ورزشی

آیا شهرخودرو از جاده شکست خارج می‌شود؟

دو باخت پیاپی در یک هفته زنگ خطر را برای تیم لیگ برتری فوتبال "شهر خودرو" و هواداران خراسانی اش به صدا درآورده است به طوری که اکنون این پرسش مطرح شده که آیا باخت‌های این تیم تداوم خواهد یافت

فارغ از بردهای دلچسب ابتدای لیگ، برخورد با مانع در پایان شهریور ماه، تیم شهر خودرو را وارد چالش کرد. ۲۴ مهر ماه نیز شهر خودرو در یک دیدار خانگی نتیجه را به تیم نفت مسجد سلیمان واگذار کرد اما ظاهرا برد شیرین هفته پیشتر مقابل پرسپولیس باعث شد همه از این باخت خانگی به راحتی بگذرند و بگویند: این فوتبال است و پیش می‌آید.

اما دو باخت پیاپی هفته پیش با فاصله پنج روز از یکدیگر، که نخستینش در یک دیدار خانگی مقابل تیم صنعت نفت آبادان روی داد آغازگر نگرانی‌ها شد.

سرمربی تیم شهر خودرو در نشست خبری پس از دیداری که نتیجه‌اش شکست تیمش مقابل صنعت نفت آبادان بود گفت: در نیمه نخست ۱۰ دقیقه بد داشتیم که با گل حریف جریمه شدیم اما پس از آن بهتر و بهتر شدیم و در ادامه کار موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم و در نیمه دوم هم گرچه بازی یک‌طرفه بود اما نشد به گل برسیم.

یحیی گل‌محمدی افزود: اصلا دلم نمی‌خواهد باخت خانگی در کارنامه‌مان ثبت شود اما متاسفانه اشتباهات متوالی و پشت سر هم در ابتدای بازی، باعث شد که گل دریافت کنیم و این اشتباهات در لیگ برتر، باعث می‌شود جریمه سنگینی را پرداخت کنید.

پنج روز بعد و پیش از بازی با تیم نامدار پایتخت یعنی استقلال، گل محمدی درباره شکست برابر صنعت نفت دوباره گفت: خود ما هم انتظار این شکست را نداشتیم و نتوانستیم از فرصت‌هایمان استفاده کنیم. این باخت ما را اذیت می‌کند و فراموش کردنش سخت شد. البته این فوتبال است و پیش می‌آید. مهم این است که فوتبال خوبی را به نمایش گذاشتیم اما متاسفانه روی بد فوتبال هفته پیش برای ما رقم خورد.

دوباره گل‌محمدی در نشست خبری پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل استقلال گفت: پیش بینی می‌کردیم که بازی سختی داشته باشیم. با توجه به فضای سنگین در ورزشگاه، نیمه اول متعادل بود اما در نیمه دوم فشار استقلال بیشتر بود. ما خوب دفاع کردیم و موقعیت‌های زیادی به حریف ندادیم. موقعیت‌های استقلال نیز روی اشتباهات فردی ما ایجاد شد. می‌توانستیم گل ساده و راحت را نخوریم. بازیکنانم هر چه در توان داشتند ارائه کردند و با توجه به سنگینی مسابقه و ظرفیت تیم ما در حد خودمان بازی خوبی ارائه کردیم.

هر چند به قول سرمربی شهرخودرو این تیم، مقابل استقلال در حد خودش بازی خوبی ارائه کرد اما بالاخره هر باخت، تیم را از سه امتیاز باز می دارد و نتیجه، دور شدن هر چه بیشتر از صدر جدول است.

البته نباید بدبین و بی انصاف بود، شهر خودرو در مقایسه با رقبای سرسخت خود یک بازی کمتر دارد و فردا دوشنبه میزبان سپاهان است و نتیجه این دیدار می تواند سرنوشت این تیم خراسانی را در نیم فصل رقم بزند.

عملکرد مثبت شهرخودرو در نیم فصل

یک کارشناس فوتبال هم به خبرنگار ایرنا گفت: لیگ برتر فراز و فرود دارد و با وجود بازی سخت فردا مقابل سپاهان عملکرد تیم، کادر فنی و مربی و بازیکنان تاکنون خوب بوده و شهر خودرو امتیازهای ارزان و آسان نیم فصل را به دست آورده است.

آرمین رهبر افزود: مشکل شهرخودرو در مقایسه با دیگر تیم های صدر جدول و رقیب این است که این تیم مشهدی به هنگامی که میزبان است قوی بازی نمی کند از این رو باید هواداران و همه مسوولان از این تیم حمایت کنند به ویژه این که دو ماه دیگر میزبان بازی های آسیایی هستیم و نتایج تیم در لیگ برتر در این دیدار تاثیرگذار خواهد بود.

وی ادامه داد: مساله ای که گل محمدی در خصوص فقدان زمین بازی مطرح می کند برای تمام ایران و تیم های لیگ وجود دارد لذا از همه مسوولان به ویژه در شهرداری مشهد که تاکنون نقش حمایتگری برای این تیم مشهدی داشته اند انتظار می رود نه با پول بلکه با حمایت‌های سخت افزاری این تیم را یاری کنند.

تامین حداقل‌ها برای یک تیم آسیایی

این کارشناس فوتبال گفت: تیمی مانند شهرخودرو که قدم در میادین آسیایی خواهد گذاشت باید از حداقل ها مانند لباس ورزشی برخوردار باشد، گل محمدی می داند که لیگ فوتبال ایران هرچند نام حرفه ای را یدک می کشد اما مشکلات ساختاری نیز دارد.

رهبر افزود: برخی گلایه‌ها به شکل مستقیم روی نتایج بازی تاثیر می گذارد لذا سرمربی شهرخودرو نیز باید آستانه تحمل خود را بالا ببرد هرچند مدیریت باشگاه نیز باید برخی محدودیت‌های جزئی را برطرف کند و از سوی دیگر شایسته است کلایی شهردار مشهد و اصولی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر که مسوولیت هیات فوتبال خراسان رضوی را نیز بر عهده دارد در خصوص تدارک زمین تمرین برای این تیم مشهدی پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی در خصوص بازی فردا با تیم سپاهان نیز گفت: با وجود همه احترامی که برای قلعه نویی قائل هستم باید گفت مربی سپاهان پیچیدگی تاکتیکی خاصی ندارد و همان شوتها از دو جناح و دیگر حرکت‌های تیمی معمول خود را اعمال می کند از این رو گل محمدی راهبرد او را می داند و تیم را با آنها هماهنگ می کند.

عصر فردا ۱۸ آذر ماه تیم فوتبال ۲۳ امتیازی شهر خودرو در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال ایران میزبان سپاهان ۲۴ امتیازی در مشهد است.

تیم‌های استقلال، سپاهان، شهر خودرو، پرسپولس و صنعت نفت آبادان هم‌ اینک به ترتیب رده‌های نخست تا پنجم لیگ برتر فوتبال کشور را در اختیار دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید