اجتماعیاسلایدر

پیشرفته‌ترین دستگاه سی.تی اسکن قلب در مشهد راه‌اندازی شد

نخستین دستگاه سی.تی آنژیوگرافی قلبی ۲۵۶ اسلایس «زیمنس» به عنوان به‌روزترین فناوری دنیا در آنژیوگرافی قلبی و پیشرفته‌ترین دستگاه سی.تی اسکن شرق کشور در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد نصب و راه‌اندازی شد.

به گزارش صدای مشهد، دکتر سید مجید حسینی، قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان امام رضا (ع) روز سه شنبه با بیان این مطلب گفت: این دستگاه پیشرفته سی تی اسکن با هزینه ۶۵۰ میلیارد ریال تهیه و راه اندازی شده است.

وی افزود: مرکز تصویربرداری مجتمع درمانی امام رضا(ع) از مجهزترین و به روزترین مراکز درمانی تصویربرداری شرق کشور است.

وی بیان کرد: دستگاه پیشرفته سی.تی.اسکن دارای کیفیت تصویر بالایی بوده که امکان ارائه تصاویر سه و چهار بعدی با وضوح تصویر و سرعت بالا را فراهم کرده است و علاوه بر دقت در تصویربرداری، امکان اسکن بیماران با وزن بالا، بیماران مسن، بیماران در حالت بیهوشی از دیگر امکانات تخصصی آن به شمار می‌رود.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان امام رضا (ع) ادامه داد: این دستگاه آثار حرکتی بیمار را در تصویربرداری به کمترین مقدار رسانده و با تصویربرداری چهار بعدی و امکان تصویربرداری با کاهش مقدار ماده حاجب مورد نیاز، تصمیم‌گیری دقیقی را برای پزشک فراهم می‌کند.

وی تصویربرداری از قلب و عروق، اعصاب و کودکان را از دیگر ویژگیهای دستگاه مزبور عنوان کرد و افزود: کاهش میزان اشعه به میزان یک سوم تا یک پنجم دستگاه‌های مشابه از دیگر قابلیت های دستگاه سی.تی. اسکن ۲۵۶ اسلایس است که بدین لحاظ بیمار با اشعه وارده کمتری مواجه خواهد بود.

حسینی همچنین از مجهز شدن بیمارستان امام رضا (ع) به دستگاه ام .آر.آی «هلیوم لس» به عنوان اولین دستگاه بدون هلیوم در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: این دستگاه با ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال به تازگی از طریق پروژه وام بانک جهانی در این بیمارستان نصب شده است.

وی بیان کرد: استفاده از فیبر نوری در انتقال داده، سهولت در خاموش کردن میدان مغناطیسی دستگاه با هزینه کم، کاهش مصرف انرژی و هزینه‌های نگه داشت و همچنین کاهش وزن دستگاه از مزیت های این دستگاه ام.آر.آی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید