اجتماعیاسلایدر

در آستانه هفته دولت حدود ۱۱۰۰ کلاس درس راه اندازی خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرروش خراسان رضوی گفت: ۲۳۲ مدرسه و حدود ۱۱۰۰ کلاس درس، ۱۰۰ کلاس درس تربیت بدنی و ۲۱۰ اتاق بهداشت در آستانه هفته دولت راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد، سید امیر شوشتری در ادامه بیان کرد: در جریان طرح بزرگ توانمندسازی فرهنگیان، برای نخستین بار با همکاری دانشگاه فرهنگیان، دوره‌های ضمن خدمت را ویژه مدرسان و مدیران مدارس غیردولتی برگزار خواهیم کرد. این دوره ها در قالب ۶ دوره ۶۰ ساعته برگزار می‌گردد.  ضمن اینکه برای مدیران مدارس دولتی و مدیران ستادی نیز در شهریورماه سال جاری دوره‌های ضمن خدمت برگزار خواهد شد. براساس سیاست جدید آموزش پرورش کلیه دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

وی از رونمایی خدمات گروه‌های جهادی در هفته دولت خبر داد: این گروه‌های جهادی در قالب گروه های فنی، بسیج دانش آموزی و طرح شهید عجمیان در مدارس سراسر کشور خدمترسانی کردند. همچنین افتتاح اولین مرکز مشاوره حل اختلاف خانوادگی زوجین فرهنگی در هفته دولت به همت معاونت پرورشی انجام خواهد شد.

شوشتری با اشاره به تغییرات گسترده مدیران مدارس و مدیران مناطق آموزش و پرورش براساس نظام جامع ارزیابی بیان کرد: تاکنون ۱۱۹مدیر در مدارس دولتی به علت تخلف دریافت شهریه از والدین عزل یا جابه‌جا خواهندشد و در همین راستا، ۷۰۰میلیون تومان وجه دریافتی را به والدین بازگرداندیم و بازدیدهای نظارتی خود را به میزان ۳هزار بازدید افزایش دادیم. تمام مدارس دولتی را تحت رصد شدید قرار دادیم و درخصوص این موضوع برخوردهای بسیار جدی داشتیم.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی گذشته ۱۳۰زمین چمن مصنوعی به سرانه ورزشی استان اضافه شد و میزان تامین سرانه زمین ورزشی به ۴۰۰درصد افزایش یافت. ضمن اینکه در یک سال گذشته ۱۹۰۰ کلاس درس به استان اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش به تجهیز هنرستان‌های استان اشاره کرد و گفت: کاروان‌های تجهیزات ورزشی در ۷هزار و ۳۰۰مدرسه به ارزش ۲۵میلیارد تومان ارسال شد و پنج کاروان تجهیزات هنرستانی هم به ارزش ۸۰میلیارد تومان را به هنرستان‌های استان کردیم و تلاش می‌کنیم ۲ کاروان نیز در هفته دولت ارسال نماییم.

وی درخصوص اقدامات فرهنگی انجام شده در سال گذشته گفت: برگزاری جشن ۶ هزار روزه اولی همراه با خانواده و ۷ هزار جشن تکلیف از جمله اقدامات فرهنگی سال گذشته بود. جشن بهین‌دخت نیز در روز دختر سال گذشته با حضور ۲۵هزار دانش اموز دختر در ورزشگاه رضوی انجام شد.

شوشتری ادامه داد: توسعه متاوزن رشته های فنی را نیز در دستورکار داشتیم و ۴۶.۵ درصد دانش آموزان استان به رشته‌های فنی هدایت شدند. همچنین قرارداد تاسیس ۱۲ هنرستان جوار صنعت نیز منعقد شد و تلاش داریم در سال اینده این مقدار را به حدود ۳ برابر برسانیم. در جشنواره خوارزمی از نظر تعداد شرکت کننده، رتبه اول را داشتیم و ۲۷ رتبه برتر نیز در استان کسب شد.

وی درخصوص همکاری خیرین مدرسه ساز بیان کرد: همکاری خیرین درخصوص تامین اعتبارات ساخت مدارس  در سال جاری به ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. این مشارکت همواره بین ۲۰ تا ۲۵ درصد اعتبارات را شامل می‌شد که تلاش بر این است که در سال جاری این عدد را به ۳۰ درصد برسانیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید