ورزشی

شائبه تعلیق، سیگنال داخلی برای عدم پیگیری پرونده ویلموتس بود

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: به هیچ وجه موضوع و پیگیری‌ها در خصوص پرونده ویلموتس اثری در تعلیق فوتبال ایران ندارد.

به گزارش صدای مشهد، سید احسان قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه طرح استعدادیابی حاشیه‌شهر مشهد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دعوت مدیرکل ورزش‌وجوانان و هیات فوتبال خراسان رضوی در کنار ۱۵ نماینده مجلس شورای اسلامی در این محل حضور یافتیم تا از پروژه‌های حاشیه شهر مشهد به خصوص در حوزه ورزش و اقدام صورت گرفته در رابطه با استعدادیابی رایگان حمایت کنیم.

وی افزود: متاسفانه ورزش ما در همه جا پولی شده و کسی که پولی نداشته باشد، نمی‌تواند به طور مستمر در هر رشته‌ای فعالیت کند. به خصوص در شرایط موجود که کلاس‌های گران‌قیمت در قالب کانون‌های استعدادیابی و یا مدارس فوتبال هزینه‌های زیادی دریافت می‌کنند. در این نقطه از حاشیه شهر مشهد مردم برای تامین معیشت اولیه خود مشکل دارند. این که یک ورزش، استعدادیابی، تمرین و پیگیری رایگان تحت نظر هیات فوتبال استان با مربیان و شاخص‌های استاندارد مربیگری و داوری صورت می‌گیرد جای تقدیر دارد.

وی در خصوص وضعیت پرونده مارک ویلموتس تصریح کرد: این پرونده ابعاد مختلفی دارد و در داخل کشور در دو حوزه پیگیری شده و دو پرونده تشکیل شده است. پرونده نخست مربوط به شکایت شستا نسبت به چک برگشتی فدراسیون فوتبال است که آن را به اجرا گذاشته و در حال انجام مراحل قانونی برای وصول مطالباتش است.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: پرونده دیگر مربوط به سازمان بازرسی کل کشور است. جلساتی در کمیسون اصل ۹۰ و کمیسیون فرهنگی در مجلس داشته‌ایم که گزارش نهایی این دو جلسه به زودی قرائت خواهد شد. پرونده‌ها جاری و در جریان است. در حال حاضر منتظریم ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آتی محکومیت فدراسیون کشور برسد. جزییات آن مشخص می‌کند که چقدر شانس برای کسب نتیجه در cas خواهند داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص نگرانی‌های موجود پیرامون تعلیق احتمالی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: به هیچ وجه این موضوعات و پیگیری‌ها اثری در تعلیق فوتبال ایران ندارد. تعلیق فوتبال ایران یک سگینال داخلی برای عدم پیگیری پرونده ویلموتس بود. موضوعاتی که در حال رسیدگی است کاملا غیر ورزشی و غیر فوتبالی است و مربوط به ابعاد مالی، وصول مطالبات و دیون ایجاد شده‌ای از قراردادی که در قبال آن پول و بودجه‌ای وجود نداشته است.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: اگر حساب‌ها مسدود بوده، هیچ کس با حساب مسدود و جیب خالی  یک قرارداد سنگین منعقد نمی‌کند. در حال حاضر به دلیل جزئیات این اعداد و ارقام سنگین است که این گراندز طولانی شده است. یک پرونده سنگنین این چنینی باید پیش از این حساب و کتاب و بودجه آن تایید می‌شده است.

وی با اشاره به رویکرد مجلس در خصوص تخلفاتی که در داخل کشور بر علیه باشگاه پرسپولیس برای دیدار این تیم مقابل النصر عربستان انجام شده، عنوان کرد: متاسفانه چندین سال است که گزارش‌های داخل به خارج و بعضا کذب و دروغ در فوتبال ایران رایج شده است و یک حالت دومینویی به خود گرفته است. این موضوع را در تمام حوزه‌ها و بخش‌ها شاهد هستیم. این را ضعف مدیریت و نظارت وزارت ورزش‌وجوانان می‌بینیم. قطعا این کارها خدمت به وطن نیست. از یک مسابقه فوتبال گرفته تا اساسنامه فدراسیون و پرونده ویلموتس.

نماینده مجلس خاطرنشان کرد: عده‌ای برای منافع یا مجموعه خود اطلاعات غلطی علیه رقبا می‌دهند که پذیرفته شده نیست. پیروزی پرسپولیس مقابل نماینده عربستان را یک توفیق ملی می‌بینم. مردم در قبال آن خوشحال شده و شادی کردند. شور و نشاطی که در میان مردم در اوج گرانی‌ها و دلار ۳۰ هزار تومانی رخ داد، نشان دهنده این است که ورزش هنوز زنده است و همه باید از توفیق‌های ملی حمایت کنیم. اگر رقابتی وجود دارد آن را برای داخل بگذاریم. رقابت برای درون کشورمان لازم و صحیح است، اما در موضوعات بین‌المللی باید پشت یکدیگر باشیم.

وی افزود: راجع به برخی از موضوعات گزارشاتی آمده است. به عنوان مثال در خصوص پرونده ویلموتس از دستگاه‌های نظارتی و امنیتی درخواست کردیم تا گزارشات کاملی به ما بدهند. اگر در رابطه با تیم‌های ورزشی گزارشی بدهند، قطعا مجلس پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید