اقتصادی

اجرای طرح «سبد مهربانی» توسط یک تخم‌مرغ فروش

یک فروشنده تخم‌مرغ گفت: روزی که اجرای طرح «سبد مهربانی» را آغاز کردم بسیاری می‌گفتند از فردا تمام نیازمندان شهر پشت درب مغازه‌ات صف می‌بندند.

بسیاری تصور می‌کنند برای کمک کردن حتماً باید ثروتمند بود؛ اما در واقع بخشنده بودن روح بزرگ می‌خواهد نه پول زیاد و اصولاً مهربان بودن و مهربانی کردن آن‌گونه که برخی تصور می‌کنند کار مشکلی نیست.

محمد نیک نعمت یکی از این افراد بخشنده است که با توجه به اوضاع نابسامان اقتصادی این روزهای مردم تصمیم گرفته یاری‌گر افراد کم‌بضاعت باشد.

می‌گوید حدود یک سال است که در مغازه پخش عمده تخم‌مرغ که سال‌هاست درآن مشغول کار است، طرحی پیاده کرده تحت عنوان «سبد مهربانی».

این تخم‌مرغ فروش ادامه داد: بارها اتفاق می‌افتاد که نیازمندی به درب مغازه مراجعه و ازآنجاکه توان خرید نداشت می‌گفت آیا تخم‌مرغ شکسته برای فروش دارید؟

نیک نعمت تصریح کرد: این اتفاقات سبب شد سبدی تحت عنوان «سبد مهربانی» در مغازه بگذارم و هر روز مقداری تخم‌مرغ درون آن جای دهم تا هر زمان نیازمندی مراجعه کرد تعدادی تخم‌مرغ در حد بضاعتم به او بدهم.

نیازمندان درمانده‌ات خواهند کرد

وی در خصوص برخورد سایرین با این طرح عنوان کرد: روزهای اول بسیاری می گفتند «این کار را نکن از فردا تمام نیازمندان شهر پشت درب مغازه صف می‌بندند و درمانده‌ات می‌کنند»؛ اما می‌دانستم نیازمندان واقعی به‌قدری انسان‌های شریف و متواضعی هستند که قطعاً چنین نخواهد شد.

این فروشنده تخم‌مرغ خاطرنشان کرد: اما امروز بسیاری از همین مردم شهر از این طرح استقبال کرده و هر زمان تخم‌مرغی خرید می‌کنند، تعدادی از آنان را درون سبد جای می‌دهند، حتی برخی اعلام کرده‌اند هرماه از طرف من یک شانه تخم برای نیازمندان کنار بگذار.

نیک نعمت اضافه کرد: همچنین برخی می‌آیند و مقداری پول در اختیارم قرار می‌دهند و می‌خواهند که به نیازمندانی که شناسایی کرده‌ام بدهم.

وی بیان کرد: در ابتدای امر من بودم که درون سبد را پُر از تخم‌مرغ می‌کردم، اما امروز مردم این کار را می‌کنند و دو برابر نیازمندانی که به اینجا می‌آیند، خیرین کمک می‌کنند.

این فروشنده تخم‌مرغ تأکید کرد: بسیار اتفاق افتاده که نیازمندی مراجعه و توان خرید نداشته، اما زمانی که به او تعدادی تخم‌مرغ دادم بسیار خوشحال می‌شد و همین خوشحالی برای من کافی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید