اسلایدرفرهنگی

فیلمساز جوان مشهدی: هنرمندان و فیلمسازان در شهر مشهد حمایت نمی شوند.

امیرحسین ظریف فیلمساز جوان مشهدی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۳ با شرکت در دوره‌های آموزش بازیگری استاد امین تارخ آغاز کرد و سپس توسط استاد امین تارخ توانایی خودش را در حرفه کارگردانی کشف کرد و با گذراندن دوره های فیلمسازی آقای شاهد احمدلو فعالیت فیلمسازی خودش را آغاز کرد و سپس تحصیل خودش را در رشته بازیگری تئاتر و کارگردانی سینما در هنرهای زیبا ادامه داد. او کارگردانی ۱۷ فیلم(کوتاه و بلند) را در کارنامه خودش دارد. که آخرین اثر او پروژه ایی برای سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم بود که هنوز تصمیمی برای پخش فیلمش نگرفته است.

این فیلمساز جوان مشهدی گفتگو با خبرنگار صدای مشهد گفت: متاسفانه در شهرهایی غیر از پایتخت مخصوصا در شهر مشهد مقدس تفکر سازمان ها و نهادهای دولتی و هنری ارجحیت دادن به فیلمسازان تهرانی است در صورتی که ما در شهر مشهد و استان خراسان رضوی هنرمندانی را داریم که امروزه پایه های تئاتر ، سینما وتلویزیون کشور عزیزمان ایران هستند.

وی افزود: متاسفانه در شهر مشهد مقدس حاضر هستند هزینه های گزافی را به هنرمندان و فیلمسازان تهرانی بپردازند اما حاضر به پرداختن این مبالغ به هنرمندان و فیلمسازان مشهدی نیستند.

این فیلمساز جوان مشهدی تصریح کرد:اکثر کسانی که وارد عرصه فیلمسازی می‌شوند امکانات اولیه زندگی خود را حتی به فروش می‌رسانند چرا که فیلم‌سازی خطرپذیری بسیاری دارد و ضمانتی برای ساخت و خروجی یک فیلم خوب وجود ندارد وبسیاری از فیلمسازان جوان سرمایه‌هایشان را سر این موضوع ازدست می‌دهند اما اگر فیلمی ازمشهد مورد حمایت قرار گیرد و دیده شود مسیر برای موفقیت سایر هنرمندان نیز هموار می‌شود وسرمایه‌گذاران ترغیب به سرمایه‌گذاری روی فیلمسازان جوان می‌کنند.

وی اظهار داشت: سازمان ها و نهاد های دولتی و هنری در این تفکر هستند که فیلمسازان شهرستانی نمی توانند رشد کنند اما بنده معتقدم هنرمندان شهرستانی می توانند رشد کنند مشروط بر اینکه در سطح حرفه ایی قرار بگیرند و آموزش های لازم را فرا بگیرند چرا که کسی فرش قرمز برای دیگری پهن نمی کند.

وی در ادامه برای فعالیت های جدیدش ادامه داد: بنده درحال حاضر به  فکر ساخت فیلم تلویزیونی جدیدم هستم و فیلمنامه ایی قوی را در دست دارم که صفر تا صد این فیلمنامه آماده است و به زودی انشالله با توکل به حضرت حق وارد مراحل سه‌گانه پروژه فیلم تلویزیونی جدیدم میشوم.

ظریف در پایان گفت: هر فیلمسازی به سهم خودش موظف است که به علاقه مندان هنری میدان دهد زیرا که همین استعداد های پنهان بعضی وقتا آینده هنری شهر و یا حتی کشور را رغم میزند . بنده هم بعنوان فیلمساز وظیفه خود میدانم که در فیلم های خود در کنار هنرمندان مطرحی که استفاده میکنم از علاقه‌مندان و هنرمندان بومی هم استفاده کنم و به شدت از علاقه مندان چه در عرصه کارگردانی ، چه بازیگری و… استقبال میکنم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید