فرهنگی

تجلیل از محمدرضا جاهدی نیا؛ حافظ کل قرآن کریم

در همایش نکوداشت معلم جوانمرد قرآنی صورت گرفت

در مراسمی با حضور شهردار مشهد مقدس، مسئولان و جمعی از چهره های قرآنی از «محمدرضا جاهدی نیا» معلم و حافظ قرآن تجلیل شد.

به گزارش صدای مشهد، «محمدرضا جاهدی نیا» معلم جوانی است که در مسابقات بین المللی قرآن کریم در سال ۱۴۰۰ در حالی که اشتباه او از چشم داوران دور مانده بود و به همین واسطه به مقام نخست رشته این مسابقات دست یافته بود، با نهایت اطمینان قلبی به اشتباه در اجرای برنامه حفظ خود اذعان کرد به همین دلیل نیز در این مسابقات در جمع رتبه های اول تا سوم قرار نگرفت. اما این حرکت جوانمردانه او از نگاه اهالی قرآن و فرهنگ دور نماند و به همت ستاد مردمی تجلیل از پیشکسوتان و فعالین قرآن و عترت خراسان رضوی مورد تجلیل قرار گرفت.

قرائت پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در این مراسم که امشب در تالار نور مشهد و با حضور «عبدالله ارجائی» شهردار مشهد مقدس برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین «مهدی شجاع» مدیرکل ارتباطات و هماهنگی امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به این معلم جوانمرد را قرائت کرد.

در بخش هایی از این پیام آمده است:

«ایران عزیز ما از دیرباز به برکت اسلام، مهد جوانمردان با اخلاق و با فتوت بوده است… این درسی است که این چهره های ماندگار از خورشید ماندگار آسمان فتوت و مولای جوانمردان عالم، یعنی وجود منور امیرالمومنین علی (ع) فرا گرفته اند. جوان با ایمان و با صداقت آقای «محمدرضا جاهدی نیا» نیز از سلسله همان جوانمردان صادق می باشد. با این ویژگی که این فرزند برومند انقلاب اسلامی و رهرو شهیدان، یعنی ستارگان آسمان مردانگی و اخلاق می باشد که خداوند تبارک و تعالی، قلب و دلش را جایگاه آیات نورانی وحی فرموده است…»

همچنین در این مراسم، پیام تصویری «یوسف نوری» وزیر آموزش و پرورش خطاب به این معلم جوانمرد نیز به نمایش در آمد. وزیر آموزش و پرورش در این پیام، کار این معلم قرآنی را به عنوان یک معیار معرفی کرد که شایسته تقدیر و تجلیل است.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین دکتر «سید سعیدرضا عاملی» دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در سخنانی از این حرکت جوانمردانه معلم حافظ قرآن تجلیل کرد.

تقبل نیمی از هزینه سفر اعزام به حج تمتع توسط شهردار مشهد
گفتنی است از آنجا که این معلم جوانمرد با این حرکت، خود را از جایزه سفر حج تمتع محروم کرده بود، شهردار مشهد در این مراسم نیمی از هزینه سفر اعزام او به سفر حج را تقبل کرد و قرار بر آن شد که نیم دیگر از این هزینه نیز از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید