اسلایدراقتصادی

خط و نشان تعزیرات برای صاحب‌خانه‌ها و بنگاه‌های تملاک

گزارش نشست خبری مدیر کل تعزیرات خراسان رضوی را در ادامه بخوانید.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی گفت: اجاره بهای املاک تا سقف ۲۵ درصد قابل افزایش است و افزایش بیش از این میزان تخلف محسوب می شود و برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد، سید مرتضی مدنی امروز، ۱۰ اسفند ماه، در نشست خبری که در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به وضعیت حاکم بر بازار و گلایه‌مندی مردم از این شرایط اظهار کرد: هر چند نظارت و بازرسی وظیفه تعزیرات نیست بلکه این امر وظیفه دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی استان و… است.  با توجه به ایام پایانی سال و نزدیکی به ماه مبارک رمضان تعزیرات حکومتی در کنار سایر دستگاه‌ها تلاش می‌کند تا حضور اثرگذاری در بازار داشته باشد؛ به این صورت که اگر حوزه بازرسی نیاز به دستور توقیف کالا، پلمب و نصب پارچه داشته باشد، این کار در محل توسط سازمان تعزیرات حکومتی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد تعزیرات تغییر کرده و نقش بازدارنده دارد، افزود: بر همین اساس برای ایام نوروز ۲ نوبت کشیک در نظر گرفته‌ایم که از هشت اسفند ماه شروع شده و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. نوبت اول کشیک از هشت اسفند تا چهار فروردین و نوبت دوم از چهار فروردین تا ۲ اردیبهشت خواهد بود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد: این گشت‌ها توسط چهار تیم با تمرکز بر اطراف حرم مطهر رضوی انجام می‌شود که در این گشت‌ها روزانه چهار نفر بازرس شرکت دارند.

مدنی اظهار کرد: نظارت‌ها در حوزه کالاهای اساسی اولویت دارد. با توجه به اختیارات جدید سازمان تعزیرات حکومتی، قرار است از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.

وی ادامه داد: بخش خدمات در حوزه واحدهای صنفی، واحدهای تولید و عرضه توسط گشت‌ها مورد پایش و رصد قرار خواهند گرفت. همچنین تاکید شده پرونده‌ها خارج از نوبت رسیدگی شود. در این خصوص تلفن ۱۲۴ و سامانه تعزیرات حکومتی برای رسیدگی به شکایات در نظر گرفته شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تصریح کرد: در طول یک سال عملکرد تعزیرات نسبت به سنوات قبل به لحاظ کیفی و کمی تغییر کرده است. باید بین گرانی و گران‌فروشی تفکیک قائل شد.

مدنی اضافه کرد: در تعزیرات حکومتی علاوه بر رسیدگی و اجرای احکام به برخی از موضوعات از جمله وضعیت دارو ورود داشتیم و در این راستا متخلفان شناسایی و با آنان برخورد شده است.

گوشت باید زیر قیمت ۴۰۰ هزار تومان عرضه شود

وی افزود: در حوزه آرد و نان تخلفات نانوایی‌ها کاهش یافته و وضعیت آن نسبت به گذشته به دلیل اجرای طرح نانینو رو به بهبود است. در حوزه قیمت گوشت قرمز نیز ورود کرده‌ایم و تاکید شده قیمت روند کاهشی داشته باشد. مصوب شده تا گوشت قرمز زیر ۴۰۰ هزار تومان عرضه شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: در ایام پایانی سال و ماه رمضان با تمرکز بر اطراف حرم مطهر اقدامات نظارتی به ویژه بر قیمت اماکان اقامتی زائر و مسافر تشدید خواهد شد چون عرضه کالاهای تقلبی به ویژه در اطراف حرم مشاهده شده و بازرسی‌ها در اطراف حرم بیشتر خواهد شد.

مدنی تصریح کرد: در هفت نقطه از اطراف حرم مطهر یک پایگاه نظارتی تعزیرات حکومتی فعالیت خواهد داشت تا بتوانیم زمینه تخلفات را کاهش دهیم. نباید در اطراف حرم مطهر تخلف داشته باشیم.

رشد ۲۱ درصدی پرونده‌های ورودی به تعزیرات حکومتی خراسان رضوی

مدنی با اشاره به نظارت‌ها سال جاری گفت: میزان محکومیت پرونده‌های تخلف در ۱۱ ماه ابتدایی سال گذشته ۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده است. سال گذشته ۷۰۰۰ پرونده در حوزه آرد و نان در استان تشکیل شد که این آمار با اجرای طرح نانینو به ۳۸۹۰ مورد رسیده است. این طرح بر پیشگیری از تخلفات تاثیرگذار بوده است.

وی در خصوص پرونده‌های تخلف تشکیل شده در خراسان رضوی درباره پرونده‌های موضوع قاچاق گفت: در سال جاری ۸۲۸۴ فقره پرونده در این زمینه به تعزیرات حکومتی خراسان رضوی وارد و ۸۱۱۶ فقره مختومه شده است. همچنین ۵۱۴۰ فقره پرونده‌ در زمینه بهداشت، دارو و درمان به سازمان تعزیرات حکومتی استان وارد و ۵۱۰۳ فقره مختومه شده است.

مدنی بیان کرد: امسال در زمینه کالا و خدمات ۴۲ هزارو ۶۳۲ فقره پرونده در خراسان رضوی به سازمان تعزیرات حکومتی وارد و ۴۲ هزارو ۶۳۸ فقره مختومه شده که بیشترین فراوانی پرونده‌های تخلف مربوط به عدم درج قیمت و گرانفروشی در سطح عرضه و شرکت‌های پخش بوده است. این تخلفات بیشتر در خصوص کالاهای اساسی و مورد تقاضای مردم است.

افزایش بیش از ۲۵ درصدی اجاره بها ممنوع است

این مسوول در خصوص افزایش اجاره بها املاک بیان کرد: اجاره بهای املاک تا سقف ۲۵ درصد قابل افزایش است و افزایش بیش از این میزان تخلف محسوب می‌شود و در صورت شکایت از سوی مستاجران با مشاوران املاک و مالکانی که این مورد را رعایت نکنند برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید