اسلایدراقتصادی

سرمازدگی باغات موجب گرانی زردآلو شده است

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد از کمبود عرضه زردآلو به دلیل سرمازدگی باغات استان خبر داد و گفت: تولید زردآلو در استان امسال اصلا خوب نبود و سرمازدگی مانع تولید مطلوب باغداران شد. در نتیجه احتمال اینکه امسال با کاهش قیمت زردآلو مواجه شویم بسیار کم است.

به گزارش صدای مشهد، حیدر ساکن‌برجی در خصو گرانی زردآلو در مشهد اظهار کرد: تولید زردآلو به دلیل سرمازدگی باغات در ایام عید نتوانست مسیر خوبی را طی کند و هم‌اکنون ما با کمبود زردآلو در مشهد مواجه هستیم و عرضه آن بسیار کاهش یافته است، همین مسئله از دلایل گران بودن این میوه است.

وی افزود: زردآلو در عرضه کلان از قیمت ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان در مشهد وجود دارد. تولید محصولات کشاورزی سالانه‌ است و تولید زردآلو در استان امسال اصلا خوب نبود و سرمازدگی مانع تولید مطلوب باغداران شد. در نتیجه احتمال اینکه امسال با کاهش قیمت زردآلو مواجه شویم بسیار کم است.

رئیس اتحادیه بارفروشان مشهد عنوان کرد: اگر قیمت زردآلو در استان‌های دیگر کمتر باشد، قطعا به خراسان‌رضوی نیز ارسال خواهد شد. اما تا کنون تمام زردآلوهای مصرف شده در مشهد از خود استان تهیه می‌شود، اما احتمال دارد از سایر استان‌ها به خراسان‌رضوی زردآلو ارسال شود.

ساکن‌برجی افزود: هزینه‌های جانبی از جمله هزینه‌ بار،کارگر،بسته‌بندی و… تاثیر بسیار زیادی در قیمت تمام شده میوه‌ها دارد. ایسنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید