اسلایدراقتصادی

نمی‌توانید ماهی ۲ میلیون قسط بدهید در طرح ملی مسکن ثبت‌نام نکنید

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی گفت: افرادی که توانایی پرداخت اقساط وام با سود ۱۸ درصدی را ندارند در طرح ملی مسکن ثبت‌نام نکنند.

رضا نگهبان گفت: افرادی که صاحب زمین یا واحد مسکونی از سال ۸۴ بوده‌اند یا از سال ۵۷ تا کنون از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مثل واحد مسکونی، زمین و تسهیلات یارانه‌ای استفاده کرده‌اند به اصطلاح فرم «ج» شان قرمز است، در ثبت‌نام اقدام ملی مسکن توسط سامانه حذف می‌شوند.

وی همچنین از کسانی که توانایی پرداخت اقساط تسهیلات وام بانکی با سود ۱۸درصد را در طرح مذکور ندارند خواست به عنوان دومین گروه به سایت مراجعه نکنند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت: مورد بعدی کسانی هستند که سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را ندارند، چون در مرحله بعدی پالایش حذف می شوند پس این گروه هم نباید برای ثبت نام اقدام کنند.

قرار است در طرح ملی مسکن وام‌هایی بین ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت شود. بر این اساس متقاضی در یک بازه ۱۲ساله باید اقساط این وام را بازپرداخت کند در روش ساده و پلکانی باید سودی بین ۱۰۰ تا ۱۶۰ میلیون تومان به بانک عامل پرداخت کند.

در بازپرداخت به‌روش ساده وام‌گیرنده ماهانه برای تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی باید یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۱۹۵ تومان قسط پرداخت کند. کل بازپرداخت در این روش ۲۴۴ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۲۱۵ تومان خواهد بود. متقاضی در انتهای سال دوازدهم ۱۴۴ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان برای این وام سود پرداخت می‌کند.

در روش پلکانی رقم اقساط از یک میلیون و ۵۳۰ هزار تومان آغاز شده و به ۲ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان در سال ۱۲ افزایش می‌یابد. کل بازپرداخت در ماه دوازدهم سال ۱۲ بالغ بر ۲۵۹ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان و سود آن ۱۵۹ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان است.

برای وام ۷۵ میلیون تومانی نیز متقاضی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان سود به‌روش ساده با اقساط ماهانه یک میلیون و ۲۷۵ هزار تومان پرداخت می‌کند.در روش پلکانی برای وام ۷۵ میلیون تومانی، قسط ماهانه از یک میلیون و ۱۴۴ هزار تومان آغاز شده و به یک میلیون و ۵۸۲ هزار تومان در سال دوازدهم ختم می‌شود. میزان سود در این روش حدود ۱۲۰ میلیون تومان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید