اسلایدرفرهنگی

نگاه اصلاحی در مستند «خصوصی سوزی» به مفاسد اقتصادی کشور

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «خصوصی سوزی» گفت: در این مستند ما با نگاه اصلاحی و به دور از سیاه نمایی به دنبال اصلاح مواردی هستیم که به مفاسد اقتصادی در کشور منجر می‌شود.

محسن اسلام‌زاده در خصوص مستند «خصوصی سوزی» اظهار کرد: این مستند به مباحث خصوصی‌سازی و اینکه در کل خصوصی‌سازی چیست، چرا و چگونه اتفاق می‌افتد و چگونه باید جلوی برخی سوءاستفاده‌ها و اتفاقات بدی که در صنعت کشور در حال رخ دادن است گرفته شود، می‌پردازد.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «خصوصی سوزی» با بیان اینکه در این زمینه یکی از کارخانه‌های ایران را مصداق قرار داده‌ایم، افزود: در این مستند اینکه کارخانجات کشور چگونه به بخش خصوصی واگذار شد را بررسی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: این مستند یک قسمت از مجموعه مستند «سرطان اجتماع» است که درباره مفاسد اقتصادی ساخته خواهد شد، این مجموعه مراحل تولید خود را سپری می‌کند همچنین این کار با همراهی شبکه مستند سیما و مؤسسه اندیشه شهید آوینی در حال ساخت است.

اسلام‌زاده با اشاره به اینکه کارهای تحقیق این مستند از دی‌ماه سال گذشته استارت خورده است، ابراز کرد: مستند «خصوصی سوزی» توسط یاسر قدسی، خبرنگار فعال و نمونه کشور روایت خواهد شد و مجری آن مرکز فرهنگی میثاق است.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «خصوصی سوزی» ادامه داد: محوریت مجموعه سرطان اجتماع، به بررسی ساختارهایی می‌پردازد که به فساد در کشور منجر می‌شود و باید اقدامات اصلاحی آن اجرایی شود. لذا یکی از موضوعات این مجموعه خصوصی‌سازی است که به‌عنوان مصداق یکی از کارخانه‌های کشور را مورد تحلیل و بررسی قرار داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه این مستند قصدش افشاگری نبوده، بلکه به دنبال آسیب‌شناسی و ارائه راهکار است، اظهار کرد: در مجموعه مستند «سرطان اجتماع» از موضوعات مختلفی مانند نقد سیستم قضائی، قراردادهای نفتی، قوانین حمایت از افشاگران فساد، مناطق آزاد و … مستند خواهیم ساخت.

اسلام‌زاده با بیان اینکه هر قسمت از مجموعه مستند «سرطان اجتماع» به یک موضوع اختصاص خواهد داشت، ادامه داد: مباحث مبارزه با مفاسد اقتصادی سال‌ها در کشور مطرح بوده و هست، در سال‌های اخیر نیز تنور آن داغ و در بسیاری از نشست‌های کارشناسی مطرح و راهکارهایی برای آن بیان می‌شود، اما هنوز به نتایج خوب و دقیقی که بتوان جلوی فساد در کشور را گرفت، نرسیده‌ایم.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «خصوصی سوزی» تشریح کرد: بنده بیشتر بر روی مباحث جهان اسلام کار کرده‌ام، ولی همواره از حدود ۱۲ سال گذشته نیم‌نگاهی به موضوع عدالت اجتماعی داشته و همیشه دوست داشتم در این حوزه نیز فعالیت‌هایی داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه برای تولید مستند در این حوزه انگیزه کافی را دارا بودم ولی موضوع خوبی را پیدا نکردم، افزود: همیشه از اوایل کارم با اینکه مستندی فقط برای افشاگری ساخته شود موافق نبودم چراکه معتقدم باید ساختارهایی که در کشور به فساد می‌انجامد را اصلاح کنیم.

اسلام‌زاده گفت: در بررسی این مستندها، در برخی شهرستان‌ها مسئولان قضائی آنان تأکید داشتند که در یک پست چهار مدیر به دلیل فساد دستگیر شده‌اند اما بازهم جلوی فساد گرفته نشده، چراکه ساختار دچار مشکل است.

تهیه‌کننده و کارگردان مستند «خصوصی سوزی» در پایان گفت: در این مستند ما به دور از سیاه نمایی به دنبال اصلاح مواردی هستیم که به مفاسد اقتصادی منجر می‌شود./مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید