اسلایدرشهری

هزینه نگهداری شهر مشهد از ۳ میلیارد به روزی ۱۱ میلیارد تومان رسیده است

به گزارش صدای مشهد، محمدرضا کلائی در چهارمین نشست خبری شهردار مشهد که به همراه شورای معاونین شهرداری مشهد در محل سالن همایش های نمایشگاه بین المللی شهرداری مشهد برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای دوره خدمتم دو راهبرد اصلی را دنبال کردیم؛ اول اینکه ما در هنگام آغاز کار با حجم زیادی از بدهی های سنگین مواجه بودیم. 

اوراقی که بابت قطار شهری خریداری شده بود، بازپرداخت نشده بودند و حدود پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بدهی معوقه در شهرداری وجود داشت که سررسید همه آن ها عملا از ابتدای سال ۹۸ شروع می شد، در واقع اگر در سال ۹۸ برای هر ماه ۱۰ میلیارد تومان هزینه داشتیم، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان اقساط تعهدات قبلی هم داشتیم که به آن اضافه می شد .

در کنار آن هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران نیز وجود داشت که خداروشکر در این دوران ۸۳ دستگاه در استان همچون ظرفیت تبصره پنج، دانشگاه فردوسی، نیروی انتظامی و… به ما کمک کردند و توانستیم تمام بدهی ها را تسویه کنیم.

کلائی با اشاره به اینکه در فرآیند پروژه های عمرانی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه تعریف شده است، اضافه کرد: اگر امروز پیمانکاری بگوید که به دلیل کمبود بودجه، بدهی معوقه دارد، بنده شخصا پاسخگو خواهم بود، این در حالی است که دوره ای در تاریخ فعالیت شهرداری مشهد نبوده که کمتر از ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار نباشد.

وی گفت: مجموعه پروژه هایی که تعریف کرده ایم یا تعریف خواهیم کرد، همگی تا پایان این دوره مدیریت شهری خاتمه پیدا می کند و پیش پرداخت پروژه های بلند مدت نیز پرداخت خواهد شد زیرا نمی خواهیم بدهی برای دوره های بعدی ایجاد شود و تمام پرداخت ها باید به روز باشد.

کلائی افزود: در حال حاضر با قرارگاه خاتم الانبیا(ص) چندین پروژه چند هزار میلیاردی اجرا شده است اما یک ریال در نقد و غیر نقد به آن ها بدهکار نیستیم. در حال حاضر در ان شرایط اقتصادی، حدود چهار هزار نفر در پروژه زیر زمینی قطاری شهری در حال فعالیت هستند و همگی این را می دانیم که اگر تاخیری در پرداختی آنان ایجاد شود، کار را متوقف خواهند کرد.

وی بیان کرد: یکی از تلاش های ما این است که هیچگونه باری بر دوش دوره بعدی نباشد و در این راستا امروز هیچگونه بدهی معوق در شهرداری مشهد وجود ندارد. نکته دوم این است که مجموعه پروژه های تعریف شده ما نباید ادامه دار باشد و تمامی پروژه ها باید تا آخر دوره کاری ما تمام شود اما از ابتدای سال ۹۹ پروژه های ادامه دار را تعریف کرده ایم و پیش پرداخت آن نیز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در روز ابتدایی فعالیتم با حضور در شورای اسلامی شهر مشهد به اعضای شورای شهر تعهد کردم تا یک سال آینده بیش از پنج هزار میلیارد تومان بدهی را تسویه کنیم که در همان زمان هم یکی از اعضای شورا گفتند که اگر تا سال آینده ۱۰ درصد از بدهی های قبلی تسویه شود، اتفاق بسیار بزرگی خواهد بود که خوشبختانه به فضل الهی و کمک همه دستگاه ها در استان تا عید همان سال بخش عمده ای از بدهی ها تسویه شد که این امر کمک بسیار زیادی به سبک شدن کار ما کرد.

کلائی ادامه داد: همه این اتفاق ها در حالی انجام شده است که شهردار تهران اعلام می کند ۵۳ میلیارد تومان بدهی دارد و در حال حاضر تمام پرداختی های آنان به بانک ها مبنی بر پرداخت بهره پول است در صورتی که تهران دارای ظرفیت های بسیاری از جمله حضور شهردار تهران در هیات دولت است و نگاه متفاوتی به تهران به عنوان پایتخت و … وجود دارد.

اما تاکنون یک ریال از این بدهی تسویه نشده است و در کنار این بدهی هشت هزار میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران نیز وجود دارد بنابراین موفقیت ما در استان مرهون موهبت الهی است.

برای رفع مشکلات بافت پیرامون حرم مطهر باید نگاه رو به آینده داشت

شهردار مشهد در خصوص بافت پیرامونی حرم مطهر بیان کرد: این موضوع دارای سابقه طولانی است، واقعیت این است که سرعت رسیدن به اهداف آن کسی را راضی نکرده است و دارای ذی نفعان و فراز و نشیب های زیادی است اما چیزی که نیازمند آن هستیم، وجود هماهنگی میان عناصر مختلف تصمیم گیری است.

وی افزود: در حال حاضر این پروژه با مجموعه ای از چالش ها مواجه است؛ اول اینکه آیا تصمیم گیری در خصوص این پروژه با تهران است یا به نهاد های موجود در استان خراسان سپرده می شود؟

چالش دوم تامین منابع مالی طرح است و اینکه آیا برای تصمیمات اتخاذ شده منابع مالی تامین شده است یا خیر که در این راستا دو دیدگاه وجود دارد اول اینکه برخی صرفا ایده های خود را مطرح می کنند اما برای برخی دیگر تحقق طرح مهم است و چالش سوم نگاه به گذشته و آینده است.

برخی معتقدند که که باید به گذشته نگاه کرد و مشکلات را ریشه یابی کرد اما برخی دیگر معتقدند که نگاه به گذشته سبب طولانی شدن کار می شود و باید گذشته را فراموش کرده و به آینده فکر کنیم.

کلائی با بیان این نکات ادامه داد: این سه چالش سبب گروه بندی در طرح شده است و نمی توان پیش بینی کرد که کدام یک از آن ها غلبه خواهد کرد، پیش بینی من این است که فرآیند این چالش ها همچنان زمان بر خواهد بود.

ما از روز اول یک راهبرد مشخص کرده ایم و باید آن را ادامه دهیم و آن این است که در تصمیمات کلان ذی نفعان زیادی وجود دارد و هیچ یک از نهاد ها به تنهایی نمی توانند اجرای کار را بر عهده بگیرد.

ما می خواهیم بافت اطراف حرم، کارگاه ساختمانی نباشد و به آماده سازی آن برای خدمت رسانی به زائران بپردازیم و کارخود را از ابتدا با این رویکرد آغاز کردیم و مجموع اقدامات ما تا کنون فارغ از بحث و جدل ها تنها اتفاقات رخ داده بوده است و چهار صورت جلسه میان وزیر راه و شهرسازی، استاندار و سایر مسئولین وجود داشته اما به ثمر ننشسته است.

وی در خصوص چالش ها و حقوق مکتسبه در این منطقه بیان کرد: در تعریف حقوق مکتسبه اختلاف نظرهایی وجود دارد و در حال حاضر ۲۹۰ پروژه در بافت پیرامون حرم درگیر حقوق مکتسبه هستند.

شهردار مشهد بیان کرد: این هفته در شورای عالی شهرسازی شیوه نامه ای تصویب شده، انواع پروژه ها تقسیم بندی و دستورالعمل های لازم برای آن ها نوشته شده است که برخی از بندهای آن سبب موضع گیری پیمانکاران شده است.

کلائی خاطرنشان کرد: من برای سرمایه گذاران، ظرفیت عظیم موجود در پیرامون حرم و نبود همبستگی بسیار ناراحت هستم. موقعیت ما در مشهد بسیار بالاتر از شهرهای دیگر است، هفته گذشته در جلسه طرح توس، گفتم که این طرح در دی ماه ۹۷ آماده شده اما در این یک سال و نیم تنها سه جلسه‌ برگزار شده است و آیا یک نفر از افراد حاضر در جلسه سه سال گذشته توس را دیده اند؟ باید برای توس به استان اختیار بدهند.

هزینه نگهداری شهر مشهد در سال ۹۶ سه میلیارد تومان بوده است

شهردار مشهد هزینه نگه داری شهر تا پایان سال ۹۶ روزی ۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این رقم به روزی ۱۱ میلیارد تومان رسیده است و به دلیل ویروس کرونا در سه ماهه ابتدایی سال جاری حدود ۲۰ درصد کاهش در آمد داشته ایم.

کلائی در رابطه با پرونده رئیس کل دادگستری خراسان رضوی هم اظهار کرد: این پرونده نیز مانند دیگر پرونده ها است. اگر تمرکز را روی کار نمی گذاشتیم، اکنون درگیر حواشی بودیم. برخی مطالبات عنوان شده در این باره از روی حب و بغض است.

بهای حمل و نقل عمومی نباید مقداری باشد که تاکسیران بگوید کار نمی کنم
شهردار مشهد در خصوص بهای حمل و نقل عمومی گفت: هزینه ها از جمله؛ سوخت، قطعات یدکی، اتوبوس و دستمزد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: این در حالی است که دولت سهم خود را از حمل و نقل عمومی نمی‌دهد و ما سهم دولت را پرداخت می‌کنیم تا به شهروندان فشار نیاید.

وی با بیان این که در این بخش شهرداری برای مردم سهم حداقلی در نظر گرفته است، اظهار کرد: در نهایت باز هم قرار شده سازمان اتوبوسرانی بخشی از سهم شهروندان را پرداخت کند.
کلائی اضافه کرد: با وجود هزینه چند برابری هر سفر تنها ۱۰۰تومان به کرایه بلیت اتوبوس افزوده شده است که اواسط هفته یا هفته آینده اعمال خواهد شد.

شهردار مشهد اضافه کرد: به هرحال در تعیین نرخ کرایه حمل ونقل عمومی نباید طوری شود که تاکسیران بگوید برای من فعالیت با این هزینه‌ها صرف نمی‌کند.

وی در خصوص فعالیت های پروژه قطار شهری مشهد نیز اظهار کرد: سال ۹۷ همزمان با ۹۰۰میلیارد تومان شهرداری تهران، شهرداری مشهد ۷۰۰میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطارشهری منتشر کرد، ما این ۷۰۰ میلیارد تومان را خرج کردیم و تمام آن وارد پروژه شد اما شهرداری تهران حتی نتوانسته آن را از بانک برداشت کند.

نتایج پروژه اجتماعی «محله ما» بسیار چشم گیر است

شهردار مشهد در خصوص میزان همکاری با گروه های اجتماعی و مدنی برای رسیدن به دستاوردهای مهم اجتماعی اظهار کرد: فرآیند جریان مشارکت، پیشبرد و گفت و گو مهم است اما فرآورده آن نیز اهمیت دارد زیرا سبب اخذ تصمیمات درست و ایجاد حس بهتر نسبت به موضوعات می شود.

کلائی بیان کرد: ما در بخش هایی که حوزه های مردمی و کسانی که ذی نفع مستقیم یا مصرف کننده نهایی هستند، در گروه هایی اجتماع کردند و ما با آن ها گفت و گو کردیم، نتیجه بهتری دریافت کردیم.

به عنوان مثال در پروژه «محله ما» که پنج درصد از بودجه مدیریت شهری باید با نظر شوراهای اجتماعی محلات هزینه شود، سال گذشته نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر درگیر شدند و این جذابیت بالایی دارد.

وی اضافه کرد: در ابتدا فکر نمی‌کردم زمینه‌های ایجاد یک کنش جمعی در تصمیم‌گیری وجود داشته باشد ولی نتایج این پروژه در سال ۹۸ خیره کننده بود. دسته دوم گروه های پیگیر منافع عمومی مردم هستند که به صورت تخصصی کار می‌کنند، ما در این زمینه تجربه موفقی نداشتیم اما همچنان در این بخش در حال کسب تجربه هستیم.

همچنین در زمینه ارتباط با گروه‌های تخصصی مثل سمن‌ها، خیلی موفق نبودیم. بخش اول آن به تاریخچه مدیریت شهری برمی‌گردد که عدم اعتماد در آن پر رنگ است و پیش فرض‌ ها برمبنای آن است. هر چقدر بیشتر گفت‌ و ‌گو کنیم، نتیجه آن بهتر خواهد شد.

شهردارمشهد تصریح کرد: در حال حاضر یک بی اعتمادی و عدم وجود فهم همدلانه با گروه های تخصصی وجود دارد که خروجی خوبی از آن استخراج نشده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: از ساخت و سازهای شهری باید سهمی برای توسعه زیرساخت های شهری در اختیار شهرداری قرار گیرد. ۱۰ درصد از هزینه های تمام شده ساختمان سهم شهرداری است. اما همچنان شهرداری این رقم را به خاطر مصلحت دریافت نمی کند.

وی افزود: از ابتدای سال میزان پروانه های جدید دریافت شده ۱۸ درصد به نسبت مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.باید در این راستا به گونه ای عمل کنیم تا ساخت و ساز از رونق نیوفتد و سهم مدیریت شهری نیز دریافت شود که بالانس این امر کمی سخت است.

کلائی گفت: کافی است در شهر گذر کنید؛ آیا در کوچه ای می بینید که دو تا پروژه فعال نباشد؟ ما باید منابع مالی را از سایر نقاط کشور برای راه اندازی اشتغال به مشهد بیاوریم.

پیگیر موضوع آبادگران هستیم

شهردار مشهد در خصوص وضعیت پروژه آبادگران گفت: ما پیگیر شکایت از مجموعه آبادگران هستیم، مدیران مجموعه با مدیریت استان در زمینه درخواست زمان صحبت کرده اند اما به هرحال شهرداری پیگیر موضوع آبادگران است و اولویت ما نیز پیگیری روند آن از طریق بازرسی است.

شهردار مشهد در خصوص تخلف پیمانکاران ساماندهی گلفروشان سر چهارراه ها و ماموران سد معبر نیز خاطرنشان کرد: سه گزارش در خصوص پیمانکاران مرتبط با گلفروشان که وظیفه حمایت از این آنان را بر عهده داشتند، برای ما ارسال شده است که از طریق حراست و بازرسی در حال رسیدگی است و نتایج آن اعلام خواهد شد.

بهبود ۲۰ تا ۳۰ درصدی برخورد ماموران سد معبر

کلائی گفت: در برخورد ماموران سد معبر مشکل داریم اما وضعیت نسبت به گذشته۲۰-۳۰ درصد بهتر شده اما تا وضعیت خوب فاصله داریم. برای رفع این مشکل آموزش های بسیاری به ماموران سد معبر داده شده است و خیلی سعی کرده ایم رفتارها اصلاح شود اما هنوز این مشکل وجود دارد، با این حال باز هم وضعیت مشهد از سایر شهرها بهتر است.

وی تصریح کرد: معتقدم برای رفع این مشکلات اجتماعی نظارت مردم بسیار تاثیر گذار است اما دستگاه های دیگر نیز باید در این مسیر کمک کنند.

وی با بیان این‌که برخی انتقاد می کنند که چرا شهرداری به برخی مسائل که وظیفه مستقیم ندارد ورود پیدا می کند، اظهار کرد: به این موضوع اعتقاد ندارم که نباید ورود پیدا کرد به عنوان نمونه در ابتدا شیوع کرونا شهرداری به بحث جمع آوری معتادان متجاهر ورود پیدا نکرد، هیچ دستگاهی پای کار نیامد و شهر پر شد از معتادان متجاهر که باز خودمان پای کار آمدیم و اقدام کردیم.

وی افزود: در مجموع معتقدم بدون حضور و مشارکت سایر دستگاه ها و همچنین شهرداری در کنار آنها کاری در شهر انجام نمی شود.

شهردار مشهد در باره پرداخت نشدن حقوق کارگران توسط پیمانکاران نیز گفت: برای این که پیمانکاران حقوق کارگران را دیر پرداخت نکنند یا کم بدهند، شهرداری به صورت مستقیم حقوق کارگران را پرداخت می کند.

وی ادامه داد: در این میان ما به پرداخت مزایای کارگران نیز توجه داشته ایم و حتی جدا از مزایا، عید نوروز امسال به هرکارگر مبلغ یک میلیون تومان پاداش پرداخت شده است.

کلائی در خصوص تعیین تکلیف ساختمان اتوبوسرانی در چهارراه‌ دکترا مشهد بیان کرد: ساختمان اتوبوسرانی در چهارراه دکترا مدتی در حال تعمیر بود تا سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در آنجا مستقر شود.

این ساختمان قرار بود تخریب شود اما نگاه ما این بوده که سازمان فرهنگی و اجتماعی در آن مستقر شود.

وی در رابطه با ساختمان موجود در خیابان ابن سینا خاطرنشان کرد: این ساختمان به نوعی مجموعه وظایفی را برای شهر دنبال می کند. در برخی زمان ها برخی از ارگان ها ما را در انجام این وظایف یاری میکنند و این ساختمان دارای مجوز های لازم است.

برآورد اولیه کوه پارک ۱۵۰ میلیارد تومان است

کلائی در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص پیوست زیست محیطی پروژه «کوه پارک» نیز بیان کرد: برای انجام مطالعات این پیوست ۶ ماه زمان در نظر گرفته شده است. سال ۹۶ این پروژه متوقف شد، سمن های زیست محیطی از دانشگاه فردوسی درخواست کردند تا یک گزارش در این زمینه تهیه و نکات محیط زیستی را مد نظر قرار دهد که این کار انجام شد اما زمان را از دست دادند و متقاضی انجام کار اقای مخدوم شدند و ما همین خواسته را پیگیری و اجرا کردیم.

شهردار مشهد بیان کرد: در خصوص پروژه کوه پارک برخی ادعا کردند که در اطراف آن زمین خریداری شده است در صورتی که این محدوده در میان ارتفاعات و کوهستان پارک واقع شده است و مکانی برای ساخت زمین در آن جود ندارد همچنین برخی نگران عدم بسته شدن انتهای پارکینگ در این منطقه بودن که در این راستا نیز یک پارکینگ و فضای نشیمن گاه ایجاد شد تا ورود و خروج مردم از یک مسیر باشد.

کلائی گفت: همچنین عده ای مدعی شدند که هدف ما تجاری سازی است بنابراین هیچگونه سرویس بهداشتی و واحد تجاری در این محدوده ساخته نشده است. همچنین در خواست کرده ایم که اتمام این پروژه طی ۱۰۰ روز انجام شود و از ظرفیت کارگران بیشتری در ساخت این پروژه استفاده شده است که این امر به وضعیت اشتغال کارگران ساختمانی کمک زیادی کرده است.

وی اضافه کرد: عده ای معتقدند که ما دغدغه های محیط زیستی نداریم؛ اگر این گونه است پس چه کسی به دنبال ساماندهی کشف رود بوده؟ چه کسی این مشکل را حل کرده است؟ اگر دغدغه محیط زیست نداشتیم، وارد پروژه ساماندهی کشف رود نمی شدیم.

کلائی گفت: اگر در آن زمان بنده شهردار مشهد بودم این پروژه را شروع نمی کردم اما این پروژه شروع شده و در دهه ۹۰ انفجارهای متعددی در این رابطه صورت گرفته است. این انفجارها باعث اعتراض شهروندان شد که در نهایت دادستانی دستور به توقف آن را صادر کرد. بخش زیادی از این پروژه انجام و حتی آسفالت شده است.

وی ادامه داد: وقتی اسفند ۹۶ دادستانی پروژه را متوقف کرد، من همان موقع توضیح دادم که علت توقف پروژه به خاطر عدم اطمینان از آسیب نرسیدن به محیط زیست بود. چون در شروع پروژه پیوست زیست محیطی داده نشده بود.

شهردار مشهد بیان کرد: در این رابطه اتاق فکری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد و احساس کردیم که این پروژه نیاز به بررسی ریشه ای تر دارد. دو راه داشتیم یا باید می گفتیم ضرورت ترافیکی داریم و پروژه قابلیت اصلاح دارد یا نه.

کلائی خاطرنشان کرد: ما راه دوم را انتخاب کردیم از اختیارات من این است که پروژه نیمه کاره را تا سطحی تکمیل کنیم تا تعیین تکلیف شود. در این رابطه با نهادهای مختلف از جمله دادستانی مشورت و مطالعه کردیم. به این نتیجه رسیدیم که یکی از مشکلات این فضای سبز گسترده عدم دسترسی مردم است. برای همین ترکیبی از پارکینگ و خدمات عمومی را در دستور کار قرار دادیم.

وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت ارتفاعات بسیار مهم است. در فضای ارتفاعات نگرانی وجود دارد، اما کم است. می تواند مثل ارتفاعات تهران شود و آنجا را تفرجگاه مردم کنیم. اینگونه خود مردم اجازه نمی دهند در آنجا ساخت و ساز شود؛ حال شهردار هرکس که می خواهد باشد.

شهردار مشهد بیان کرد: برآورد اولیه پروژه کوه پارک ۱۵۰ میلیارد تومان است. همچنین استقبال مردم مشخص می‌کند که علاقه‌مند به آن هستند یا خیر، نوع علاقه‌مندی مردم مشخص می‌کند که چه زیرساختی را بیشتر پرورش دهیم و از بخش خصوصی در کوه پارک استفاده خواهیم کرد.

کلائی گفت: شب گذشته در بولوار نماز از تقاطع دلاوران تا اطلس ۱۳۰۰ خودرو در لاین کندرو پارک کرده بودند که نشان دهنده استقبال مردم از فضای آنجا است.

تعویض مدیران تاثیری در روند اجرای پروژه‌ها ندارد

شهردار مشهد در خصوص علت اداره شدن سازمان عمران توسط سرپرست اظهار کرد: عوض شدن مدیران تاثیری در روند پروژه‌ها ندارد، به خصوص در سازمان عمران که قائم مقام اجرایی دارد.

blank

کلائی بیان کرد: بیش از ده سال است در مسیر طرقبه درگیر ترافیک بودیم اما این مشکل با یک راه حل ساده و در زمان کوتاه حل شد‌.

وی در خصوص علت انتصاب آقای زارعی در پست دیگر سازمانی افزود: آقای زارعی کار اشتباهی کرد و به درستی استعفا داد. اما نباید آدم‌ها را به دلیل یک اشتباه ساقط کنیم، قبول کردن استعفای ایشان در راستای اصول کاری بوده است.

در این دوره شفاف‌ترین عملکرد را داشته ایم

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در این دوره شفاف‌ترین عملکرد را رقم زده ایم. هر روز سامانه‌ها و پروژه‌ها شفاف‌سازی می‌شوند. بسیاری از انتقادات بر اساس اطلاعاتی است که خودمان منتشر کردیم و پای آن ایستاده‌ایم. همه چیز باید در مسیر شفافیت پیش برود.

کلائی در رابطه با انبارهای ضایعات در مناطق محروم شهر تصریح کرد: انبارهای ضایعات فاجعه بار است، من به این انبارها سر زدم و از نزدیک مشاهده کرده ام که آسیب های اجتماعی موجود در این زمینه تا حدی زیاد است که بعضی از این افراد پرداختی های خود را از پول به مواد مخدر تغییر داده اند.

وی اضافه کرد: زمانی که برای رسیدگی به این موضوع وارد کار می شویم، برخی از منتقدان می گویند در زمره وظایف شما نیست یا چرا مثلا به بهزیستی کمک کردید؟

شهردار مشهد گفت: ما پذیرفته ایم که بار شهر روی دوش ما باشد و هرکه بخواهد کاری کند از او حمایت خواهیم کرد. ما به بهزیستی در جمع آوری معتادان و کاهش آسیب های اجتماعی کمک می کنیم، برخی از افراد مدام می پرسند که چرا به بهزیستی کمک می کنید؟ آیا اگر کمک نکنیم، چرخ شهر می چرخد؟

کلائی عنوان کرد: در بحث مقابله با انبارهای غیرمجاز ضایعات دستگاه های انتظامی و امنیتی وظیفه اصلی را دارند و برای کاهش آسیب های این انبارها نیاز به همکاری چند سازمان داریم.

وی ادامه داد: ساز و کار این انبارها باید اصلاح شود؛ چندین بار بعضی از انبارها و کارگاه های پسماند را پلمپ و لغو قرارداد کرده ایم اما باز هم روند این انبار ها تغییر نکرده است. همچنین انبارهای ضایعات نباید نزدیک به محدوده شهری باشد و این مساله باید ساختاری رفع شود.

شهرداری به طور مستقیم حقوق پاکبان‌ها را واریز می‌کند

شهردار مشهد اظهار کرد: در پرداخت حقوق پاکبانان، درحال حاضر پیمانکاران مشخصات پاکبان‌ها را می‌دهند و شهرداری خودش مستقیما حقوق آن‌ها را واریز می‌کند. همچنین در ایام کرونا به هر پاکبان یک میلیون کمک هزینه واریز کردیم که بی‌سابقه بود.

کلائی بیان کرد: از بدهی دولت به شهرداری مشهد چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پرداخت شد و ما هم به سمت احصا سایر بدهی‌ها از دولت و مستندسازی آن رفتیم و در این راستا ۲۰هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شهرداری مشهد را احصا کردیم و مستند شده و به سازمان حسابرسی ارائه کردیم.

وی افزود: درباره اراضی ارتش و احداث بوستان ما هر جایی با نهادهای تهران برخورد می‌کنیم، کارمان قفل می‌شود. به دنبال یک پارک ملت دیگر در اراضی ارتش هستیم اما متأسفانه دولت حال و حوصله‌ای برای پیگیری ندارد.

تا زمانی که من شهردار مشهد هستم تمام سعی خود را برای این بوستان می‌کنم.

شهردار مشهد خاطرنشان کرد: برای مکان‌یابی زندان جدید هنوز دستگاه‌های مختلف به جمع‌بندی نرسیده‌اند اما با توجه به اهتمامی که برای این موضوع وجود دارد احتمالا تا پایان سال تعیین تکلیف می شود.

کلائی گفت: طرح شهرداری الکترونیک تا آبان ماه راه اندازی می‌شود، این طرح بر نیروی انسانی شهرداری تاثیری ندارد اما از نظر سرعت خدمات دهی پیشرفت خواهیم کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید