اسلایدرفرهنگی

میانگین سنی امامان جمعه خراسان رضوی کاهش یافت

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: میانگین سنی امامان جمعه این استان در سه سال اخیر سه سال جوانتر شده است.

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلام محمدحسین ایزدی افزود: در سال ۹۷ میانگین سنی امامان جمعه استان ۵۱ سال بود که پارسال به ۴۹ سال و اکنون به ۴۸ سال رسیده است و چهار هزار و ۶۵۶ نفر هم عضو ستادهای نماز جمعه استان هستند.

وی با بیان اینکه جوانترین امام جمعه استان با ۳۴ سال سن در هلالی و مسن‌ترین آنها با ۷۶ سال در مشهد فعالیت می‌کنند ادامه داد: این استان ۵۳ پایگاه نماز جمعه دارد و در مناطقی که دستکم پنج هزار نفر جمعیت دارند و درخواست و پیگیری مردم برای برگزاری نماز جمعه زیاد باشد این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست پارسال بطور میانگین هر هفته ۱۱۲ هزار و ۳۰۳ نفر در نمازهای جمعه استان شرکت می‌کردند که ۵۳ درصد نمازگزاران مرد و بقیه زن بودند و ۳۴ درصد نمازگزاران و ۴۷،۵ درصد اعضای ستادهای نماز جمعه استان را جوانان تشکیل می‌دادند.

وی افزود: آنچه باعث قوت ماست، وحدت و همگرایی است. تاکید رهبر معظم انقلاب بر رویکرد انقلابی امامان جمعه است اما باید حواس ما جمع باشد که تریبون نماز جمعه خدشه‌ای به وحدت و همدلی وارد نکند.

حجت الاسلام ایزدی ادامه داد: باید جذب حداکثری داشته باشیم و به گفته رهبر معظم انقلاب برخی تذکرات بهتر است بطور خصوصی عنوان شود و در خطبه نماز جمعه مطرح نشود.

پنجم مرداد سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله سید محمود طالقانی در تهران است./ایرنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید