اسلایدریادداشت

روایت خرده‌ستمگرانی که مافیاوار خون مردم را در شیشه می‌کنند

“امروز نمی‌فروشم، چون فردا یا پس فردا قیمتش دوبرابر می‌شود!” این تفکر بنکدارانی‌ست که این روزها حتی اِبائی از برزبان راندن آن ندارند! خرده محتکرانی که این روزها سیطره‌ی نفوذشان بر بازار بیشتر از همیشه شده و ستمگرانه جاپای سلاطین مافیایی مشهور و معدوم می‌گذارند و آسوده حال، به تیغ تیز عدالت جاخالی می‌دهند!

همین هفته پیش بود که قیمت کره ناگهان رشد ۱۰۰درصدی پیدا کرد و یا همین چندروز اخیر بهای تخم‌مرغ به یک‌باره سربه آسمان هفتم گذاشت! فردا اما نوبت روغن است و پس‌فردا احتمالا یکی دیگر از اقلام حیاتی مورد نیاز مردم…
جدای از دلایلی که این روزها مقامات مختلف استانی و کشوری برای افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها اعلام می‌کنند، نقش دلالان جزء در بخش بنکداری بازار را نیز در این پرش‌های قیمتی نباید نادیده گرفت.

دیروز یکی از کسبه پیامی برای تحریریه صدای مشهد ارسال کرده و نوشته بود که برای خرید روزانه مغازه خود به بازار سپاد مشهد رفته؛ اکثر عمده‌فروش‌ها از تحویل اجناس به خصوص روغن نباتی خودداری می‌کردند و برخی نیز قیمت‌هایی بسیار بالاتر از حد معمول و نرخ مصوب می‌دادند تا خود مشتری از خرید منصرف شود! برای تاییدخبر بایکی از این بنکداران که رابطه قدیمی رفاقتی هم با هم داریم تماس گرفته وبا تعریف ماجرا، از صحت و علت آن پرسیدم. صریح و بی‌پرده تایید کرد! توجیه‌شان این است که این روزها نرخ تورم از نرخ سود بالاتر است و فروش هیچ محصولی به هیچ وجه به صرفه نیست!

ساده تر بگویم، اگر یک بنکدار درب انبارو مغازه خود را بسته و هیچ چیز نفروشد از کسی که کل روز اقدام به فروش محصولات خود کرده است، سود بیشتری نصیبش می‌شود! لذا ترجیح اغلب بازاریان این است که حتی المقدور جنس‌شان رو نفروخته و در انبار نگهداری(شما بخوانید احتکار) کنند!

از آمریکای ملعون و تحریم‌های ظالمانه و سیاست‌های نادرست دولت ناکارآمد بنفش که بگذریم؛ نهایت ماجراباید گفت:
از ماست که برماست…

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید