اسلایدراقتصادی

دامپزشکی خراسان رضوی به صورت تلفنی سفارش قربانی دام می‌گیرد

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از تمهیدات پیش‌بینی شده برای قربانی دام از طریق سفارش تلفنی، غیر حضوری و اینترنتی همزمان با عید سعید قربان در این استان خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، دکتر احمد شریعتی روز سه‌شنبه در نشستی خبری در خصوص ذبح بهداشتی دامهای قربانی همزمان با عید قربان در خراسان رضوی افزود: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان به ویژه تب‌کریمه کنگو در سطح استان عرضه دام زنده نداریم و تاکید بر کشتار غیر حضوری است.

وی ادامه داد: در این چارچوب ۶ خط تلفن و ۱۲ اپراتور به صورت آنلاین سفارشات مردم برای قربانی  دام را پیگیری می‌کنند سپس در کشتارگاهها دامها به صورت رایگان و کاملا بهداشتی کشتار و بسته‌بندی شده و پس از طی شدن فرآیند پیش سرد شدن با ماشین در منزل تحویل داده می‌شود. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: همچنین شهروندان در مشهد می‌توانند از طریق سایت mashhadmeat.ir و یا شماره تلفن ۳۸۸۰۱۳۹۲ و ۳۳۵۵۴۳۳۰ دام خود را سفارشی اعلام کنند و در شهرستانهای استان خراسان رضوی نیز فرمانداران با همکاری دامپزشکی در این خصوص تمهیداتی اندیشیده اند.

شریعتی افزود: علاوه بر این ۵۰ مرکز صنفی معتمد از قصابان در سطح شهر مشهد به منظور حفظ سلامتی مردم و پرهیز از تجمع مردمی درخواستهای مردمی در زمینه دامهای قربانی را پذیرش می‌کنند.

وی ادامه داد: امسال در عید قربان ۱۵۹ گروه دامپزشکی ثابت و سیار در مناطق مختلف این استان بر ذبح بهداشتی و شرعی دامهای قربانی نظارت دارند که ۵۵ گروه ازاین تعداد ثابت و بقیه به صورت سیار فعالیت دارند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در این چارچوب  ۷۲ دامپزشک، ۱۴۴ بازرس بهداشتی و ۳۲ ناظر ذبح شرعی در قالب نظارت بر ذبح بهداشتی دامهای قربانی در سطح استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

شریعتی افزود: بیشتر نگرانی از بابت کشتار دامهای قربانی خارج از کشتارگاه مربوط به شهرستانهای مرزی در شرق خراسان رضوی مانند شهرستانهای تربت‌جام، صالح آباد، تایباد و خواف است که بیشتر ساکنان آن اهل تسنن هستند و در عید قربان دام  زیادی قربانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: با فرهنگ‌سازی انجام شده هم اکنون حدود ۷۰ درصد کشتار دامهای قربانی در استان خراسان رضوی در کشتارگاهها انجام می‌شود که امسال با توجه به بیماری کرونا و تمهیدات انجام شده پیرامون کشتار غیر حضوری انتظار می‌رود این رقم افزایش قابل توجهی داشته باشد.  

استان  خراسان رضوی در اجرای طرح ذبح بهداشتی و شرعی دامهای قربانی در سطح کشور پیشگام بوده است و این طرح از سال ۱۳۸۶ در این استان در حال اجراست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید