فرهنگی

فراخوان تولید نمایش با موضوع «فرهنگ شهروندی»

از هنرمندان علاقه‌مند تقاضا می‌شود در نمایش به زمینه‌های مشارکتی و تکنیک‌های تعامل با کودک و والد توجه داشته باشند و از شعر، موسیقی و روش‌های پرسش و پاسخ و هم‌خوانی در طول اجرای بهره بگیرند.

فراخوان تولید نمایش با موضوع «فرهنگ شهروندی» به همت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد با هدف ترویج آموزه‌های فرهنگ شهروندی در میان کودکان و نوجوانان صادر شد.

به گزارش صدای مشهد، این سازمان در نظر دارد با هدف آموزش فرهنگ شهروندی و ترویج آموزه‌های آن در میان کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۲ سال نمایش‌هایی با محوریت «رعایت حق تقدم عابر پیاده» و «تفکیک پسماند از مبدأ» با مشارکت هنرمندان تولید کند.

هدف از انتشار این فراخوان را می‌توان آشنایی کودکان و والدین با مفاهیم بازیافت، تفکیک پسماند از مبدأ، روش‌های هوشمند جمع‌آوری پسماندها، آسیب‌های تفکیک نکردن پسماندها، حساس‌سازی نسبت به رعایت حق تقدم عابرپیاده و احترام به حقوق پیاده‌ها، احتیاط و رعایت قانون در عبور از عرض معابر عنوان کرد.

از جمله مسائلی که می‌توان پیرامون محورهای این فراخوان به آن توجه داشت، این است که آشنایی شهروندان با زباله‌های خشک و تر کافی نیست و آنان آشنایی کمی با روش‌ها و مهارت‌های تفکیک پسماند از مبدأ دارند.

از طرفی برخی شهروندان نیز سامانه «سیمپ» را نمی‌شناسند و آموزش لازم برای استفاده از آن را فرانگرفته‌اند.

همچنین بسیاری از عابران پیاده از محل مجاز و خط‌کشی عابر عبور نمی‌کنند و بیشتر رانندگان به حق تقدم عابران پیاده احترام نمی‌گذارند. رعایت نکردن سرعت مجاز و حق تقدم عابرپیاده به کشته شدن تعداد زیادی از همشهریان می‌انجامد.

از هنرمندان علاقه‌مند تقاضا می‌شود در نمایش به زمینه‌های مشارکتی و تکنیک‌های تعامل با کودک و والد توجه داشته باشند و از شعر، موسیقی و روش‌های پرسش و پاسخ و هم‌خوانی در طول اجرای بهره بگیرند.

همچنین طراحی دکور و نورپردازی نشاط‌‌‌‎ انگیز و کودکانه در اولویت است و دکور باید به صورت پرتابل طراحی و ساخته شود.

علاقه‌مندان می‎توانند با توجه به نکات ذکر شده خلاصه طرح یا نمایشنامه خود را حداکثر تا تاریخ ۱۰ آذرماه جاری به دبیرخانه واقع در بوستان کوهسنگی، خانه هنرمندان مشهد ارائه کنند و یا با شماره تماس۳۷۴۲۹۲۰۰ داخلی ۲۷۷ تماس بگیرند.

گفتنی است؛ تعداد آثار ارسالی در هر دو محور محدودیتی ندارد و مدت زمان اجرای هر اثر باید بین ۳۵ تا ۴۰ دقیقه باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید