اسلایدرسیاسی

امام جمعه مشهد: عزت امروز اسلام مرهون خداباوری مردم ایران است

امام جمعه مشهد گفت: جوانان عزیز که دوران انقلاب را ندیده‌اید، بدانید که عزت امروز اسلام و این کشور، مرهون خداباوری نسل گذشته شماست.

به گزارش صدای مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن ایام‌الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: برکات دهه فجر مربوط به ده روز منتج به پیروزی انقلاب نبود، بلکه این برکت در تمام طول تاریخ ۴۴ ساله اخیر شامل حال همه ما بوده و خصوصاً تقارن آن با ایام‎البیض و اعیاد رجبیه بر برکات آن افزوده است.

وی با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمن در طی ۴۴ سال برای مقابله با انقلاب، اظهار کرد: در طول این مدت دشمن فقط ضرر کرده و با دهها چالش در درون خود روبرو شده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: مشکل امروز ما این است که بدنه فعال جامعه را برادران و خواهران جوانی تشکیل می‌دهند که پیروزی انقلاب را ندیده و محضر امام انقلاب را درک نکرده‌اند. شناخت این بخش از جامعه ما بر مبنای تصاویر و روایتی است که از روز‌های پیروزی انقلاب وجود دارد و بر همان اساس، تصور عمومی آن است که مردم به رهبری یک فرد، به راه افتادند، یک رژیم را ساقط کردند و رژیم دیگری را سرکار آوردند. در این مقام، این فکر در ذهن جوان ما نفوذ می‌کند که چرا این رژیم باید بهتر از رژیم قبل باشد.

وی تاکید کرد: فرزندان عزیز من که دوران انقلاب را ندیده‌اید، بدانید که عزت امروز اسلام و این کشور، مرهون خداباوری نسل گذشته شماست. اینجاست که باید مقاومت و مراقبت کرد که پای شما نلغزد، همکار دشمن نشوید، بایستید و خدا هم به همین میزان حمایت خواهد کرد. بدانید اگر ۴۰۰ سال هم طول بکشد و حضرت ولی عصر(عج) ظهور نکنند تا روزی که مردم پای این انقلاب و دین ایستاده باشند، خداوند یاری شان می کند.

آیت الله علم الهدی افزود: جنگ نرم یا شناختی، جنگ با ابزاری است که دین باوری، شناخت و وابستگی فکری و قلبی جامعه را از خدا تغییر بدهد.

امام جمعه مشهد ادامه داد: اگر دشمن با تحریم اقتصادی و هجمه نظامی و مشکلات دیگر عرصه را بر مردم تنگ کرد و ملت گفتند خدا و دین نمی خواهیم بلافاصله همه چیز سقوط می کند و خدا نیز از یاری این مردم دست بر می دارد. لذا دشمن به این نتیجه رسیده اگر بخواهد با ابزار مادی بر دنیای اسلام مسلط شود، شکست پشت شکست را متحمل می‌شود، اینگونه است که دشمن می خواهد اشاعه لاابالی گری را مقابل جوان ما ظاهر کند تا سفره دین را از زیرپای آنها بکشد و شناخت آنان را تغییر دهد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید