اسلایدرفرهنگی

مشهد‌ی‌ها در روز زیارتی امام هشتم(ع) نایب الزیاره شهدای مدافع حرم می‌شوند   

برگزاری پویش نایب الزیاره در ۲۳ ذی‌القعده

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد از برگزاری پویش نایب الزیاره به مناسبت روز زیارتی امام رضا(ع) خبر داد.

سید جلیل بامشکی در گفتگو با خبرنگار‌ ما اظهار کرد: ۲۳ ذی‌القعده روز زیارتی مخصوص امام هشتم(ع) امسال مصادف با دوشنبه ۲۲ خرداد ماه است و به همین مناسبت نیز برنامه های متنوعی تدارک دیده شده است.

وی افزود: یکی از برنامه های همه ساله در این روز تشرف گروهی به حرم مطهر رضوی است که امسال نیز به صورت ویژه ای در مسیرهای منتهی به حرم برگزار می‌شود.

معاون زیارت و گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: یکی از سنت های زیبای زیارت بحث زیارت نیابتی است. در این رسم معنوی زایرین آقا به نیابت از کسانی که یا توان حضور و سفر به مشهد را نداشته ویا در قید حیات نیستند زیارت می‌کنند. امسال نیز این پویش زیبا را در روز زیارتی آقا خواهیم داشت و زائرین و مجاورین آقا به نیابت از جاماندگان و درگذشتگان، مضجع منور رضوی را زیارت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین به صورت گروهی، خانواده های شهدای مدافع حرم، جانبازان، معلولین و برخی دیگر از خانواده شهدا که در مشهد هستند در این روز به نیابت از ۲۳۰ شهید مدافع حرم طی برنامه ای ویژه به حرم مطهر رضوی مشرف می‌‌شوند.

گفتنی است خانواده های مشهدی می‌توانند در روز دوشنبه ۲۲ خرداد، ساعت ۱۶:۳۰ از پایین پای حضرت، میدان شهدای گوهرشاد (پنجراه پایین خیابان) به صورت گروهی به همراه خانواده شهدا، جانبازان و معلولین به بارگاه ملکوتی حضرت مشرف و در این طرح معنوی شرکت کنند.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید