اسلایدر

نسخه الکترونیک در تمام مراکز درمانی خراسان رضوی اجرا می‌شود

نسخه‌نویسی الکترونیکی تا پایان امسال در تمام بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های بخش دولتی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

به گزارش صدای مشهد، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: در حال حاضر امکان نسخه‌نویسی به‌ صورت الکترونیک و ثبت در پرونده الکترونیک سلامت بیماران در بیمارستان‌ها و کلینیک‌های ویژه‌ منتخب دولتی در مشهد و چند شهرستان خراسان رضوی قابل انجام است.

دکتر شاپور بدیعی افزود: با اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک از سال ۹۷ در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ایجاد زیرساخت‌ها و هماهنگی‌های لازم برای اجرای این طرح در معاونت‌های بهداشتی، درمان، غذا و دارو و مدیریت‌های تابعه این دانشگاه در حال انجام است.

وی از پیوستن برخی مطب‌های پزشکان به طرح نظام ارجاع الکترونیک خبر داد و گفت: طبق هماهنگی سازمان نظام پزشکی، تعدادی از پزشکان بخش خصوصی شهرستان‌های مشهد، کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن، چناران و فریمان خراسان رضوی نیز در اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک همکاری دارند.

وی تعداد مطب‌هایی را که در استان خراسان رضوی به نظام ارجاع الکترونیک پیوسته‌اند ۵۳ مطب عنوان کرد و افزود: هم‌اکنون ۲۷ مطب تخصصی در شهر مشهد، ۳ مطب در شهر فریمان و ۲۳ مطب در شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن در اجرای این طرح همکاری دارند.

دکتر بدیعی ادامه داد: تعداد مراکز خصوصی داوطلب پیوستن به نظام ارجاع الکترونیک در حال افزایش بوده و بخش خصوصی در سایر شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در مرحله پیوستن به‌ این طرح قرار دارد.

هم اکنون حدود پنج میلیون نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و مابقی این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید