتیجه نخواهد گرفت، چون افکار و گفتار ایشان در راستای بقای انقلاب است. ما در حال حاضر در برهه سخت به سر می بریم و انتخابات سختی است.

_ چرا این دوره متفاوت از سالیان گذشته است؟
به جهت اینکه وارد گام دوم می شویم. چهل سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته است. برای اینکه تمام دنیا دوره هم جمع شدند و گفتند جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خود را جشن نخواهد گرفت.
اما چهل، چهل و یک سالگی، چهل و دوسالگی را جشن گرفتیم. در گام دوم ۸۰ سالگی را نیز جشن خواهیم گرفت. مطمئن هستیم تمام مردم از انقلاب راضی هستند و افرادی که راضی نیستند ممکن است از دولت ما راضی نباشند و کسی از اسلام و رهبر ناراضی نیست.
_ به روی کار آمدن آیت الله رییسی به عنوان رییس جمهور، انگیره و امید دوباره به کشور به ارمغان می آورد؟
ما همیشه شاهد بودیم وجود نیروهای انقلابی در کشور چه اندازه در رشد و پیشرفت کشور موثر بوده است. افرادی که در انتخابات مجلس شرکت نکردند، در این چند سال و اندی که گذشته پشیمان هستند. به چه دلیل؟ به این دلیل که مجلس یازدهم با تمام مجلس ها تفاوت های اساسی دارد و حرکت های خوبی صورت گرفته است.
موضوعاتی که در این دوره از مجلس بررسی شد، متفاوت با تمام ادوار بوده است. به همین سبب مجلس ما یک مجلسی است که عملکرد خیلی خوبی داشته؛ لذا من مطمئن هستم به دلیل خوب عمل کردن نمایندگان مجلس حالا مردم پای کار هستند.
این دوره برای شورای شهر و ریاست جمهوری، شاید دوبرابر کسانی که در آن دوره شرکت کردند، پای صندوق رای خواهند آمد و مشارکت مردم بسیار زیاد خواهد بود.
اگر مفسده اداری از این کشور رخ برکند، ما هیچ کمبودی در ارتباط با بحث مالی نداریم برای مردم.

_ رییس جمهور چه اندازه می تواند مشکلاتی که سالیان سال در این کشور است را برطرف کند؟
ریس جمهور نمیتواند معجزه کند و آنچه مسلم است این است که پایه ها و ریشه هایی که در این کشور مستحکم شده است، در طول ۴۰ سال معضلاتی در انقلاب ریشه دوانده است که از بین بردن این ها حداقل ۱۰ و ۲۰ سال زمان نیاز دارد.
ما امیدواریم آیت الله رییسی با تبری تیزی که در مبارزه با فساد دارد، شروع به کندن ریشه ها کنند و قطعا در این موضوع نیاز به کمک و یاری متخصصان و نخبگان جوان دارند.
و تمام ما موظف هستیم کمک کنیم و آنچه مسلم است یکی از مشکلات اساسی کشور ما این است که مسئولین نظام ما از ۴۰ سال تا الان هنوز مسئول هستند و این بافت باید تغییر کند و آقای احمدی نژاد تغییراتی در بحث جوان گرایی انجام داد، اما دوباره به همان روال گذشته برگشتیم.

گفتگو: زهرا غفوریان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید