اسلایدرفرهنگی

ویژه برنامه‌های رمضان صدا و سیمای خراسان رضوی اعلام شد

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: ۵۰ هزار دقیقه برنامه برای ضیافت ماه مبارک رمضان با هدف همراهی هرچه بیشتر با روزه داران و برآوردن نیاز شبکه‌های مختلف سراسری و مراکز استانها، برای پخش از صدا، سیما، رادیوی سراسری زیارت، رادیو دری و فضای مجازی آماده شده است.

به گزارش صدای مشهد، محسن نصرپور روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال مراسم جز خوانی و ترتیل کلام الله مجید از حرم امام رضا(ع) با حضور قاریان صاحب سبک به صورت زنده ولی بدون حضور زائران و مجاوران از سیمای خراسان رضوی و دیگر شبکه‌های سراسری و استانی به صورت روزانه پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت تدبر در قرآن و مفاهیم آن امسال برنامه تفسیر قرآن سوره محمد(ص) با حضور  آیت الله علم الهدی امام جمعه مشهد از سیمای خراسان رضوی تولید و پخش خواهد شد.

وی با بیان این که مراسم احیای شبهای قدر مخاطب میلیونی از سراسر کشور دارد افزود: برنامه‌های احیا در حرم رضوی در سه شب قدر به مدت ۲۴۰ دقیقه همه مراسم از جمله قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی، مداحی و مراسم احیا و قرآن سر گرفتن را به طور کامل پوشش می دهد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: “سفره های همدلی” عنوان ویژه برنامه جذاب و متنوعی است که در ۳۰ قسمت ۱۲۰ دقیقه ای و به صورت زنده از سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود این برنامه با بخشهای متنوعی از جمله افطاری ساده، مباحث معارفی و اخلاقی، انعکاس دلنوشته های روزه داران، ارتباط با سایر شهرها، آداب و رسوم مرتبط با روزه داری، ارتباط با حرم مطهر، تفسیر نهج البلاغه و قرآن روی آنتن می‌رود.

نصرپور اظهار داشت: همچنین برنامه “بهار مهربانی” عنوان ویژه برنامه سحرگاهی سیمای خراسان رضوی است که در ۳۰ قسمت ۱۱۰ دقیقه‌ای شامل بخشهای متنوعی از جمله مباحث کارشناسی ، سخن بزرگان و دعای ابوحمزه میهمان خانه‌های علاقه مندان خواهد بود.

وی بیان کرد: پخش”نسیم سحری” به طور زنده و هر سحر به مدت ۱۱۰ دقیقه از صدای مرکز خراسان رضوی، تلاوت قرآن، گزارش از حرم مطهر رضوی، آشنایی با آداب و رسوم مردم خراسان رضوی در سحرهای ماه مبارک رمضان، قرائت ادعیه ،ترجمه فرازهایی از دعای ابو حمزه ثمالی، اعلام لحظه اذان صبح به افق مراکز شهرستانهای خراسان رضوی، پخش دعای سحر، اذان و نماز صبح، پخش دعای روزهای ماه مبارک رمضان، دعای عهد، “صدای ربنا” ویژه برنامه افطار از برنامه‌های صدای خراسان رضوی در ماه مبارک رمضان است.

او گفت:برنامه “بهشت اجابت” هرشب به مدت ۱۵۰ دقیقه و با اجرای میثم مسرور به صورت زنده پخش خواهد شد و”نسیم وصل” نیز عنوان ویژه برنامه‌ای است که هر شب ضمن شرح دعای افتتاح، مخاطبان را میهمان این دعا خواهد کرد و این برنامه هرشب به صورت زنده و از حرم حضرت رضا (ع) از ساعت ۲۲ تا ۲۲ و ۵۵ دقیقه و با کارشناسی حجت الاسلام دکتر رضایی پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: مراسم ویژه شبهای احیا” در رادیو زیارت نیز از جمله نقاط عطف ویژه برنامه‌های ماه مبارک رمضان است که باتوجه به برگزاری مراسم احیاء بدون حضور مردم در حرمها و بقاع متبرک، به صورت کامل مراسم این شبها از حرم حضرت رضا(ع) از ساعت ۲۱ تا یک بامداد به صورت زنده پخش می شود.

نصرپور اظهار داشت: “نسیم بهشت” عنوان برنامه ویژه سحرگاهی شبکه زیارت است که به صورت زنده اجرا خواهد شد، “صحن خانواده” عنوان ویژه برنامه ظهرگاهی شبکه زیارت است که با بهره گیری از مباحث جذاب و متنوع، موضوع مبتلا به این ایام را با پوشش ۲ پویش #مثل_مسجد و #خانه_ات_آباد را به صورت زنده دنبال می‌کند، “صحن خانواده” نیز همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ به مدت ۱۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: “بشارت” نام مسابقه جذاب و آموزشی قرآنی است که ضمن آموزش روخوانی و روان خوانی و  مفاهیم قرآنی، مسابقه‌ای جذاب را به صورت تلفنی بین مخاطبان و شنوندگان برنامه برگزار می‌کند، این برنامه همه روزه از ساعت۱۷ و ۱۵ دقیقه به مدت ۴۵ دقیقه برای تمامی گروه‌های سنی به ویژه نوجوانان و جوانان پخش خواهد شد.

مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: قرائت ترتیل قرآن مجید، همه روزه در ۲ بخش بعد از اذان صبح و همچنین ساعت ۱۴ و ۴۵ دقیقه به صورت زنده از حرم حضرت رضا(ع) از رادیو زیارت پخش می‌شود.

نصرپور “بهارخوان” “به رنگ خدا” ، “درس هایی از قرآن” ، “یک آیه یک نکته” ، “یک آیه یک قصه” ، “آشنایی با سوره ها” ، “آشنایی با جزء ها” ، “مدیریت در قرآن” ، “راه نامه نهج البلاغه” ، “صحیفه سجادیه” و ادعیه‌های مربوط و مناسب ایام ماه مبارک رمضان همچون “دعای ابوحمزه ثمالی” ، “مناجات حضرت علی(ع)” و “دعای هر روز ماه مبارک رمضان” و نمایش‌های مذهبی از جمله دیگر برنامه‌هایی است که در فواصل مختلف از رادیو سراسری زیارت پخش خواهد شد.

وی افزود: “سفره کرم” نام برنامه ۴۰ دقیقه‌ای ویژه افطارهای ماه مبارک رمضان، “نجواهای رمضانی” به مدت ۱۰ دقیقه، ترتیل قرآن کریم ، ویژه برنامه رمضانی در وادی نور، برنامه ضربان ( با موضوع مراقبت های بهداشتی و سلامت ) از جمله برنامه‌های رادیو دری برون مرزی صدا و سیمای خراسان رضوی در ماه ضیافت الله است.

وی اظهار داشت: معاونت فضای مجازی خراسان رضوی نیز در استقبال از ماه مبارک رمضان، ۱۰۰ عکس نوشته، ۲۰ پوستر، ۱۰ اینفوگرافی، چهار نماهنگ، پویش رمضان، ۲۰ کلیپ و ویدیو، بازتولید ۱۰۰ ویدیوی کوتاه به همراه ۱۶ موشن گرافیک، ۲۰ پادکست به همراه نشر حداقل ۱۵۰۰ مطلب شامل خبر، متن، ادعیه، مناجات، و سایر مطالب مرتبط با ماه مبارک رمضان در کانالها و سایتها بارگذاری خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید