اسلایدرشهری

ورود و خروج ۱۸ میلیون مسافر از پایانه مسافربری مشهد در یک سال گذشته

سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد گفت: براساس آمار امسال، ۶۰ درصد سفرهای ورودی از طریق پایانه مسافربری انجام شده است.

به گزارش صدای مشهد، مهدی امامی میبدی در نشست خبری سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد اظهار کرد: سال گذشته ۱۸ میلیون مسافر ورودی و خروجی از پایانه مسافربری داشتیم. در واقع پایانه یکی از پیشانی های ورودی به مشهد به شمار می رود که بیشترین سهم تردد زائرین را دارد.

وی افزود: براساس وظایف مشخص شده در اساسنامه، پایانه ها مسئول ایجاد زیرساخت مناسب برای تسهیل تردد زائران و وسایل نقلیه در پایانه ها هستند و طبق سنوات گذشته برنامه استقبال از بهار از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین انجام می شود.

سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد بیان کرد: در سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر از پایانه تردد داشتند و در بازه زمانی استقبال از بهار نیز دو هزار وسیله نقلیه تردد داشته اند.

امامی خاطرنشان کرد: اجرای برنامه استقبال از بهار ۱۴۰۳ باتوجه به اهمیت ماه مبارک رمضان، با هماهنگی حوزه فرهنگی تغییراتی خواهد داشت و در کنار برنامه های عیدانه و آذین بندی ها، مراسمات مذهبی نیز به نحو مناسب برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: سال گذشته با هماهنگی آستان قدس رضوی، در خروجز مسافر، افطار توزیع شد که کار بسیار ارزشمندی بود امسال نیز طی برنامه مشترک با شهرداری مشهد و انضباط ترافیکی، اطلاع رسانی ها درخصوص محدودیت ترافیکی از طریق پیامک اعلام می شود همچنین اسکان موقت در پایانه مسافربری با ظرفیت ۸۰۰ نفر و زایر سرا با ظرفیت ۴۰۰ تخت پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: ۲۸ شرکت در پایانه مسافربری مجوز دریافت کرده اند و روزانه هزار و ۵۰۰ ورود و خروج ثبت می شود و در ایام پیک این تعداد به دو هزار و ۵۰۰ تردد نیز می رسد. همچنین در راستای تامین سوخت، در ایام معمول ۸۰ هزار لیتر تامین می شود که تا هزار و ۵۰۰ لیتر ظرفیت وجود دارد.

امامی گفت: سال گذشته ۸۵۰ هزار مسافر در پیک استقبال از بهار از پایانه استفاده کردند که در زمان پیک به روزی ۲۵۰ هزار سفر نیز رسیده است. از جمله مهمترین اقدامات می توان به باطراحی میدان انقلاب و اتصال به بولوار نماز، آغاز عملیات اجرایی ایستگاه سوار حافظ و برنامه ریزی برای پایانه راه ابریشم در ابتدای جاده حر و توافق با آستان قدس برای تملک زمین در پایانه میثاق اشاره کرد.

وی اضافه کرد: براساس آمار امسال، ۶۰ درصد سفرهای ورودی از طریق پایانه مسافربری انجام شده است. همچنین با تمهیدات صورت گرفته سرویس دهی به چهار هزار و ۵۰۰ مسافر در راه مانده انجام شد.

سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری مشهد گفت: در زمینه مشکلات مربوط به بلیت و دلالان بازار سیاه، پیگیری این موضوع در حوزه اداره حل حمل و نقل است و خوشبختانه آقای شهامت به جد پای کار هستند و حضور شبانه روزی دارند و یکی از دلایل این موضوع فرسودگی ناوگان و عدم واردات است که منجر به کاهش تعداد اتوبوس و از طرف دیگر افزایش مسافر است که برای حل این مشکل در ایام پیک از حداکثر ظرفیت استان های اطراف استفاده می شود. همچنین در راستای کاهش معضلات ناشی فروش بلیت شهروندان میتوانند بلیت خود را به صورت الکترونیک خریداری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید