اسلایدرفرهنگی

ششمین همایش هم اندیشی اتحادیه بین‌المللی بانوان مسلمان جهان در مشهد برگزار شد

ششمین همایش تخصصی بین المللی بانوان مسلمان جهان با حضور ۷۰میهمان خارجی از کشورهای غربی و شرقی و همسایه در شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد، دبیر کل اتحادیه بین‌المللی زنان مسلمان جهان هدف از برگزاری این همایش را شناسایی ظرفیت‌های زنان و به فعلیت درآوردن استعداد بانوان مسلمان و همچنین بررسی مشکلات زنان در کشورهای اسلامی و ارائه راهکارهای مناسب و جمع آوری فعالیت‌های بانوان در کشورهای اسلامی و بررسی مسائل روز زنان عنوان کرد.

لاله افتخاری در ادامه افزود: میزبان ۷۰میهمان خارجی که دعوت اتحادیه جهانی زنان مسلمان را برای حضور در همایش سالانه “بانوی مهر” پذیرفته‌اند در این همایش هستیم.

دبیرکل اتحادیه بین المللی زنان مسلمان همچنین بیان کرد: امسال همایش “بانوی مهر” با حضور ۱۰۰۰نفر از کشورهای، ایران، عراق، سوریه، لبنان، ترکیه، کانادا، انگلیس، افغانستان و سایر کشورها برگزار شد. این همایش با مجوز Isc به صورت علمی و پژوهشی و تبلیغی و ترویجی برگزار شد که نزدیک به دو هزار اثر فرهنگی ترویجی ارسال شد و حدود ۱۰۰۰ مقاله و آثار پژوهشی جمع بندی شد. ما در پی این هستیم که فرهنگ فاطمی را و آنچه که دغدغه مقام معظم رهبری است مثل فرهنگ، جمعیت، مادر فاطمی و تمدن نوین اسلامی را به بحث بگذاریم و دیدگاه‌های کشورهای مختلف بشناسیم.

وی تصریح کرد: رهبرانقلاب در سخنان اخیر خود به دیگران توصیه کردند، خاطرات همسران شهدا را بخوانند و ما نیز در پیش همایش این کنگره که آذرماه در استان هرمزگان برگزارشده بود، به صورت علمی و پژوهشی به مسائل ایثار و مقاومت پرداختیم و قرار بر این گردید تا بعضی از میادین و خیابان‌های شهر تهران به نام بانوان شهید و اثرگذار تغییر نام دهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید