اسلایدراقتصادیشهری

ضرورت استفاده از ظرفیت کسب و کارهای اینترنتی در اشتغالزایی و توانمندسازی کارآفرینان

مدیر کل اداره هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: کسب و کارهای اینترنتی یکی از کسب و کارهای نوینی هستند که در دهه های اخیر توانسته جایگاه خوبی در ارائه خدمات، آموزش و فروش محصول داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای مشهد، در گذشته برای ایجاد یک کسب و کار علاوه بر اینکه به سرمایه بالا و نیرویی متخصص نیاز داشت، زمان طولانی صرف می شد تا آن کسب و کار به درآمد برسد، اما امروز با گسترش اینترنت و دسترسی به آن در تمام نقاط کشور، بیشتر افراد برای جستجوی نیازها و خدمات مورد نیازشان به صورت آنلاین اقدام می کنند. . لذا می توان گفت هر کسب‌ و‌ کاری برای موفقیت و جلوی چشم بودن باید به فکر ایجاد یک کسب‌و‌کار آنلاین باشد. با توجه به شرایط اقتصادی ایران، یکی از بهترین فرصت ها برای کسب درآمد و رسیدن به استقلال مالی، راه اندازی کسب و کار در فضای مجازی است. اما مهمترین دلیل ایجاد یک کسب و کار آنلاین مسئله کسب درآمد و از آن مهمتر شرایط اقتصادی موجود در ایران است. همچنین تغییرات رفتار و اعتماد مشتریان به خرید اینترنتی در ایران روز به روز در حال افزایش است. با در دسترس بودن گوشی های هوشمند و اینترنت همراه، افراد بیشتری از اینترنت برای خرید محصولات و خدمات استفاده می کنند. کسب و کارهای اینترنتی و استارت آپ های بیشتری هر روز در ایران شکل می گیرند. مثل افزایش استفاده از اپلیکینش های تاکسی اینترنتی چون اسنپ و تپ سی، سفارش آنلاین غذا از سایت هایی چون اسنپ فود، خرید آنلاین میوه و محصولات سوپر مارکتی، پرداخت آنلاین قبوض و جرائم. در راستای ضرورت کسب و کارهای نوین ، اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد در جایگاه اداره معین اقتصادی برای توسعه فرصت های اشتغال در شهرستان مشهد با استفاده از کسب و کارهای اینترنتی اقدامات مختلفی را در نظر گرفته است.

در همین زمینه علی قناویزچی مدیر کل اداره هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد گفت: شهر مشهد مقدس به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی هر ساله میزبان میلیون ها زائر و مسافر از اقصی نقاط ایران و جهان است. زائران و مسافرانی که در این سفر علاوه بر زیارت مضجع نورانی علی بن موسی الرضا (ع) با حضور در مراکز تفریحی و گردشگری علاوه بر بهره مندی از خدمات کالاهایی را به عنوان سوغات خریداری و به شهر خود می برند.

مدیر کل اداره هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با بیان اینکه متاسفانه بیشتر کالاهایی که به عنوان سوغات مشهد در سبد سوغات زائر قرار می گیرد ساخت کشور چین است؛ افزود: متاسفانه ما نتوانستیم از ظرفیت حضور میلیونی زائران با فروش کالاهای ایرانی و سوغات خاص مشهد استفاده کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: در این راستا یکی از موضوعات کاری این اداره استفاده از ظرفیت های حوزه کسب و کار در مشهد است تا با استفاده از این ظرفیت ها با نظارت و کیفی سازی علاوه بر رفع مشکلات در حوزه کسب و کار این موضوع را نیز توسعه دهیم.
قناویزچی با اشاره به ضرورت کسب و کار اینترنتی در اشتغالزایی؛ افزود: با توسعه کسب و کار آنلاین می توان درآمد غیر فعال و نامحدود ایجاد کرد؛ همچنین این نوع کسب و کار بدون محدودیت زمان و مکان، عدم محدودیت جغرافیایی، شروع با کمترین سرمایه، اتوماتیک سازی کسب و کار و استفاده مفید از زمان همراه است.
وی با تاکید بر ضرورت گسترش کسب و کارهای اینترنتی در جامعه به عنوان بستر ارائه خدمات با نظارت و کیفی سازی؛ گفت: بسته های اینترنتی باید به توسعه کار و خدمات کمک کند و نه اینکه جایگزین شود.
مدیر اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با اشاره به وجه تمایز کسب و کارهای اینترنتی با کسب و کارهای سنتی؛ بیان کرد: کسب و کارهای اینترنتی از کیفیت بالا، سرعت در ارائه خدمات، امنیت بالا و کاهش هزینه ها همراه است لذا باید در جامعه برای این گونه کسب و کارها فرهنگ سازی صورت گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه کرونا موجب شده بسیاری از کسب و کارها کم رونق شود و یا افرادی بیکار شوند، کسب و کارهای اینترنتی با توجه به ویژگی های خاص خود چون ارائه خدمات و آموزش، بازار فروش و … توانسته بسیاری از این کسب و کارهای بیکار شده را فعال کند.

قناویزچی بیان کرد: کسب و کار آنلاین مدل های مختلفی چون همکاری در فروش، ساخت فروشگاه اینترنتی، ارائه خدمات آنلاین، فروش محصولات دانلودی و آموزش و مشاوره آنلاین دارد که با توجه به امکانات و مهارت های فرد می تواند مدل کسب و کار مناسب خود را انتخاب کرده و کار را شروع کند.

وی با اشاره به مدل کسب و کار اینترنتی همکاری در فروش گفت: در این راستا این اداره در جهت رونق مشاغل خانگی، توانمندسازی کاراآفرینان و برندسازی تولیدات کارافرینان به عنوان سوغات مشهد با ۱۰۰صورت گرفته است.

مدیر اداره کل هماهنگی دستگاههای اجرایی شهرداری مشهد با بیان ابنکه مشهد به عنوان شهری که در این موضوع همیشه پیشتاز بوده است و استارت آپ ها و اپلیکیشن های خاصی در این شهر ارائه خدمات می دادند؛ افزود: لذا می طلبد که کسب و کارهای اینترنتی به جایگاه حقیقی خود برسند و به عنوان برند مطرح شود. لذا در این راستا ما در اداره معین اقتصادی با حمایت از کسب و کارهای اینترنتی در زمینه بستر سازی، ارائه خدمات و پشتیبانی به دنبال افزایش خدمات این گونه کسب و کارها هستیم .

وی با بیان اینکه این اداره برای این منظور جلساتی با پلیس فتا، انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی، با شرکت های اینترنتی و سازمان مشاغل شهری داشته است؛ همچنین مکاتبه ای با اتحادیه کسب و کارهای مجازی در تهران صورت گرفته است؛ افزود: بر اساس توافق صورت گرفته مکان هایی مانند فروشگاههای شهرما، ایستگاهای قطار شهری و پایانه های مسافربری را در اختیاز صاحبان کسب و کارهای اینترنتی برای تبلیغ اپلیکیشن خود می گذاریم و در ازای آن از آنها می خواهیم افرادی که ما به آنها معرفی می کنیم در اپلیکشن خود پنجره ای برای فروش محصولات کارآفرین در نظر بگیرند.

قناویزچی تاکید کرد: این اقدام موجب می شود علاوه بر فروش محصول کارافرین در اپلیکیشن، خدمات یا آموزشی که در اپلیکیشن قرار گرفته نیز تبلیغ صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید