اسلایدرسیاسی

مراسم اربعین در مشهد طبق شیوه نامه‌ بهداشتی دهه اول محرم برگزار می‌شود

فرماندار مشهد گفت: مراسم و عزاداری های اربعین و دهه پایانی صفر در این کلانشهر مطابق شیوه نامه های بهداشتی دهه نخست ماه محرم برگزار خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد، محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در شصت و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در مشهد افزود: لازم است از همکاری همه هیات‌های مذهبی شهرستان در اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ماه محرم تشکر نمایم، با تداوم این روند و با وفاق و همدلی همه متولیان، مراسم اربعین و دهه آخر صفر نیز در این شهرستان به خوبی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: به همه فرمانداری ها اعلام شده است برای دهه پایانی صفر کاروانی به مشهد اعزام نکنند و در این راستا حرکتی نیز به سوی مشهد صورت نگرفته است.

فرماندار مشهد گفت: با توجه به احتمال سرد شدن هوا مقرر شد سالن های ورزشی برای برگزاری مراسم عزاداری در اختیار هیات‌های مذهبی شهرستان قرار گیرد تا این مراسم مطابق شیوه نامه های ابلاغی و در زمان محدود و معین اعلام شده برگزار گردد.

وی افزود: آئین های عزاداری در داخل حرم مطهر رضوی توسط آستان قدس رضوی مطابق شیوه نامه‌های بهداشتی به خوبی برگزار می‌شود و در بیرون حرم مطهر رضوی نیز همه متولیان بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت بهداشت در مراسم تاکید و نظارت دارند.

هاشمی ادامه داد: سلامت مردم برای همه تصمیم گیرندگان بسیار مهم است و  در این شرایط خاص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای حفظ جان مردم ضروری است.

وی گفت: تصمیم برای تعطیلی مدارس نیز برعهده ستاد مقابله با کرونا در استان است لذا هر تصمیمی که ستاد استانی در این باره اتخاذ کند در شهرستان نیز اجرا خواهد شد.

شهرستان ۳.۵ میلیون نفری مشهد هرسال در دهه پایانی صفر میزبان زائران بارگاه منور رضوی به مناسبت سالروز وفات پیامبر اکرم (ص)، شهادت حضرت امام حسن (ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) بود که امسال به خاطر شیوع کرونا سفر زائران به این کلانشهر انجام نمی‌شود.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید