شهری

بهره برداری از آخرین ایستگاه خط۲ قطار شهری مشهد

آخرین ایستگاه خط۲ قطار شهری مشهد با هزینه ۱۵۰میلیارد تومان با حضور سردار نظری فرمانده سپاه امام رضا(ع) و جمعی از مسوولان کلانشهر مشهد به بهر برداری رسید.

ن ایستگاه در مجاورت بوستان کوهسنگی قرار دارد و “نخستین سازه ایستگاهی تیر شیشه‌ای” در کشور محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در حاشیه این مراسم گفت: ایستگاه کوهسنگی ۱۳۵متر طول، ۲۰متر عرض و ۲۳متر عمق دارد و سازه ای است که حتی تیر و ستون آن نیز شیشه‌ای است.

کیانوش کیامرز افزود: این سازه در ایستگاهی ساخته شده که در جوار بوستان کوهسنگی به عنوان یکی از مکان های پُر رفت و آمد و دارای جاذبه گردشگری مشهد قرار دارد.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از این ایستگاه، تمام ایستگاه های خط دوم قطارشهری مشهد از بلوار طبرسی تا میدان شهید کاوه در این کلانشهر فعال هستند؛ ضمن آنکه همه تجهیزات این ایستگاه مانند سامانه‌های اطفا و اعلام حریق، مخابرات و پله‌برقی آن نیز تکمیل شده‌اند.

عملیات حفاری ۱۴.۵کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸مرداد ماه امسال بهره برداری شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید