اسلایدرفرهنگی

معاون استاندار خراسان رضوی: برگزاری مراسم دهه آخر صفر منوط به تصمیم ستاد مقابله با کروناست

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری تمام مراسم‌ دهه آخر ماه صفر با تصمیم ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

به گزارش صدای مشهد، محمدصادق براتی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه دهه پایانی ماه صفر افزود: طرح‌های مختلف توسط نهادهای فرهنگی این استان برای برگزاری مراسم پیاده‌روی دهه پایانی ماه صفر متناسب با شرایط شیوع کرونا  پیشنهاد و ارائه شده که اجرای آنها پس از ابلاغ دستور از سوی ستاد  مقابله با کرونا و برنامه‌ریزی لازم انجام خواهد شد.

وی گفت: در صورت برگزاری مراسم پیاده‌روی زائران و مشتاقان حضرت امام رضا (ع) در ایام پایانی ماه صفر، تمامی امکانات همانند سال‌های گذشته فراهم می‌شود تا زمینه زیارت آسان و با معرفت برای مشتاقان حضرت امام هشتم (ع) فراهم شود.

وی افزود: در صورت مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا با برگزاری مراسم پیاده‌روی دهه پایانی ماه صفر، کمیته‌های ۱۴ گانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه دهه پایانی ماه صفر بر اساس شرایط وظایف خود را دنبال خواهند کرد تا بتوانیم با تمام توان زمینه زیارت از راه دور و ارتباط معنوی زائران با بارگاه منور رضوی را فراهم کنیم.

براتی ادامه داد: وظایف کمیته فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات، رسانه ملی و نیز نهادهای فرهنگی در شرایط برگزار نشدن مراسم یاد شده بسیار مهم و خطیر خواهد بود، چرا که باید زمینه‌های ارتباط معنوی زائران آن حضرت در اقصی نقاط کشور با آستان ملکوتی ثامن الحجج (ع) را برقرار کنند.

در دهه پایانی ماه صفر سال گذشته بیش از ۴.۵ میلیون زائر و مسافر با وسایل نقلیه از طریق جاده، راه آهن و فرودگاه و همچنین به صورت پیاده وارد شهر مشهد شدند که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۲.۵ درصد افزایش داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید