اسلایدراقتصادی

برگزاری  هفتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان

رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی خراسان‌رضوی از برگزاری هفتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش صدای مشهد به نقل از روابط‌عمومی شرکت مدیریت پروژه‌های نمایشگاهی، محمدحسین روشنک  با اعلام مطلب فوق در خصوص اهمیت برگزاری این نمایشگاه گفت: بازرگانی‌خارجی و تجارت بین‌الملل با برگزاری نمایشگاه‌ها و هیات‌های تجاری شکل می‌گیرد لذا اگر ما نمایشگاه‌هایی قوی را در بازارهای هدف برگزار کنیم، بستری برای هیات‌های تجاری مذاکره‌کننده به وجود می‌آید تا آن‌ها بتوانند از طریق ارتباط حضوری، بازاریابی چهره‌به‌چهره انجام دهند که با این شیوه صادرات و واردات ما قطعا رشد چشم‌گیری خواهد کرد. کشوری که صادرات و واردات خوب داشته باشد اقتصاد موفقی هم خواهد داشت.
وی در خصوص چشم‌اندازهای اقتصادی و فرهنگی تاجیکستان گفت: نمایشگاه تاجیکستان در کشوری هم زبان و هم فرهنگ با ما برگزار خواهد شد، این کشور مسلمان کشوری است که ایران را بخشی از کشور خودش می‌داند و ایرانیان نیز تاجیکستان را بخشی از سرزمین خود می‌پندارند.
رئیس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان‌رضوی بیان کرد: افرادی که به تاجیکستان سفر کرده‌اند می‌دانند که مردم تاجیکستان چه علاقه‌ای به مردم ایران و محصولات ایرانی دارند لذا فعالان حوزه تجارت خارجی تولیدات داخل کشور باید در این نمایشگاه شرکت کنند.
روشنک ادامه داد: کالاهایی نظیرِ مصالح ساختمانی از سیم و کابل، پریز برق، آجر و.. تا تمام مصالح ساختمانی بازار خوبی در تاجیکستان دارند، همینطور مواد غذایی، فرش، برخی اقلام کشاورزی، معدنی. این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای کسانی است که به دنبال توسعه اقتصاد کسب و کارشان هستند.
خاطرنشان می‌شود هفتمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان ۱۳ لغایت ۱۶ مهرماه سال جاری در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید