فرهنگی

نمایشگاه تصاویر مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در مشهد برپا شد

نمایشگاهی با عنوان “بدرقه تا آسمان” در آستانه چهلمین روز شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی شامل تصاویر برتر ثبت شده عکاسان از مراسم تشییع پیکر آن شهید والامقام در شهرهای مختلف کشور، در نگارخانه رضوان مشهد گشایش یافت.

به گزارش صدای مشهد، مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی هدف این رویداد فرهنگی را زنده نگهداشتن یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی و به نمایش درآوردن گوشه‌ای از ارادت خاص قلبی مردم ایران نسبت به سردار دلها اعلام کرد. 

محمدعلی چمی‌گوی افزود: پس از اعلام فراخوان برای برپایی “نمایشگاه بدرقه تا آسمان” ۳۱۵ تصویر از مراسم تشییع پیکر پاک سردار شهید سلیمانی در شهرهای مشهد، تهران، اهواز، قم و کرمان و نیز آیینهای خودجوش مردمی در اصفهان، تبریز، اهر و سبزوار از ۴۱ عکاس دریافت شد.

وی ادامه داد: هیات داوران این نمایشگاه پس از بررسی همه آثار دریافتی ۲۴ قطعه تصویر را برای ارائه در “نمایشگاه بدرقه در آسمان” برگزیدند.

مدیرعامل موسسه آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی گفت: این نمایشگاه تا روز ۲۴ بهمن ماه جاری برای بازدی عموم مردم در محل نگارخانه رضوان مشهد دایر است.

بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان جبهه مقاومت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. 
بر اساس اعلام پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رییس جمهوری و فرمانده کل قوای این کشور صادر کرده بود.

پیکر پاک سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور میلیونها نفر از مردم قدرشناس و شیفته این سرباز اسلام و لایت در شهرهای اهواز، مشهد، تهران و کرمان و نیز عتبات عالیات در عراق تشییع و در مزار شهدای کرمان به خاک سپرده شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید