فرهنگی

فراخوان تولید فیلم کوتاه «سینما حماسه» منتشر شد

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی از انتشار فراخوان تولید فیلم کوتاه «سینما حماسه» خبر داد و 9 دی‌ماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال آثار عنوان کرد.

میثم مرادی بیناباج با بیان اینکه وجه حماسی، یکی از مهمترین عوامل ماندگاری یک اثر هنری است، گفت: جامعه امروز ما نیاز به هنر حماسی دارد زیرا وجه حماسی قادر است یک اتفاق تاریخی را به ساحتی فراتر از زمان و مکان خاص آن تعالی بخشد، حس هم ذات پنداری مخاطب را بالا ببرد و اسطوره‌ها و اسوه‌های محلی را به شخصیت‌هایی جهانی مبدل کند.

وی افزود: اما در سال‌های اخیر جریان هنر و ادبیات کشور به سمت زبان و بیان تغزلی و عاشقانه و گاهی متأثر از جریان روشنفکری غرب زده همراه با نوعی سیاه‌نمایی گرایش یافته، درحالی که انقلاب اسلامی خاستگاهی حماسی داشته است و روح حاکم بر آن پویایی و سرزندگی و گام برداشتن برای ساخت آینده با کوتاه کردن دست عوامل استبداد داخلی و استکبار خارجی از این مرز و بوم بوده است؛ لذا هنر مطلوب انقلاب اسلامی، هنر حماسیست تا بر پایه آن روح دلیری، پایداری، و دشمن ستیزی در جامعه منتشر شود.رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه عنصر حکمت و حماسه، گمشده هنر امروز ماست، گفت: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم خطاب به جوانان ضمن توصیه به امید و نگاه خوشبینانه به آینده فرمودند: «با قوت خدادادی به سوی آینده خیز بردارید و حماسه بیافرینید». لذا تقویت روحیۀ حماسی در جامعه، لازمه عمل به بیانیه گام دوم انقلاب است و هنر سینما یکی از مهم‌ترین ابزارهای ایجاد این روحیه و انتقال آن در سطح جامعه است.
مرادی ادامه داد: در این راستا حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی با انتشار فراخوان تولید فیلم کوتاه «سینما حماسه» از سینماگران خراسان رضوی دعوت می‌کند با ارائه طرح، ایده و فیلمنامه‌های خود برای تولید آثار ارزشمند و فاخر با موضوع حماسه‌های ایران اسلامی در فراخوان تولیدفیلم کوتاه حماسی شرکت کنند.
وی تصریح کرد: مقاومت ملّت ایران در مقابل ظلم، تعدّی و تجاوز بیگانگان و سرسپردگان داخلی (مانند رئیسعلی دلواری، میرزاکوچک خان، کلنل پسیان و…)، اقتباس از وقایع و شخصیت ها و مبارزات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، حماسه‌ها و حماسه‌سازان در عرصه‎های فرهنگی هنری، علمی، ورزشی، سیاسی (مانند شهدا و دانشمندان هسته‌ای، قهرمانان ورزشی و…)، تصویرسازی امیدبخش از پیشرفت‌های علمی، نظامی، سیاسی، اقتصادی و… آینده کشور مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با نگاه حماسی و اقتباس از داستانها و شخصیتهای حماسی شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی موضوعاتی است که برای طرح، ایده و فیلنامه‌هایشرکت کننده این فراخوان انتخاب شده است.
گفتنی است، نهم دی ماه سال جاری آخرین مهلت ارسال آثار علاقه‌مندان به شرکت در فراخوان تولید فیلم کوتاه سینما حماسه است و اسامی ایده، طرح و فیلنامه‌های منتخب از میان آثار ارسالی تا تاریخ ۲۰ دی ماه ۱۳۹۷ اعلام می‌شود.
فیلمسازان و هنرمندان علاقه‌مند می‌توانند جهت دریافت متن کامل فراخوان و اطلاعات تکمیلی، نام و نام خانوادگی خود را به شماره ۰۹۱۵۱۰۰۴۹۶۸ پیامک کرده و یا با شماره ۰۵۱۳۸۸۳۰۳۶۲ داخلی ۱۱۸ تماس بگیرند.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید