اجتماعیاسلایدریادداشت

دفاع غلط از حقوق زنان با ذبح حقوق مردان!

ملیحه طوسی:  از دیروز و در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، کلیپ مغرضانه و هدفمندی درفضای مجازی دست به دست میشود که درآن چند آقا برای خانمهایی که با پوشش و رفتارهای نابهنجار ازجمله سیگارکشیدن وعشوه گری درمنطقه امامت مشهد قدم میزنند، مزاحمت ایجادمیکنند ودرپایان با تعمیم آن به تمام مردان و زنان غیور وعفیف مشهدی نتیجه میگیرد که این آسیب اجتماعی به قدری فراگیر شده که هرروز برای زنان مشهدی اتفاق می افتد و آنها در سکوت قربانی میشوند !!!

قبل ازینکه این سوژه و سبک پرداختن به آن را به بوته نقد ببرم به نمایندگی از زنان ومردان شهرم خواستار برخورد جدی با سازندگان این کلیپ هنجار شکن هستم زیرا هرجامعه‌ای صرف نظر از دینی بودن آن سنت‌ها و هنجارهای اجتماعی دارد که شکستن این هنجارها و مبارزه با این سنت‌ها که بخشی از هویت آن جامعه به‌شمار می آید، به‌منزله جنگ علیه کل آن جامعه است پس امروز اگر سکوت کنیم فردا باید شاهد فجایع رسانه ای قبیح تر ازین باشیم.

واما بعد…اگر به دنبال اثبات قضیه ای هستید که وجوه مختلف آن نتایج متفاوتی را رقم خواهد زد باید تمامی آن وجوه را به تصویر بکشید!

والا هر ننه قمری میداند زنی که به قصد تبرج وخودنمایی با پوشش نامتعارف و رفتارهای عشوه گرانه بدون هدف نه فقط در خیابانهای مشهد بلکه در هرجای دنیا راه برود حتی اگر کرولال هم باشد، مریض دلان و بوالهوسان و رهزنان ناموس به آن طمع خواهند کرد!

🔹چه خوب میگفتند قدیمی ها که کرم از خود درخت است!
پس با چنین مقدمات بدیهی وناقصی نمیتوان غیرت و عفت مردان وزنان یک شهر را به بوته آزمایش برد و درنتیجه یک آسیب چند وجهی را به عموم افراد جامعه تعمیم داد!

نکته قابل توجه دیگری که در این کلیپ مشهود است عدم درک رابطه حجاب وعفاف است که متاسفانه ناشی از کج فهمی و عدم تبیین درست مسئله عفاف گرایی در جامعه است.

چه اینکه حتی بعضا مذهبی ها هم حجاب تن را تنها عامل مصونیت زن میدانند و از نقش واهمیت مسئله عفاف گرایی که عفاف پوشش تنها یک مهارت از آن محسوب میشود، غافلند!

به شما قول میدهم اگر یک زن چادری، بدون آرایش با عشوه گری و سیگار به دست در خیابان قدم بزند نتیجه همان چیزیست که الان در ذهنتان تصور کردید!

بله آسیب های این چنینی حاصل رفتارهای آنچنانی است!

چادری وغیر چادری تا وقتی نفهمند که عفت در پوشش، زبان بدن ، اختلاط با نامحرم وغیره در کنار هم مصونیت ساز است نتیجه میشود چادری های بی عفت و بی عفتان بی چادر…

ودر پایان آنچه باعث میشود چنین برداشت های سطحی ونازلی مقبول مخاطبان ناآگاه و هیجان پریش افتد چیزی نیست جز عدم سواد رسانه ای!
مخاطب عزیز بعد از مواجه با هر پیامی این پنج سوال را از خود بپرسید؟
چه کسی با چه هدفی با کمک چه تکنیک هایی در قالب چه رسانه وبرای چه مخاطبی این پیام را ساخته؟
شک نکنید در خلال پاسخ به این پرسش ها به اهداف وجهت گیری های مغرضانه سازندگان این پیام ها پی خواهید برد.

به امید روزی که فرهنگ سازان حقوق بگیر در سی واندی نهاد عریض وطویل دولتی وغیر دولتی به نام عفاف وحجاب دست از روشهای منسوخ شده و سلبی بردارند تا سوژه های این چنینی به نام خلاقیت در تولید محتوای فرهنگ ساز
چشم ودل مردمان سرزمینم را نرنجاند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید