اسلایدرشهری

شورای شهر مشهد به نام‌گذاری خیابانی به نام محمدرضا شجریان تمایل دارد

نایب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص نام‌گذاری یکی از خیابان‌های مشهد به نام استاد محمدرضا شجریان گفت: در گذشته این موضوع مطرح شده است که موافقان جدی و مخالفانی داشته و این امر را مصلحت نمی‌دانستند که البته بخشی از مخالفت‌ها نیز طبیعی بوده اما ما به تحقق این امر تمایل داریم، زیرا شهر مشهد زادگاه شجریان است.

به گزارش صدای مشهد، حمیدرضا موحدی‌زاده، درمورد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت استاد شجریان در مشهد اظهار کرد: شورای شهر در کنار سایر ارگان‌هایی همچون اداره فرهنگ‌وارشاد، سازمان میراث فرهنگی و سایر نهادهایی که مسئولیت امور فرهنگی و اجتماعی شهر را برعهده دارند، در این زمینه مسئولیت دارد. این ارگان‌ها باید به‌صورت یک عزم واحدی در کنار یکدیگر قرار بگیرند و بتوانند  از این اعتبار جهانی، شهرت ملی و بین‌المللی که مرحوم شجریان داشته‌ و دارد برای ارتقاء جایگاه فرهنگی شهر مشهد بهره ببرند و به اعتبار خود بیفزایند.

وی ادامه داد: امروز اعضاء شورا درگیر تشییع پیکر و مراسم خاکسپاری بوده‌اند و هنوز نتوانسته‌اند تمرکزی داشته باشند و تصمیم بگیرند تا مراسم بزرگداشتی در شأن این استاد ارجمند داشته باشند، اما طی جلسات پیش‌رو موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت، البته با توجه به شرایط موجود در شهر  مشهد، رعایت مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی باید تصمیم‌گیری‌ها به‌صورت جدی باشد، زیرا تجمعات به صلاح مردم نیست و خطراتی خواهد داشت.

پیگیر برگزاری مراسم بزرگداشت استاد شجریان هستیم

موحدی‌زاده ادامه داد: امروز با توجه به توصیه‌های مکرر، شاهد حضور هزاران نفر از مردم قدرشناس مشهد در مراسم این استاد ارجمند بودیم که این امر مایه افتخار است. بر همین اساس برگزاری این بزرگداشت را در فرصت‌های پیش‌رو با هماهنگی سایر ارگان‌ها و نهادها مدنظر قرار خواهیم داد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد در خصوص نام‌گذاری یکی از خیابان‌های مشهد به نام این استاد، بیان کرد: در گذشته این موضوع مطرح شده است که موافقان جدی و مخالفانی داشته و این امر را مصلحت نمی‌دانستند که البته بخشی از مخالفت‌ها نیز طبیعی بوده است. شایان ذکر است که ما به تحقق این امر تمایل داریم، زیرا شهر مشهد زادگاه شجریان است. او چهره‌ای ملی و بین‌المللی است و تمام سازمان‌های فرهنگی دنیا نسبت به ایشان ابراز ارادت و علاقه دارند.

وی افزود: بنابراین اولویت این است که ما مردمانی که در این شهر زندگی می‌کنیم این قدرشناسی را بیشتر از بقیه نشان دهیم. طبعا تا جایی که قانون دست ما را باز خواهد گذاشت  و آنچه اختیارات ما در شورای شهر حکم می‌کند، دریغ نخواهیم کرد. در روزهای آینده تصمیم‌گیرهایی خواهد شد که چگونه از این نام که امروز در کنار آرامگاه فردوسی به ثبت جهانی رسید، بهره ببریم./ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید