اجتماعیاسلایدر

 غرور برای مرد مایه ذلت و برای زن در برابر بیگانه مایه عزت است/ غرب به دنبال گرفتن عزت زن است

مراسم نذر اهدای چادر مشکی برای مادران نمونه توسط بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها و مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد

یک استاد حوزه گفت: خداوند اساس تربیت و محبت را در وجود مادر گذاشته و این ارزشهای واقعی زن است که متاسفانه سلطه گران غربی این ارزش واقعی که مادری و تربیت فرزند است را از او گرفتند و مسئله تساوی را مطرح کردند و در واقع با این کار کلاه بر سر زن گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، حجت الاسلام حسین حائری رییس مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان در مراسم نذر اهدای چادر مشکی برای مادران نمونه که توسط بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها و مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان، که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: خدای متعال برای انسان بالاترین ارزش را قائل شده و منظومه هستی برای انسان خلق کرده است، همچنین پیامبر گرامی اسلام (ص) به عنوان سنبل انسان تام و تمام دلیل خلقت دنیاست.
این استاد حوزه با بیان اینکه انسان به عنوان اساره خلقت خداوند ساختار او را در وجود زن قرار داده، گفت: متولد کننده و به وجود آورنده انسان زن است و خداوند متعال تربیت انسان را در دست زن گذاشته است.
وی افزود: خداوند اساس تربیت و محبت را در وجود مادر گذاشته و این ارزشهای واقعی زن است که متاسفانه سلطه گران غربی این ارزش واقعی که مادری و تربیت فرزند است را از او گرفتند و مسئله تساوی را مطرح کردند و در واقع با این کار کلاه بر سر زن گذاشتند.

بد ترین ظلم به زن، گرفتن مقام عزت، طهارت و پاکی و تربیت انسان به عنوان فرزند است و وادار کردن به کارهایی که در شان او نیست.

حجت الاسلام حائری با بیان اینکه سردمداران اروپایی محبت، طهارت، پاکی و پرهیزگاری موجود در زن که باید مایه آرامش همسر و تربیت فرزندانش باشد را از او گرفتند و شخصیت واقعی زن را به هم ریختند، افزود: بد ترین ظلم به زن، گرفتن مقام عزت، طهارت و پاکی و تربیت انسان به عنوان فرزند است و وادار کردن به کارهایی که در شان او نیست.
این استاد حوزه بیان کرد: آنها با این بهانه با بوق و کرنا فرهنگ غلط و ضد انسانی در مورد زن را حاکم کردند و اگر مسئولین جامعه، آموزش و پرورش و اندیشمندان در این خصوص تعمد نکنند، مسیر انسانست را منحرف خواهند کرد و اگر غفلت کنیم این سامری ها حق و حقیقت را می پوشانند.
وی ابراز داشت: ما باید از اصالت و کرامت زن و حقیقت خانواده و ارزش های متعالی که دین ما برای زن تعیین کرده حمایت کنیم که یکی از این ها پوشش است.
وی افزود: هر اندازه ظاهر زن با کرامت و با شخصیت باشد نشان دهنده ارزش اوست، حضرت علی (ع) فرمود: غرور برای مرد به عنوان بدترین رذیله اخلاقی و مایه سقوط اوست و برای زن مایه عزت است که در برابر بیگانه هر اندازه مغرورتر باشد برای زن ارزش است.
این استاد با بیان اینکه لباس سیاه برای بانوان لباس غرور است، گفت: زنان با پوشیدن‌چادر مشکی این غرور را به تصویر می کشند.

استقلال زن در اسلام

حجت الاسلام راشد یزدی، نیز دراین مراسم با بیان اینکه زوجیت بر عالم خلقت حاکم است، گفت: در سوره ذاریات خداوند می فرماید: “وَمِنْ کُلِّ شَیْءٍ خَلَقْنَا زَوْجَیْنِ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ هر ذره ای که در این عالم خلق شده زوج خلق شده است.
این خطیب بیان کرد: این ایه در مسئله شکافته شدن اتم جلوه کرد، وقتی انیشتین اتم را شکافت در درون این ذره منطومه شمسی مانندی را دید و در نهایت الکترون که دارای بارهای مثبت و منفی بود.
وی با بیان اینکه انسان نیز زوج خلق شده و این دو با هم ترکیب و زندگی به وجود می آید، گفت: در آیه «هُنَّ لِبَاسٌ لَّکُمْ وَأَنتُمْ لِبَاسٌ لَّهُنَّ»، نشان می دهد زندگی ترکیب مرد و زن طبق قواتین معقول، علمی و مکمل و متمم هم هستند.
وی ابراز داشت: دختر و پسری که ازدواج نکرده اند زیر مجموعه پدر و مادر خود هستند، همچنین‌ علمای اخلاق از زندگی زن و شوهر به عنوان زاویه زندگی نام‌می برند و نمی گویند مثلث چرا که زندگی دارای دو ضلع زن و شوهر است.
وی، تزویج را ترکیب دانست و بیان کرد: میل ترکیب باید بین این دو باشد و در ازدواج زن و مرد باید هم کفو باشند و از نظر دین، فرهنگ، خانواده و سن تناسب داشته باشند تا از ترکیب انها زندگی پدید بیاید.
وی افزود: تناسب فرهنگ به معنای درک است نه مدرک، زن عنصری لطیف ، ظریف، نجیب و شریف است و اگر تناسب با مرد نداشته باشد مریض می شود و سلسله روایات این مئیله را تایید کند که مرد و زن باید یکدیگر درک‌ کنند.
حجت الاسلام راشد یزدی بیان کرد: عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ ۱۵ مرتبه در قرآن معروف آمده که ۱۲ مرتبه مربوط به زنان است، طرز برخورد همسران باید همراه با هنرمندی باشد.

تساوی با عدل متفاوت است و مسئله زن در جامعه اسلامی با نظر عدل نگاه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مذهب نمی توان ریسک کرد، افزود: هیچ وقت تساوی بین زن و مرد نیست، تساوی با عدل متفاوت است و مسئله زن در جامعه اسلامی با نظر عدل نگاه می شود در تساوی فقط مزد است.
این خطیب بیان کرد: برخی از شغل ها مناسب زن نیست چون ارزش زن در میزان عدل نمی ارزد که مادر و همسری را از او بگیرید به دلیل یک سری شغل ها، زمان جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند و الان در اروپا زنان را قتل عام می کنند و فقط چند نفر را در مناسب حکومتی اورده اند در حالی که مسئله قشر زن اهمیت دارد.
وی به مسئله فیمنیست اشاره کرد و گفت: فمنیسم فقط برای استثمار زن ایجاد شده است، متاسفانه سمینارهایی برگزار و از تساوی زن و مرد در این سمینارها می گویند در حالی که این تساوی موجب ظلم به زن می شود، خلقت زن ظریف است اما او را وارد شغل هایی می کنند که لطافت او را خدشه دار می کند.
وی افزود: خانم هایی که درس می خوانند در برخی رشته ها مانند معلمی، دندانپزشکی و پزشکی حتما ورود کنند.
حجت الاسلام راشد یزدی بیان کرد: در هیچ جایی از دنیا زنان مانند بانوان ایرانی به واسطه پیروی از دین و شریعت اسلام از استقلال برخوردار نیستند. پیامبر گرامی اسلام در احادیث مختلف به زن ارزش داده اند و فرمودند: کسی که اولین فرزند او دختر باشد خداوند ابواب رحمت را برای او می گشاید و اگر دو دختر داشته باشد خداوند ۸ در بهشت را روز قبامت برای او باز می کند و می فرمایند: هر چه خریدید اول به دختر بدهید ، ابتدا دختر خود را ببوسید و بعد پسرتان را.
وی افزود: پیامبر معمولا پیش پای فاطمه بلند می شد و چند قدم استقبال می کر، و بارها در مورد دخترشان می فرمایند: فداها ابوها.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید