اسلایدرفرهنگی

منتخب فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش:مصوبه مجلس مغایر با رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه توجه به نخبگان و پرورش استعدادهای برتر است

به گزارش صدای مشهد عضو شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی در مورد حذف تنوع مدارس و اداره واحدهای آموزشی به دو صورت دولتی و غیردولتی؛ گفت: نباید این مصوبه شامل مدارس خاص و تیزهوشان شود. چراکه حذف این مدارس در حقیقت حذف سرمایه گذاری در بخش نخبگان و دانش آموزان دارای استعدادبرتر است.
مریم رنگ آمیزطوسی عضو شورای عالی آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: مصوبه مجلس مغایر با رهنمودها و تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به نخبگان و پرورش استعدادهای برتر است، ایشان در بیاناتشان مکرر مسئولان را به توجه ویژه به نخبگان تاکید کرده اند.
وی اضافه کرد:رهبر انقلاب اسلامی ، نخبگان به‌ خصوص جوانان نخبه را هدایایی کم‌نظیر و نفیس و امانت‌های الهی به ملت و مسئولان خوانده و وظیفه‌ی مسئولان رادر قبال این هدایای گران‌قدر الهی، مراقبت از آنها و تلاش برای شناسایی و پرورش نخبگان بیشتر دانسته اند» (۲۸/۷/۹۵).
متنخب فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت:«رهبر انقلاب اسلامی علت لزوم توجه ویژه و جدی مسئولان به موضوع نخبگان را، اهداف بزرگ پیش‌روی نظام اسلامی دانسته و تاکید می کنند نخبگان، موتور محرک رسیدن به این اهداف بزرگ هستند و مسئولان باید به موضوع نخبگان نگاه جدی، عملیاتی، دلسوزانه و پیگیرانه داشته باشند»(۲۸/۷/۹۸).
وی تصریح کرد: اجرای این طرح به جز بی عدالتی، نخبه کشی و فروریختگی نظام آموزشی و نادیده گرفتن استعدادها و توانمندیهای افراد نخبه کشور نتیجه ای دیگری نخواهد داشت.
رنگ آمیز طوسی ادامه داد: به نظرمی رسد تصمیم گیری در مورد این مدارس باید توسط شورای عالی آموزش و پرورش و متخصصین ذیربط در حوزه سمپاد صورت گیرد که ضمن آشنایی با فلسفه تعلیم و تربیت، نیاز جامعه معاصر و تفاوتهای فردی و استعدادهای متفاوت دانش آموزان را بشناسند و برای استفاده از این پتانسیل های بالقوه راهکار و استراتژی ویژه ارائه دهند.
منتخب فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: توجه داشته باشیم که یکی از اولویت های آموزش و پرورش کشورمان باید ارزش نهادن بر علم، هوش و توانمندی نسل ارزشمند آینده باشد تا ضمن جلوگیری از هدر رفت این سرمایه گرانبها، برنامه ریزی لازم جهت بهره مندی هر چه بیشتر از این ظرفیت بالقوه صورت گیرد.
رنگ آمیز طوسی اظهار داشت: در مدارس عادی هیچ همگونی میان استعداد و توانایی دانش آموزان تیز هوش و عادی وجود ندارد و تفاوت فاحشی میان استعدادهای تحصیلی در این مدارس وجود دارد زیرا در این مدارس دانش آموز کم استعداد هیچ کشش و تمایلی برای یادگیری مطالب عمیق تر و کلی تر ندارند از طرفی این مدارس برای دانش آموزان مستعد و تیزهوش جز دلسردی، خستگی، یاس و نا امیدی ثمر دیگری نخواهند داشت.
منتخب فرهنگیان در شورای عالی آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در نهایت اجرای این طرح باعث سوق دادن دانش آموزان نخبه و با استعداد به سمت مدارس غیردولتی و تقویت این مدارس و خالی شدن مدارس دولتی از دانش آموزان باهوش و نخبه خواهد شد از طرفی دانش آموزان مستعد و بی بضاعتی که توان مالی کافی ندارند و نمی توانند از خدمات آموزشی سایر موسسات آموزشی استفاده کنند و قبلا تحت برنامه حمایتی – تحصیلی مدارس سمپاد بودند از این امکانات محروم خواهند شد و هدف مورد نظر در این طرح، که برقراری عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان است، محقق نخواهد شد .
عضو شورای عالی آموزش و پرورش در پایان گفت: در صورت اجرای این طرح در سالهای آینده کشورمان از سرمایه های انسانی توانمند تهی خواهد شد و در بخش های مختلف علمی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ضرر جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید